1. Definiti mk si identificati cele 3 dimensiuni ale acestuia
Ansamblul instrumentelor de analiza , metodelor de previziune si de cercetare a pietei utilizate in vederea cunoasterii cadrului dinamic al cererii si nevoilor consumatorilor
Dimensiuni ale mk :
- dimensiunea operationala ( realizarea activitatilor care permit patrunderea , mentinerea si extinderea pe piata )
- dimensiunea strategica ( metode si tehnici de analiza a mediului si de fundamentare a strategiei )
- dimensiune culturala ( conceptia , starea de spirit care orienteaza intregul demers al intreprinderii)
2. Identificati si analizati factorii ce pot influenta comportamentul consumatorului de servicii financiar bancare persoana fizica
Factori:
- Culturali( asociati credintelor de baza , eticii moralului, limbajuluivalorilor traditionale )
- Sociali ( grupurile sociale au inpact direct si indirect asupra convingerilor de baza si valorilor fiind interpretate si aplicate in diferite circumstante ).
- Personali ( acesti factori sunt , varsta , ocuptia , stilul de viata , etapa din ciclul de viata )
- Economici ( veniturile disponibile , economiile si mijloacele fixe , datoriile , puterea de imprumut si atitudinea privind relatia cheltuire-economisire)
- Psihologici( doi factori majori influenteaza acest factor :
a) motivatia , considerate o stare interiaoara care mobilizeaza un organism in vederea unui anumit scop ;
b) Percepia, sau reatia unei personae este foarte mult influentata de perceptia ei privind o situatie sau un produs Perceptiile putand fi diferite
3. Prezentati relatia dintre organizatia prestatoare de sevicii financiar bancare si clientul persoana juridica.
- organizatiile pot folos serviciile si produsele unei ingure banc pentru:
- Imprumuturi;
- Obtinerea unui venit sub forma de dobanda;
- Transfer de bani
- Gestionarea riscului pentru propriile lor afaceri;
- Obtinerea de informatii financiare;
- Consultanta sau expertiza in domenul financiar bancar
- 3 factori au o influenta mare: - marimea firmei
- sectorul economic
- stilul de conducere
4. Personalul , element esential al reusitei politicii de marketing
Personalul de vanzare trebuie sa se comporte astfel incat , pentru consummator , decizia de cumparare sa para un process firsc sis a implice minimum de efor. In acelasi imp are un rof foarte important in promovarea serviciului financiar
Persnalul este important pt ca :
- reprezinta serviciul finacnciar bancar ;
- reprezinta compania in fata consumatorului;
- este cel care vinde serviciul
5. Enumerate si analizati caracteristicile serviciilor financiar bancare
a) Intangibilitatea ,serviciile sunt intangibile , poate fi dificil pt un client sa inteleaga sau sa evalueze valoarea lor inainte de cumparare
b) Inseparabilitatea Serviciile nu pot fi create si stocate in vederea unui viitor consum , ele fiind create si consummate pe loc
c) Perisabilitea , Cum produsele sunt produse si vandute in acelasi timp ele nu pot fi depozitate pt viitor
d) Variabilitatea , Calitatea serviciilor depinde de cine le asigura , cand ubde si timpul necesar pt asigurarea serviciului
e) Responsabilitatea confidentialitatii , asigurarea protectiei si administrarea fondurilor intr-o maniera multumitoare
f) Fluxul infomatioal in dublu sens , tranzactii in dublu sens (banca -client)
6. Care sunt facotrii care influenteaza strategiile de produs
Strategiile de produs sunt influentate de o serie de factori , atat interni cat si externi , privind diversificarea, extinderea sau inoirea produselor
Factori: - consumatorii ( PF, PJ Statul ,Societati Financiare)
- concurenta ( fiind o importanta sursa de informatii ce pot fi utilizate in deczii referitoare la politica de produs)
- mediul tehnologic ( cu influenta asupra dezvoltarii produselor cat si aasupra strategiilor de distributie )
- legislatia si cadrul juridic ( produsele fiind influentate si controlate prin sistemul de taxe impuse de normele juridice)
7. Prezentati particularitatile pretului serviciilor financiar bancare
a) Importanta pretului pt vanzator prin ( costurile produsului, profitul obtinut din vanzare , capacitatea de adaptare la cerintele pietei)
b) Importanta pretului pt comparator prin( valoarea produsului sau serviciului, costurile suportate , puterea de cumparare )
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.