Mediul de Marketing

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 22 în total
Mărime: 991.38KB (arhivat)
Publicat de: Caius Farcaș
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: V. Mamaliga

Extras din referat

Obiectivele:

Cunoasterea conceptului de mediu extern al firmei si a componentelor care-l alcatuiesc

Principalele forte necontrolabile ce alcatuiesc mediul de marketing si care pot afecta planul de marketing al unei întreprinderi;

Evidentierea mijloacele prin care firma poate controla diferitele elemente ale mediului de marketing si eventual reactiona la modificarile ce pot aparea în cadrul lui.

Ce se înţelege prin “mediu de marketing”

Prin mediu de marketing al unei organizatii se intelege totalitatea factorilor din interiorul sau exteriorul organizatiei, care influenteaza activitatea acesteia direct sau indirect, pe termen lung sau scurt.

După natura acţiunii acestor factori şi forţe se disting două grupe de componente:

Micromediul include factorii si fortele cu actiune imediata asupra întreprinderii, care influenteaza direct succesul activitatii desfasurate, asupra carora întreprinderea îsi exercita controlul într-o masura mai mica sau mai mare.

Intreprinderea

Ea elaboreaza si coordoneaza activitatea de marketing tinând seama de informatiile transmise de compartimentele de management, cercetare-dezvoltare, financiar-contabil, aprovizionare, productie, personal etc.

Deciziile de marketing sunt influentate direct de calitatea personalului din toate compartimentele întreprinderii si de circulatia informatiei dintre acestea. Toate aceste compartimente constituie mediul intern al unei firme si reprezinta partea micromediului ce se afla sub controlul ei total si direct.

Efectele imaginii favorabile

atrage investitorii de capital

generează credibilitate în relaţiile cu partenerii

facilitează obţinerea de credite

atrage forţa de muncă având calificare superioară

stimulează vânzările

facilitează lansarea şi acceptarea noilor produse

Furnizorii

sunt cei care asigură întreprinderii resursele necesare desfăşurării normale a activităţii economice.

Sunt selectaţi în funcţie de:

Seriozitatea si respectarea disciplinei contractuale

preţul practicat

localizarea geografica – chelt. de transport - aprovizionare

puterea economica

imaginea pe piaţa

Dimensiunile si calitatea ofertei

Termenele si condiţiile de livrare

climatul intern (greve, starea de disciplina)

Intermediarii

sunt reprezentaţi de firmele care ajută întreprinderea la promovarea, vânzarea şi distribuirea mărfurilor către consumatorul final.

Realizeaza o gama larga de servicii necesare îndeplinirii obiectului de activitate

Distribuitorii cu ridicata şi cu amanuntul

Agenţii de schimb: brokerii, comisionarii

Distribuitorii fizici: operatorii depozitelor, transportatori

Agenţii de servici de marketing: publicitate, cercetare, consultanţa

Instituţii financiar-bancare: banci, societaţi de asigurari

Clienţii

reprezinta o forta de influenta a competitivitatii pentru ca pot determina reducerea preturilor, pot solicita o calitate sporita sau mai multe servicii post vânzare si prin aceasta pot influenta piata unui produs.

Consumatorii: persoane şi gospodării, utilizatori industriali.

Întreprinderi distribuitoare(comerciale)

Agenţii guvernamentale, şcoli, spitale, pieţele internaţionale.

Conținut arhivă zip

  • Mediul de Marketing.ppt

Te-ar putea interesa și

Mediul de Marketing

Cap. 1. MEDIUL DE MARKETING Rezultatele pe care o firmă le obţine depind nu numai de activitatea pe care ea o desfăşoară, ci şi de factorii care...

Analiza Influentei Mediului de Marketing la Colegiul Economic Ion Ghica Bacău

MEMORIU JUSTIFICATIV In lucrarea de disertatie „Analiza influentei mediului de marketing la Colegiul Economic Bacau” am incercat sa surprind...

Analiza Mediului de Marketing la SC Ricu Prodcom SRL

Introducere În lucrarea de faţă vom examina şi vom prezenta mediul de marketing al S.C. Ricu Prodcom S.R.L., respectiv componentele micromediului...

Mediul de Marketing al SC Pol Distribution SRL

INTRODUCERE Această lucrare intitulată “Mediul de marketing al S.C. Pol Distribution S.R.L.” are drept scop relevarea şi analizarea principalelor...

Analiza Mediului Intern de Marketing la SC PSV Company

Introducere In economia contemporana, a carei evolutie este marcata de tendintele de globalizare a economiei si pietelor, performantele...

Plan de internaționalizare Petrom

1. Prezentarea conditiilor care determina adoptarea programului de marketing international Cu o experienta de peste 150 de ani, SC PETROM SA este...

Componențele mediului de marketing modern

INTRODUCERE - De ce mi-am ales acest proiect? Mi-am ales acest proiect deoarece îmi place să analizez componentele mediului de marketing și modul...

Strategia de Marketing a Facultății de Economie Agroalimentară și a Mediului

Strategia de marketing a Facultății de Economie Agroalimentară și a Mediului (EAM) Facultatea de Economie Agroalimentară și a Mediului (EAM) este...

Ai nevoie de altceva?