Mcdonald’s în România

Referat
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1403
Mărime: 1.33MB (arhivat)
Publicat de: Consuela Solomon
Puncte necesare: 7
Universitatea Transilvania din Braşov Facultatea de Ştiinţe Economice McDonald`s - Matricea BCG

Cuprins

  1. I. Scurt istoric
  2. McDonald's este cel mai mare şi mai cunoscut lanţ de restaurante cu servire rapidă din lume, operând peste 30.000 de restaurante în 121 de ţări.
  3. Povestea a început cu doi fraţi, Mac şi Dick McDonald, care au deschis primul restaurant în San Bernardino, California. Totuşi fondatorii lanţului de fast-food-uri nu sunt fraţii McDonald, ci Ray Kroc, care cunoscându-i pe fraţi în anul 1954 , a fost impresionat de cât de bine şi cât de rapid aceştia puteau să servească un număr impresionant de şoferi înfometaţi. Iar în anul 1955 s-a decis sa negocieze un contract cu cei doi fraţi, contract care îi permitea să folosească sistemul lor de vânzări şi numele Companiei.
  4. McDonald's a pătruns pe piaţa din România in anul 1995, când la data de 16 iunie, s-a deschis primul restaurant de acest gen la parterul Complexului Comercial UNIREA din Bucureşti, deschidere ce a coincis cu stabilirea recordului de tranzacţii în ziua deschiderii la nivel central european.
  5. II. Filiale
  6. În prezent în România sunt 56 de restaurante in 20 de oraşe, multe dintre ele fiind dotate şi cu McDrive, plus o unitate mobilă care se bucură in continuare de un mare succes, plimbându-se prin toată ţara, promovând produsele, fiind de altfel o puternică lovitură de marketing.
  7. III. Clienţi
  8. Clienţii acestui lanţ de fast-food-uri sunt în general persoane tinere sau foarte tinere, dar şi străini, care veniţi din alte ţări au încredere în acest brand cu rezonanţă internaţională.
  9. IV. Concurenţi
  10. Concurenţii McDonald’s-ului sunt celelalte restaurante in regim de fast-food, care sunt branduri internaţionale. Printre acestea putem aminti: KFC (Kentucky Fried Chicken) sau Burger King, dar şi fast-food-uri locale cum ar fi: Springtime (Bucureşti şi Constanţa), Ando’s sau Panini (în Braşov).
  11. Pe lângă aceştia, concurenţi mai sunt şi restaurantele cu servire normală sau pizzeriile, pentru acele persoane care preferă alte tipuri de mâncare, mai sănătoasă.
  12. V. Produse

Extras din referat

McDonalds oferă o gamă largă de produse, de la meniuri in diverse combinaţii până la deserturi sau băuturi.

În materie de sandwichuri McDonalds oferă Hambuger, Cheeseburger, DubluCheeseburger, McToast, McPuişor, Big Mac sau nou-apărutele Royal Cheese sau Chicken Premier. La toate aceste sandwichuri se pot adăuga cartofi franţuzeşti sau cartofi wedges şi suc obţinându-se astfel un meniu complet, acestea fiind foarte populare.

La deserturi se poate alege dintre: ingheţate (McFlurry, McSundae sau clasică), shake (vanilie, ciocolată, căpşuni) sau plăcintele celebre cu diverse arome.

În materie de băuturi se pot alege produse din cadrul Coca-Cola, băuturi calde(cafele, ceaiuri) sau bere.

VI. Matricea BCG

Vedete:

Big Mac este cel mai popular sandwich de la McDonald’s în orice parte a lumii te-ai afla, este aşadar o vedetă, care se vinde foarte bine, având o cotă de piaţă şi o rată de creştere a pieţei foarte ridicată.

Meniul Big Mac se află în aceeaşi situaţie ca şi sandwichul, având totuşi o cotă de piaţă puţin mai scăzută, dar este tot o vedetă.

Happy Meal - Acest meniu este visul oricărui copil care intră într-un McDonalds, alături de sandwich, cartofi şi suc, venind şi cu o jucărie tot timpul nouă acest produs se vinde foarte bine, deci este o vedetă.

Deserturile de la McDonalds: plăcinta, îngheţatele McFlurry şi McSundae, dar şi Shake-ul. Toate aceste deserturi sunt foarte căutate de oricine păşeşte intr-un asemenea fast food.

Dileme:

Big Tasty este un produs nou intrat pe piaţă, deci este o dilemă, în timp poate deveni o vedetă sau o piatră de moară.

Meniul Royal Deluxe este un produs nou, care înca nu a confirmat, la fel ca şi in cazul lui Big Tasty.

Salata Maxi de ton este un produs apărut de curând pe piaţă şi are nevoie de ceva timp pentru a se studia evoluţia sa. Până atunci este o dilemă.

Preview document

Mcdonald’s în România - Pagina 1
Mcdonald’s în România - Pagina 2
Mcdonald’s în România - Pagina 3
Mcdonald’s în România - Pagina 4
Mcdonald’s în România - Pagina 5
Mcdonald’s în România - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Mcdonald's in Romania.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza mixului de marketing al companiei McDonald's

1. Prezentarea companiei McDonald's Corporation (listată la Bursa de valori din New York sub codul MCD) este cel mai mare lanț de restaurante de...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Corporațiile transnaționale

Prin natura lor, CTN (Corporatii Transnationale) integreaza productia la nivel international si, în acest mod, joaca un rol central în cresterea...

Evaluarea Mediului de Marketing la McDonald's Sibiu

Povestea a inceput cu adevarat in 1948, cand doi frati Dic si Mac McDonald au deschis un restaurant care avea la baza o linie de asamblare a...

Studiu de Caz Privind Fundamentarea, Elaborarea, Implementarea și Evaluarea Strategiei Generale a SC Mc Donald’s România SRL

CAPITOLUL 1: Noţiuni generale privind Mediul de marketing al întreprinderii Mediul de marketing cuprinde totalitatea factorilor care pot avea o...

McDonald's

1. Ce este franciza ? Franciza - metodă modernă de a începe şi de a desfăşura o afacere pe cont propriu, respectiv de a produce şi/sau...

Plan de Marketing - McDonald’s

Cap 1. Aspecte introductive 1.1. Introducere in lumea McDonald’s Afacerea a inceput in 1940, cu un restaurant deschis de fratii Dick si Mac...

Tendințe și mutații în consumul alimentar

Introducere in domeniul alimentar Alimentatia omului reprezinta unul dintre stalpii fundamentali ai constructiei sale, sanatatea si echilibrul...

Internaționalizarea McDonald's în România

I.Prezentare generala Compania McDonald’s detine cel mai mare lant de restaurante de tip fast-food din lume la inceput oferind consumatorlor...

Structura activității promoționale

Structura activitatii promotionale În literatura de specialitate exista diferite forme de grupare si delimitare a actiunilor promotionale. Cel mai...

Ai nevoie de altceva?