Marketingul Serviciilor - Compania Tarom

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 2365
Mărime: 34.88KB (arhivat)
Publicat de: Jan Bota
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Olariu Ioana
UNIVERSITATEA DIN BACĂU FACULTATEA DE ŞTIINŢE ECONOMICE SPECIALIZAREA MARKETING

Extras din referat

CAPITOLUL I

DENUMIREA SI OBIECTUL DE ACTIVITATE

AL FIRMEI "TAROM"

Compania TAROM –Transporturi Aeriene Romane- a fost infiintata la 18 septembrie 1954.La cativa ani dupa lansare, TAROM opera deja catre aproape toate tarile europene.In 1966 TAROM a efectuat primul zbor peste Atlantic.

Incepand cu anul 1974 a realizat primul zbor catre Sydney via Calcutta si a introdus zboruri regulate spre New York si Beijing.

Prin lege, Tarom, Compania Aeriana Nationala a Romaniei, este o societate comerciala cu capital de stat si privat, avand ca obiectiv transportul aerian intern si extern, operand atat curse regulate cat si in sistem charter.

Pachetele de actiuni ale Companiei TAROM sunt impartite astfel:

• 92,63% din actiuni sunt detinute de Statul Roman,

• 5,42% apartin Romastra (Romanian Air Traffic),

• 1,43% Societatii de Investitii Financiare Muntenia

• 0,52% Autoritatilor Aeronautice Civile Romane.

Compania TAROM se mandreste cu o stralucita si indelungata traditie in domeniul aviatiei comerciala internationale.Experienta indelungata a companiei se contureaza inca din anul 1920, o data cu primele forme de organizare ale aviatiei romane de transport.Experienta indelungata in aviatia comerciala este datorata companiilor predecesoare TAROM.

Prin experienta acumulata de-a lungul a jumatate de secol de activitate in industria de aviatie civila, Compania TAROM asigura pasagerilor sai servicii bazate pe siguranta, punctualitate, calitate si confort.

Conform statisticilor intocmite de Asociatia Companiilor Aeriene Europene, Compania TAROM se situeaza pe locul I in randul companiilor aeriene, la plecari la timp ale zborurilor regulate.

Faptul ca siguranta si confortul pasagerilor au constituit din totdeauna prioritati majore pentru TAROM este demonstrat si de procesul intensiv de modernizare demarat inca din 1992.Satisfactia si confortul pasagerilor reprezinta obiectivul principal al oricarei companii aeriene.

TAROM acorda o atentie deosebita calitatii tuturor serviciilor oferite pasagerilor.

In procesul restructurarii, TAROM a avut in vedere si alte aspecte in afara de modernizare

Compania TAROM a adoptat o noua strategie de marketing, avand ca obiectiv prioritar dezvoltarea si diversificarea serviciilor aeriene.

De asemena, TAROM a luat o serie de masuri pentru a reduce in mod drastic costurile si pentru a spori utilizarea companiei.Flexibilitatea, dinamismul, continuitatea, intensificarea planificarii zborurilor prin pastrarea destinatiilor deja traditionale si prin atragerea de noi piete constituie principalele obiective ale strategiei de marketing a companiei.

O schimbare in structura rutelor a fost deja demarata, atat in cea ce priveste traficul spre Romania cat si cel din Romania.Avand in vedere schimbarile rapide la nivelul traficului aerian international, TAROM si-a adoptat strategia in functie de cerintele pasagerilor in particular si in functie de cerintele pietei in general.

Punctualitatea si castigarea increderii pasagerilor in serviciile oferite sunt intr-un permanent proces de perfectionare, pentru a veni in acest fel in intampinarea cerintelor pasagerilor.

CAPITOLUL II

ANALIZA MEDIULUI DE MARKETING

A COMPANIEI "TAROM"

Schimbarile mediului de marketing al unei firme pot fi favorabile sau nefavorabile activitatii sale pe piata, pot crea oportunitati de a face noi afaceri cu clientii existenti si de a atrage altii sau, dimpotriva, pot diminua capacitatea firmei de a-si satisface clientii.

