Extras din referat
Obiectivele:
Cunoasterea conceptului de mediu extern al firmei si a componentelor care-l alcatuiesc
Principalele forte necontrolabile ce alcatuiesc mediul de marketing si care pot afecta planul de marketing al unei întreprinderi;
Evidentierea mijloacele prin care firma poate controla diferitele elemente ale mediului de marketing si eventual reactiona la modificarile ce pot aparea în cadrul lui.
Ce se înţelege prin “mediu de marketing”
Prin mediu de marketing al unei organizatii se intelege totalitatea factorilor din interiorul sau exteriorul organizatiei, care influenteaza activitatea acesteia direct sau indirect, pe termen lung sau scurt.
După natura acţiunii acestor factori şi forţe se disting două grupe de componente:
Micromediul include factorii si fortele cu actiune imediata asupra întreprinderii, care influenteaza direct succesul activitatii desfasurate, asupra carora întreprinderea îsi exercita controlul într-o masura mai mica sau mai mare.
Intreprinderea
Ea elaboreaza si coordoneaza activitatea de marketing tinând seama de informatiile transmise de compartimentele de management, cercetare-dezvoltare, financiar-contabil, aprovizionare, productie, personal etc.
Deciziile de marketing sunt influentate direct de calitatea personalului din toate compartimentele întreprinderii si de circulatia informatiei dintre acestea. Toate aceste compartimente constituie mediul intern al unei firme si reprezinta partea micromediului ce se afla sub controlul ei total si direct.
Efectele imaginii favorabile
atrage investitorii de capital
generează credibilitate în relaţiile cu partenerii
facilitează obţinerea de credite
atrage forţa de muncă având calificare superioară
stimulează vânzările
facilitează lansarea şi acceptarea noilor produse
Furnizorii
sunt cei care asigură întreprinderii resursele necesare desfăşurării normale a activităţii economice.
Sunt selectaţi în funcţie de:
Seriozitatea si respectarea disciplinei contractuale
preţul practicat
localizarea geografica – chelt. de transport - aprovizionare
puterea economica
imaginea pe piaţa
Dimensiunile si calitatea ofertei
Termenele si condiţiile de livrare
climatul intern (greve, starea de disciplina)
Intermediarii
sunt reprezentaţi de firmele care ajută întreprinderea la promovarea, vânzarea şi distribuirea mărfurilor către consumatorul final.
Realizeaza o gama larga de servicii necesare îndeplinirii obiectului de activitate
Distribuitorii cu ridicata şi cu amanuntul
Agenţii de schimb: brokerii, comisionarii
Distribuitorii fizici: operatorii depozitelor, transportatori
Agenţii de servici de marketing: publicitate, cercetare, consultanţa
Instituţii financiar-bancare: banci, societaţi de asigurari
Clienţii
reprezinta o forta de influenta a competitivitatii pentru ca pot determina reducerea preturilor, pot solicita o calitate sporita sau mai multe servicii post vânzare si prin aceasta pot influenta piata unui produs.
Consumatorii: persoane şi gospodării, utilizatori industriali.
Întreprinderi distribuitoare(comerciale)
Agenţii guvernamentale, şcoli, spitale, pieţele internaţionale.
Conținut arhivă zip
- Mediul de Marketing.ppt