Mediul de Marketing

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 1680
Mărime: 27.81KB (arhivat)
Publicat de: Augusta Stroe
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Dr.Olteanu Laura
Universitatea Babes Bolyai Cluj Napoca Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiune Afacerilor Catedra Administrarea Afacerilor Sfântu Gheorghe Specializare: Economia Firmei

Extras din referat

Prin mediu de marketing se înţelege ansamblul de factori şi forţe care scapă controlului imediat al firmei şi care influenţează menţinerea sau dezvoltarea relaţiei sale cu clienţii profitabili. După natura acţiunii acestor factori şi forţe se disting două grupe de componente: macromediul şi micromediul firmei.

A.Macromediul: unei firme este locul de unde acesta trebuie să pornească în identificarea ocaziilor favorabile şi a ameninţărilor la adresa sa. El constă din totalitatea factorilor şi a forţelor care afectează acţiunile şi rezultatele firmei. Este format din şase forţe majore: elementul demografic, elementul economic, elementul natural, elementul tehnologic, elementul politic şi elementul cultural.

1) Mediul demografic:se caracterizeaza printr-o creştere explozivă a populaţiei globului, schimbări în structura grupelor de vârste, entice şi educaţionale, apariţia unor noi tipuri de familii, deplasări geografice ale populaţie şi segmentarea pieţelor de masă în micropieţe.

Tabel nr.1 “Numărul mediu al salariaţiilor pe regiuni de dezvoltare şi judeţe”

Total salariaţi (mii pers.) Muncitori (mii pers.)

Total Centru CV Total Centru CV

2007 (mii persoane) 4667 582 48 2655 372 31

Procentaj% 100 12,47 1,03 100 14,01 1,17

2006 (mii persoane) 4559 576 48 2635 364 32

Procentaj% 100 12,63 1,05 100 13,81 1,21

2006-2007% ↑2,37 ↓0,16 ↓0,02 ↑0,75 ↑0,2 ↓0,04

2005 (mii persoane) 4469 585 49 2668 366 30

Procentaj% 100 13,09 1,09 100 13,72 1,12

2005-2006% ↑2,01 ↑0,46 ↓0,04 ↓1,25 ↑0,09 ↑0,09

Sursă: ”Institutul naţional de statistică”, „Anuar statistic 2007”, pag.200

2) Mediul economic:se caracterizează printr-o plafonare a veniturilor reale, posibiliţăţi de econimisire scăzute asociate existenţei unor datorii mari şi modificarea structurii cheltuielilor de consum.

Tabel nr.2 “Execuţia bugetelor locale, pe regiuni de dezvoltare şi judeţe”

Venituri totale din care:

Subvenţii primte de la bugetul de stat Cheltuieli totale Excedent( + )

Deficit ( - )

Total Centru CV Total Centru CV Total Centru CV Total Centru Cv

2007(mil lei RON) 27708,6 3253,3 258,0 923,4 111,6 11,4 25392,8 2998,7 235,3 2315,8 254,6 22,7

Procentaj% 100 11,74 0,93 100 12,08 1,23 100 11,81 0,93 100 11 0,98

2006(mil lei RON) 19480,9 2237,1 181,6 1102,1 125,3 11,6 18777,0 2176,6 174,5 703,9 60,5 7,1

Procentaj% 100 11,48 0,93 100 11,37 1,05 100 11,59 0,93 100 8,59 1

2006-2007% ↑42,23 ↑0,26 − ↓19,35 ↑0,71 ↑0,18 ↑35,23 ↑0,22 - ↑ ↑2,41 ↓0,02

2005(mil lei RON) 15955,8 1829,3 145,4 834,1 107,9 7,3 15540,7 1782,7 141,0 415,1 46,6 4,4

Procentaj% 100 11,46 0,91 100 12,94 0,87 100 11,47 0,91 100 11,23 1,06

2005-2006% ↑22,09 ↑0,02 ↑0,02 ↑32,13 ↓1,57 ↑0,18 ↑20,82 ↑0,12 ↑0,02 ↑69,57 ↓2,64% ↓0,06

Sursă: ”Institutul naţional de statistică”, „Anuar statistic 2007”, pag. 780, „Anuar statistic 2006”, pag.761, „Anuar statistic 2005”, pag.761

3) Mediul natural:se caracterizează prin scăderea rezervelor de materii prime, variaţia costului energiei, creşterea gradului de poloare si a amplorii mişcării ecologiste.

