Marketingul serviciilor bancare

Previzualizare referat:

Extras din referat:

1. Definiti mk si identificati cele 3 dimensiuni ale acestuia

Ansamblul instrumentelor de analiza , metodelor de previziune si de cercetare a pietei utilizate in vederea cunoasterii cadrului dinamic al cererii si nevoilor consumatorilor

Dimensiuni ale mk :

- dimensiunea operationala ( realizarea activitatilor care permit patrunderea , mentinerea si extinderea pe piata )

- dimensiunea strategica ( metode si tehnici de analiza a mediului si de fundamentare a strategiei )

- dimensiune culturala ( conceptia , starea de spirit care orienteaza intregul demers al intreprinderii)

2. Identificati si analizati factorii ce pot influenta comportamentul consumatorului de servicii financiar bancare persoana fizica

Factori:

- Culturali( asociati credintelor de baza , eticii moralului, limbajuluivalorilor traditionale )

- Sociali ( grupurile sociale au inpact direct si indirect asupra convingerilor de baza si valorilor fiind interpretate si aplicate in diferite circumstante ).

- Personali ( acesti factori sunt , varsta , ocuptia , stilul de viata , etapa din ciclul de viata )

- Economici ( veniturile disponibile , economiile si mijloacele fixe , datoriile , puterea de imprumut si atitudinea privind relatia cheltuire-economisire)

- Psihologici( doi factori majori influenteaza acest factor :

a) motivatia , considerate o stare interiaoara care mobilizeaza un organism in vederea unui anumit scop ;

b) Percepia, sau reatia unei personae este foarte mult influentata de perceptia ei privind o situatie sau un produs Perceptiile putand fi diferite

3. Prezentati relatia dintre organizatia prestatoare de sevicii financiar bancare si clientul persoana juridica.

- organizatiile pot folos serviciile si produsele unei ingure banc pentru:

- Imprumuturi;

- Obtinerea unui venit sub forma de dobanda;

- Transfer de bani

- Gestionarea riscului pentru propriile lor afaceri;

- Obtinerea de informatii financiare;

- Consultanta sau expertiza in domenul financiar bancar

- 3 factori au o influenta mare: - marimea firmei

- sectorul economic

- stilul de conducere

4. Personalul , element esential al reusitei politicii de marketing

Personalul de vanzare trebuie sa se comporte astfel incat , pentru consummator , decizia de cumparare sa para un process firsc sis a implice minimum de efor. In acelasi imp are un rof foarte important in promovarea serviciului financiar

Persnalul este important pt ca :

- reprezinta serviciul finacnciar bancar ;

- reprezinta compania in fata consumatorului;

- este cel care vinde serviciul

5. Enumerate si analizati caracteristicile serviciilor financiar bancare

a) Intangibilitatea ,serviciile sunt intangibile , poate fi dificil pt un client sa inteleaga sau sa evalueze valoarea lor inainte de cumparare

b) Inseparabilitatea Serviciile nu pot fi create si stocate in vederea unui viitor consum , ele fiind create si consummate pe loc

c) Perisabilitea , Cum produsele sunt produse si vandute in acelasi timp ele nu pot fi depozitate pt viitor

d) Variabilitatea , Calitatea serviciilor depinde de cine le asigura , cand ubde si timpul necesar pt asigurarea serviciului

e) Responsabilitatea confidentialitatii , asigurarea protectiei si administrarea fondurilor intr-o maniera multumitoare

f) Fluxul infomatioal in dublu sens , tranzactii in dublu sens (banca -client)

6. Care sunt facotrii care influenteaza strategiile de produs

Strategiile de produs sunt influentate de o serie de factori , atat interni cat si externi , privind diversificarea, extinderea sau inoirea produselor

Factori: - consumatorii ( PF, PJ Statul ,Societati Financiare)

- concurenta ( fiind o importanta sursa de informatii ce pot fi utilizate in deczii referitoare la politica de produs)

- mediul tehnologic ( cu influenta asupra dezvoltarii produselor cat si aasupra strategiilor de distributie )

- legislatia si cadrul juridic ( produsele fiind influentate si controlate prin sistemul de taxe impuse de normele juridice)

7. Prezentati particularitatile pretului serviciilor financiar bancare

a) Importanta pretului pt vanzator prin ( costurile produsului, profitul obtinut din vanzare , capacitatea de adaptare la cerintele pietei)

b) Importanta pretului pt comparator prin( valoarea produsului sau serviciului, costurile suportate , puterea de cumparare )

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Marketingul serviciilor bancare.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
4 pagini
Imagini extrase:
4 imagini
Nr cuvinte:
1 140 cuvinte
Nr caractere:
7 996 caractere
Marime:
14.64KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
banci, marketing
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!