Mediul Cultural International

Cuprins referat Cum descarc?

1. MEDIUL CULTURAL INTERNATIONAL 4
1.1. Scanarea mediului cultural 4
1.2. Definirea culturii 4
1.3. Clasificarea culturii 6
1.4. Caracteristicile culturii 8
1.5. Factorii determinati ai culturii 8
1.6. Semnificatia culturii pentru marketingul international 8
BIBLIOGRAFIE 10


Extras din referat Cum descarc?

1. MEDIUL CULTURAL INTERNATIONAL
Marketingul international este vazut ca un fenomen cultural tot atat cat este considerat un fenomen economic.
El se bazeaza, intre altele, pe trecerea de le perspective ingusta a analizei economice la cea cuprinzatoare care include toate elementele mediului, in randul carora, pe un loc special, se situeaza cultura. Factorii culturali sunt cei care permit explicarea corecta a modelului de consum si a comportamentului consumatorului diferitelor piete. Cunoasterea lor este, totodata, sursa adaptarii si premise standardizarii personalizarea marketingului international.
1.1. Scanarea mediului cultural
Cresterea gradului de internationalizare a firmei, globalizarea vietii economice, opozitia de noi categorii de piete, intensitatea concurentei au condus la aparitia de noi provocari pentru activitatea manageriala. In acest context se impune existenta unui manager si a unui personal care sa puna mare pret pe aspecte interculturale.
Astfel apar 2 aspecte:
- intelegerea diferentelor culturale si a modului lor de manifestare;
- identificarea unor asemanari intre culturi si utilizarea lor in formularea strategiilor.
Succesul in mediul international de afaceri depinde considerabil de modul de adaptare la noile culturi de a percepe si actiona in spirit intercultural.
Intr-o perspectiva de maxima generalizare retinem ca mediul cultural reprezinta o componenta de baza a mediului international al afacerilor si are in vedere elemente ce privesc sisteme de valori, obiceiurile, traditiile, credintele si normele care definesc statutul individului in societate.
Cultura ca element structural al mediului de afaceri constituie un domeniu relativ nou de studiu si este legat de procesul de globalizare a afacerilor si internationalizarea tot mai accentuata a firmelor. 
Cultura ca element existential al omului si reflectare conceptuala este extrem de complexa si fascinanta in acelasi timp. 
O analiza a genezei si evolutiei conceptului scoate in evidenta preocuparea de a surprinde specificitatea dar si elementele comune ale interconditiilor dintre anumite spatii geografice si dintre oameni.
1.2. Definirea culturii
Cultura este atat de complexa incat exista diferite definitii. Ea reprezinta un mod de comportament constient si compatibil cu elementele sale si raspunde la variati stimuli. O cultura este configurarea comportamentelor invatate si rezulatelor lor, ale caror elemente componente sunt impartasite si transmise de catre membrii unei societati. Cultura include tot ceea ce un grup gandeste, spune, face, produce, obiceiurile, limba, atitudinea si simtirile 
Cultura este un mod de viata, un comportament creat de un grup de oameni care se transmite de la o generatie la alta 
Cultura include valori, idei, atitudini si simboluri care constituie comportamentul uman si care se transmit de la o generatie la alta. In acest sens, cultura nu se refera la raspunsuri instinctive ale oamenilor si nici la solutii conjuncturale la probleme unice.
Cultura consta in raspunsuri invatate la situatii care se repeta. Cu cat mai devreme sunt invatate aceste raspunsuri cu atat mai greu se schimba ele. Multe aspecte ale culturii influenteaza mediul de marketing. Gustul, de exemplu, este un raspuns invatat care este foarte variabil de la o cultura la alta si are un impacr major asupra mediului de piata. Preferinta pentru lucruri cum suntculorile si stilurile este influentata de cultura.
Cultura are o importanta deosebita in cadrul cercetarii interculturale vizand comportamentul uman. Pentru specialistul de marketing international, cateva aspecte sunt esentiale :
- cultura se manifesta prin modul in acre ne comportam;
- cultura reprezinta valorile impartasite de toti;
- cultura este filtrul prin care percepem realitatea.
Cultura este cea care ofera regulile, moralitatea, valorile si etica unui grup. Grupurile din aceeasi tara sau din tari diferite sunt diferite din punct de vedere al culturii.Realizarea de punti intre diferentele culturale inseamna tocmai reusita pe piata interna.
Cultura se bazeaza pe 3 elemente esentiale :
- normele, respectiv regulile ierarhice ce contureaza modelele de comportament si de gandire aferente diferitelor situatii.
- ideologia, care include convingerile, cunostintele, ideile cognitive si estetice, ideile evolutive care contureaza standardele si judecatile atat despre noi insine, cat si despre ceilalti.
- cultura materiala, aici fiind cuprinse cladiri, instrumente, utilaje etc. create si utilizate de grupuri.
Pentru a dezvolta normele si valorile culturale, se poate apela la 2 alternative :
- socializarea - aceasta se refera la experientele vietii, precum si la influentele unor institutii, cum ar fi: familia, religia, sistemele educationale;
- adaptarea unei noi culture - ceea ce reprezinta un proces voluntar de invatare.
Abordand cultura in sensul general al termenului in complexitatea sa ca o componenta a sistemului societatii retinem si urmatoarele opinii:
,,Cultura poate fi definita ca o multime coerenta de proiecte spirituale ce exprima incidenta actiunii individuale, valorizate cu experienta colectiva prin intermediul structurilor simbolizate ce pot fi transmise si asimilate de grupurile de oameni.''(Tudor Vianu) 
In DEX se precizeaza:
,, Cultura reprezinta totalitatea valorilor materiale si spirituale create de omenire si a institutiilor necesare pentru comunicarea acestor valori''.
Dintre reactiile la abordarea antropologica a culturii o retinem pe urmatoarea:
,,A deduce cultura in toate manifestarile ei dintr-un proces de compensare a inadaptarii biologice a omului in raport cu natura inseamna a simplifica situatia delimitarilor ingaduite, cultura implica un mod ontologic specific uman in care orizontul lumii se conjuga cu orizontul necunoscutului. Cultura implica printre altele aspiratia spre reevaluarea acestui orizont al necunoscutului, reevaluare pe care omul si-o face prin plasmuiri cele mai variate si tipare dintre cele mai variate.''(Lucian Blaga)
In timp au castigat teren abordarilor umaniste, sociologice, filozofice si ultimii ani cele din domeniul economic.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mediul Cultural International.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!