Mediul de Marketing

Extras din referat Cum descarc?

Prin mediu de marketing se intelege ansamblul de factori si forte care scapa controlului imediat al firmei si care influenteaza mentinerea sau dezvoltarea relatiei sale cu clientii profitabili. Dupa natura actiunii acestor factori si forte se disting doua grupe de componente: macromediul si micromediul firmei.
A.Macromediul: unei firme este locul de unde acesta trebuie sa porneasca in identificarea ocaziilor favorabile si a amenintarilor la adresa sa. El consta din totalitatea factorilor si a fortelor care afecteaza actiunile si rezultatele firmei. Este format din sase forte majore: elementul demografic, elementul economic, elementul natural, elementul tehnologic, elementul politic si elementul cultural.
1) Mediul demografic:se caracterizeaza printr-o crestere exploziva a populatiei globului, schimbari in structura grupelor de varste, entice si educationale, aparitia unor noi tipuri de familii, deplasari geografice ale populatie si segmentarea pietelor de masa in micropiete.
Tabel nr.1 "Numarul mediu al salariatiilor pe regiuni de dezvoltare si judete"
Total salariati (mii pers.) Muncitori (mii pers.)
Total Centru CV Total Centru CV
2007 (mii persoane) 4667 582 48 2655 372 31
Procentaj% 100 12,47 1,03 100 14,01 1,17
2006 (mii persoane) 4559 576 48 2635 364 32
Procentaj% 100 12,63 1,05 100 13,81 1,21
2006-2007% ?2,37 ?0,16 ?0,02 ?0,75 ?0,2 ?0,04
2005 (mii persoane) 4469 585 49 2668 366 30
Procentaj% 100 13,09 1,09 100 13,72 1,12
2005-2006% ?2,01 ?0,46 ?0,04 ?1,25 ?0,09 ?0,09
Sursa: "Institutul national de statistica", ,,Anuar statistic 2007", pag.200
2) Mediul economic:se caracterizeaza printr-o plafonare a veniturilor reale, posibilitati de econimisire scazute asociate existentei unor datorii mari si modificarea structurii cheltuielilor de consum.
Tabel nr.2 "Executia bugetelor locale, pe regiuni de dezvoltare si judete"
Venituri totale din care:
Subventii primte de la bugetul de stat Cheltuieli totale Excedent( + )
Deficit ( - )
Total Centru CV Total Centru CV Total Centru CV Total Centru Cv
2007(mil lei RON) 27708,6 3253,3 258,0 923,4 111,6 11,4 25392,8 2998,7 235,3 2315,8 254,6 22,7
Procentaj% 100 11,74 0,93 100 12,08 1,23 100 11,81 0,93 100 11 0,98
2006(mil lei RON) 19480,9 2237,1 181,6 1102,1 125,3 11,6 18777,0 2176,6 174,5 703,9 60,5 7,1
Procentaj% 100 11,48 0,93 100 11,37 1,05 100 11,59 0,93 100 8,59 1
2006-2007% ?42,23 ?0,26 - ?19,35 ?0,71 ?0,18 ?35,23 ?0,22 - ? ?2,41 ?0,02
2005(mil lei RON) 15955,8 1829,3 145,4 834,1 107,9 7,3 15540,7 1782,7 141,0 415,1 46,6 4,4
Procentaj% 100 11,46 0,91 100 12,94 0,87 100 11,47 0,91 100 11,23 1,06
2005-2006% ?22,09 ?0,02 ?0,02 ?32,13 ?1,57 ?0,18 ?20,82 ?0,12 ?0,02 ?69,57 ?2,64% ?0,06
Sursa: "Institutul national de statistica", ,,Anuar statistic 2007", pag. 780, ,,Anuar statistic 2006", pag.761, ,,Anuar statistic 2005", pag.761
3) Mediul natural:se caracterizeaza prin scaderea rezervelor de materii prime, variatia costului energiei, cresterea gradului de poloare si a amplorii miscarii ecologiste.
Tabel nr.3 "Suprafata cultivata, pe regiuni de dezvoltare si judete"
Suprafata cultivata / total (mii hectare) Cereale pentru boabe (mii hectare)
Total Din care proprietate majoritar privata Total Din care proprietate majoritar privata
Total Centru CV Total Centru CV Total Centru CV Total Centru CV
2007 7883954 584846 81051 7716607 579637 79645 5114415 337507 38699 5066047 335587 38336
Procentaj% 100 7,41 1,02 100 7,51 1,03 100 6,59 0,75 100 6,62 0,75
2006 8467892 625669 77243 8267693 615191 75326 5865671 381758 40285 5788510 379401 40028
Procentaj% 100 7,38 0,91 100 7,44 0,91 100 6,5 0,68 100 6,55 0,69
2007-2006% ?7,4 ?0,03 ?0,11 ?7,14 ?0,07 ?0,12 ?14,68 ?0,09 ?0,11 ?14,26 ?0,03 ?0,1
2005 8527751 606583 76901 8208604 597579 76281 6265391 421124 42448 6113082 416935 42155
Procentaj% 100 7,11 0,90 100 7,27 0,92 100 6,72 0,67 100 6,81 0,68
2005-2006% ?0,7 ?0,27 ?0,01 ?0,71 ?0,17 ?0,01 ?6,81 ?0,22 ?0,01 ?5,6 ?0,22 ?0,01
Sursa: "Institutul national de statistica", ,,Anuar statistic 2007", pag.536, ,,Anuar statistic 2006", pag. 518, ,,Anuar statistic 2005", pag. 518
4) Mediul tehnologic:analiza acestuia pune in evidenta accelerarea progresului tehnologic, existenta unor posbilitati nelimitate de inovatie, a unor bugete substantiale destinate cercetarii-dezvoltarii, concentrarea asupra imbunatatirilor minore in dauna descoperirilor majore si inmultirea reglementarilor referitoate la transferal de tehnologie.
Tabel nr.4 "Drumuri publice pe regiuni de dezvoltare si judete"


Fisiere in arhiva (1):

  • Mediul de Marketing.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!