Marketingul ecologic

Previzualizare referat:

Cuprins referat:

- Aparitia si dezvoltarea marketingului ecologic
- Specificitatea marketingului ecologic
- Necesitatea dezvoltarii ecomarketingului
- Functiile ecomarketingului

Extras din referat:

Se admite faptul ca tipurile de productie si de consum "non durabile"

sunt principalele cauze ale degradarii mediului. Ele agraveaza atat saracia,

cat si inegalitatile sociale. Exista o serie de programe de actiune concrete

(Programul de Actiune 21), in cadrul carora tarile dezvoltate s-au angajat sa

ia initiativa pentru a transpune in practica tipuri de consum durabil,

favorizand utilizarea optima a resurselor si reducerea productiei de deseuri.

In Programul Ecologic pentru Europa, adoptat in anul 1995 de catre

participantii la Conferinta Ministeriala "Un mediu pentru Europa" se

incurajeaza evolutia necesara a modurilor de consum si a comportamentelor

individuale catre modele durabile, prin eforturi de sensibilizare,

reglementari tehnice si masuri economice.

Chiar daca tarile membre UE au multe practici comune, structura

complexa a modurilor lor de consum si maniera in care evolueaza nu sunt

uniforme. Pe de alta parte insa, tarile Europei Centrale si de Est sunt

confruntate cu moduri proprii de consum, specifice tranzitiei catre economia

de piata. Indiferent de diferentele existente, multe tari examineaza

prioritatile si strategiile in vederea transpunerii in practica, la nivel national,

a unor tipuri de consum durabil, luand masuri concrete in acest sens.

Termenul de ecomarketing a fost lansat in Germania , in urma cu aproximativ doua decenii si jumatate(1978).

Ecomarketingul isi propune sa realizeze un echilibru intre activitatea economico - sociala prezenta , pe de o parte , si interesele : individuale , colective - ale grupurilor si ale intregii societati , pe termen mediu si lung(sau , cu alte cuvinte , sa armonizeze interesele consumatorilor cu cerintele protectiei mediului) , pe de alta parte.

Ecomarketingul vizeaza domeniile protectiei mediului inconjurator,

pe de o parte si domeniul produselor si serviciilor ecologice, pe de alta.

Ecomarketingul se poate defini ca fiind o specializare a marketingului

social (domeniu al marketingului care studiaza

interdependentele dintre marketing si societate), alcatuita dintr-un ansamblu de activitati care au ca scop

identificarea, influentarea si satisfacerea consumatorilor de bunuri si

servicii ecologice.

Ecomarketingul se adreseaza atat domeniului social (asociatii,

organizatii, public), cat si celui economic (educarea factorilor de decizie).

Indiferent de grupul tinta vizat, ecomarketingul promoveaza ideea ca mediul

este un bun public, bun ce trebuie protejat si respectat, indiferent de

interesele predominante la un moment dat.

Firmele, prin aplicarea principiilor unui marketing ecologic, pot sa

beneficieze de o serie de avantaje , si anume: castigarea unor noi segmente de consumatori, devansarea concurentei, realizarea unor venituri mai mari

pe termen lung, imbunatatirea imaginii, economii de cheltuieli datorita

anticiparii unor posibile efecte negative, accesul pe noi piete.

Totodata, este de asteptat ca firmele sa se confrunte si cu o serie de elemente care se constituie in dezavantaje - ca urmare a aplicarii principiilor ecomarketingului: o cerere scazuta pentru produsele ecologice, lipsa unor

tehnologii "curate", costurile ridicate ale unor investitii ecologice, curente

de opinie diferite in interiorul firmei, o legislatie inca incompleta si

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Marketingul ecologic.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
10 pagini
Imagini extrase:
10 imagini
Nr cuvinte:
1 346 cuvinte
Nr caractere:
8 448 caractere
Marime:
14.62KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
marketing, piata, Economie
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
An de studiu:
II
Sus!