Tabel nr.3 “Suprafaţa cultivată, pe regiuni de dezvoltare si judeţe”

Suprafaţa cultivată / total (mii hectare) Cereale pentru boabe (mii hectare)

Total Din care proprietate majoritar privată Total Din care proprietate majoritar privată

Total Centru CV Total Centru CV Total Centru CV Total Centru CV

2007 7883954 584846 81051 7716607 579637 79645 5114415 337507 38699 5066047 335587 38336

Procentaj% 100 7,41 1,02 100 7,51 1,03 100 6,59 0,75 100 6,62 0,75

2006 8467892 625669 77243 8267693 615191 75326 5865671 381758 40285 5788510 379401 40028

Procentaj% 100 7,38 0,91 100 7,44 0,91 100 6,5 0,68 100 6,55 0,69

2007-2006% ↓7,4 ↑0,03 ↑0,11 ↓7,14 ↑0,07 ↑0,12 ↓14,68 ↑0,09 ↑0,11 ↓14,26 ↑0,03 ↑0,1

2005 8527751 606583 76901 8208604 597579 76281 6265391 421124 42448 6113082 416935 42155

Procentaj% 100 7,11 0,90 100 7,27 0,92 100 6,72 0,67 100 6,81 0,68

2005-2006% ↓0,7 ↑0,27 ↑0,01 ↑0,71 ↑0,17 ↓0,01 ↓6,81 ↓0,22 ↑0,01 ↓5,6 ↓0,22 ↑0,01

Sursă: ”Institutul naţional de statistică”, „Anuar statistic 2007”, pag.536, „Anuar statistic 2006”, pag. 518, „Anuar statistic 2005”, pag. 518

4) Mediul tehnologic:analiza acestuia pune în evidenţă accelerarea progresului tehnologic, existenţa unor posbilităţi nelimitate de inovaţie, a unor bugete substanţiale destinate cercetării-dezvoltării, concentrarea asupra îmbunătăţirilor minore in dauna descoperirilor majore şi înmulţirea reglementărilor referitoate la transferal de tehnologie.

Tabel nr.4 “Drumuri publice pe regiuni de dezvoltare si judeţe”

Preview document

Mediul de Marketing - Pagina 1
Mediul de Marketing - Pagina 2
Mediul de Marketing - Pagina 3
Mediul de Marketing - Pagina 4
Mediul de Marketing - Pagina 5
Mediul de Marketing - Pagina 6
Mediul de Marketing - Pagina 7
Mediul de Marketing - Pagina 8
Mediul de Marketing - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Mediul de Marketing.doc

Te-ar putea interesa și

Mediul de Marketing

Cap. 1. MEDIUL DE MARKETING Rezultatele pe care o firmă le obţine depind nu numai de activitatea pe care ea o desfăşoară, ci şi de factorii care...

Analiza Influentei Mediului de Marketing la Colegiul Economic Ion Ghica Bacău

MEMORIU JUSTIFICATIV In lucrarea de disertatie „Analiza influentei mediului de marketing la Colegiul Economic Bacau” am incercat sa surprind...

Analiza Mediului de Marketing la SC Ricu Prodcom SRL

Introducere În lucrarea de faţă vom examina şi vom prezenta mediul de marketing al S.C. Ricu Prodcom S.R.L., respectiv componentele micromediului...

Mediul de Marketing al SC Pol Distribution SRL

INTRODUCERE Această lucrare intitulată “Mediul de marketing al S.C. Pol Distribution S.R.L.” are drept scop relevarea şi analizarea principalelor...

Analiza Mediului Intern de Marketing la SC PSV Company

Introducere In economia contemporana, a carei evolutie este marcata de tendintele de globalizare a economiei si pietelor, performantele...

Plan de internaționalizare Petrom

1. Prezentarea conditiilor care determina adoptarea programului de marketing international Cu o experienta de peste 150 de ani, SC PETROM SA este...

Componențele mediului de marketing modern

INTRODUCERE - De ce mi-am ales acest proiect? Mi-am ales acest proiect deoarece îmi place să analizez componentele mediului de marketing și modul...

Strategia de Marketing a Facultății de Economie Agroalimentară și a Mediului

Strategia de marketing a Facultății de Economie Agroalimentară și a Mediului (EAM) Facultatea de Economie Agroalimentară și a Mediului (EAM) este...

Ai nevoie de altceva?