Marketingul Direct

Extras din referat Cum descarc?

Una dintre dificultatile majore in incercarea de a contura specificitatea Marketingului Direct o reprezinta alegerea definitiei celei mai complete. Dezvoltarea continua a acestui domeniu si impactul din ce in ce mai mare in fenomenul de marketing fac sa fie mai dificil de adoptat o definitie standard, unanim acceptata.
Definitiile de referinta cu privire la Marketing Direct apartin, insa, Asociatiei Americane de Marketing Direct- DMA.
Iata una dintre definitiile propuse de aceasta asociatie:
"Marketingul direct este un sistem interactiv de marketing, care utilizeaza unul sau mai multe mijloace de comunicare pentru a obtine un raspuns masurabil, care poate duce, in anumite cazuri, pana la achizitie".
Oricat de variate ar fi definitiile date de-a lungul timpului acestui domeniu, se pastreaza o serie de elemente cheie asupra carora planeaza consensul. 
1. Interactivitatea : un element definitoriu al marketingului direct il constituie interactiunea cu dublu sens. Spre deosebire de marketingul traditional, care initiaza o simpla transmitere de informatii, D.M stabileste o comunicare de la om la om intre client si firma, prin urmare, consumatorul se implica activ intr-o campanie de DM: fie telefoneaza, fie completeaza un talon... 
2. Pluralitatea mijloacelor de comunicare: marketingul direct nu se limiteaza la un singur canal de comunicare; in acest sens, specialistii in domeniu vorbesc despre o "sinergie media", care are in vedere capacitatea unei campanii de D.M. de a se desfasura, uneori simultan, pe mai multe canale (posta, TV, radio, presa..).
3. Cuantificarea raspunsurilor: posibilitatea de a masura si evalua raspunsul, costurile si, deci, eficienta unei campanii de D.M. reprezinta unul dintre cele mai mari avantaje oferite de acest domeniu.  
4. Finalitatea: obiectivul oricarei campanii de D.M. nu este, in exclusivitate, de a vinde produsul, ci de a initia si mentine o legatura cu clientul; fidelizarea acestuia se inscrie printre principalele sarcini/competente ale D.M.-ului.
In afara acestor elemente pe care le-am putut identifica si in cadrul definitiei propuse de DMA, nu putem ignora urmatoarele caracteristici, extrem de importante pentru intelegerea adecvata a domeniului:
1. Abordarea personalizata: marketingul direct poarta ca amprenta principala posibilitatea de a contacta clientul intr-o maniera individualizata; bazele de date si informatiile tot mai ramificate pe care ele le contin permit companiei sa-si cunoasca bine consumatorii si sa intretina o relatie mult mai apropiata decat in cazul marketingului traditional.
2. Comunicarea directa: realizat cu preponderenta prin intermediul postei, al internetului si al telefoniei, D.M-ul nu mai are nevoie, in cele mai multe situatii, de un alt intermediar in comunicare (mass-media: presa, radio, TV...). DM-ul nu exlude utilizarea mediilor traditionale, dar regula este de a transmite in mod direct mesajele organizatiei catre consumatori.
3. Selectivitatea: numarul mare de informatii pe care baza de date il furnizeaza da companiei libertatea


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketingul Direct.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!