Specialistii in marketing trebuie sa adopte un proces sistematic de urmarire a schimbarilor de mediu prin:

• Observarea continua a starii mediului, astfel incat schimbarile sa fie depistate in stare incipienta, pentru a lua masuri inainte ca schimbarile sa afecteze activitatea firmei, luand-o inaintea concurentilor.

• Monitorizarea informatiilor despre natura, formele, tendintele si durata schimbarilor pentru a se realiza o imagine cat mai clara si reala asupra lor. In unele cazuri, schimbarile pot fi de scurta durata si nesemnificative, iar in altele, insa, se pot dezvolta pana la stadii care afecteaza activitatea firmei, determinand fie o oportunitate, fie o amenintare.

• Prognozarea delimitarii ariei, vitezei si intensitatii schimbarilor relevante. Se face in scopul elaborarii unor strategii posibile de adaptare a firmei la respectivele schimbari.

• Analiza potentialelor influente, a impactului schimbarilor de mediu asupra capacitatii firmei de a-si satisface clientii. In functie de probabilitatea ca schimbarea de mediu sa aiba loc si de efectul probabil al acesteia asupra firmei, se pot intalni patru categorii de impact.

Preview document

Marketingul Serviciilor - Compania Tarom - Pagina 1
Marketingul Serviciilor - Compania Tarom - Pagina 2
Marketingul Serviciilor - Compania Tarom - Pagina 3
Marketingul Serviciilor - Compania Tarom - Pagina 4
Marketingul Serviciilor - Compania Tarom - Pagina 5
Marketingul Serviciilor - Compania Tarom - Pagina 6
Marketingul Serviciilor - Compania Tarom - Pagina 7
Marketingul Serviciilor - Compania Tarom - Pagina 8
Marketingul Serviciilor - Compania Tarom - Pagina 9
Marketingul Serviciilor - Compania Tarom - Pagina 10
Marketingul Serviciilor - Compania Tarom - Pagina 11
Marketingul Serviciilor - Compania Tarom - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Marketingul Serviciilor - Compania Tarom.docx

Alții au mai descărcat și

Mediul de Marketing al Companiei Mc'Donalds

Pentru orice intreprindere, cunoasterea si analiza mediului ambiant , a fizionomiei si mecanismului sau de functionare reprezinta punctul de unde...

Bune practici de marketing Qatar și Tarom

Prezentarea companie Qatar Airways Compania Aeriană Qatar Q.C.S.C. (Arabic: ةيرطقلا,Qatariyah), funcţionând sub numele de Qatar Airways, este...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Managementul în Transportul Aerian Internațional

Introducere Transporturile internationale sunt numite metaforic „aparatul circulator al întregii economii mondiale”, fiind mijloc efectiv de...

Strategii de Marketing în Turism - Studiu de Caz - Companiile Tarom și Easyjet

Capitolul I 1.1 Prezentarea companiei de transport aerian TAROM (denumirea şi obiectul de activitate al firmei de servicii) Compania TAROM –...

Firmă de servicii - TAROM

CAPITOLUL 1: Denumirea si obiectul de activitate al firmei de servicii Compania TAROM –Transporturi Aeriene Romane- a fost infiintata la 18...

Analiza activității companiei aeriene Tarom

Introducere Activitatea de transport aerian a cunoscut in ultimii ani o importanta dezvoltare determinata de cresterea economiei, de implicarea...

Management Turistic - Tarom

CAPITOLUL 1 CONSIDERAŢII GENERALE DESPRE TRANSPORTURILE AERIENE 1.1. Definire conceptuală Transporturile aeriene reprezintă o arie de comerţ în...

Planul de Afaceri al Firmei Tarom

CAPITOLUL I Planul de afaceri – rol și importanță 1.1 Definirea planului de afacere Planul de afaceri este documentul construit pentru a...

Analiza activității companiei aeriene Tarom

Introducere Activitatea de transport aerian a cunoscut in ultimii ani o importanta dezvoltare determinata de cresterea economiei, de implicarea...

TAROM

I. Prezentarea companiei aeriene 1. Scurt istoric al TAROM Experienţa îndelungată a companiei se conturează încă din anul 1920, o dată cu primele...

Ai nevoie de altceva?