Marketingul Companiilor Aeriene

Extras din referat

Liniile aeriene Southwest si Midwest Express nici ca s-ar putea sa aiba politici de marketing mai diferite: Southwest ofera o varianta clasica a propunerii valorice de tip "mai putine avantaje pentru pret mult mai mic" in timp ce Midwest Express ofera ,,mai multe avantaje pentru un pret doar putin mai mare". Ceea ce au in comun totusi este faptul ca amandoua s-au ridicat deasupra concurentilor. Intr-un sector lovit deseori de pierderi uriase Southwest inregistreaza constant profituri de 29 de ani incoace; Midwest Express a raportat profituri pentru 14 ani din ultimii 15. Ambele isi datoreaza succesul unei pozitionari de marketing clare si puternice care serveste un segment-tinta bine definit. Vom compara in detaliu cele doua pozitii diferite care le-au asigurat acestor companii un succes atat de mare.
SOUTHWEST AIRLINES
Acestia isi cunosc nisa. De la bun inceput, s-a pozitionat ca linie aeriana tipica de scurt parcurs fara atribute de lux si cu preturi scazute. Durata medie de zbor este de numai o ora; tariful mediu numai dus nu depaseste 84$. Pasagerii companiei Southwest s-au invatat sa zboare si fara servicii auxiliare. De exemplu nu se serveste masa in avion doar un pumn de alune. Nici locuri la clasa I nu exist, toate avioanele au siruri de cate trei fotolii. Pe zborurile Southwest nu s-a pomenit de rezervare. Pasagerii primesc permise de numerotare- primul venit, primul servit- si sunt lasati sa intre in avion in grupuri de cate 30. Dupa cum sustine un analist economic ,,mare noroc ca Southwest este o linie de scurt parcurs altfel chiar ai risca sa te dai jos la destinatie simtindu-te ca o simpla bucata de carne"
Bine si atunci de ce exista atat de multi pasageri carora le place Southwest?
Poate ca lucrul cel mai important pentru ei este tocmai capacitatea Southwest de a excela in a-i duce pe pasageri acolo unde au nevoie si intotdeauna la timp. In 1992, Southwest a primit din partea Departamentului Transporturilor din SUA primul premiu ,,Triple Crown": pentru cel mai bun serviciu prestat la timp, pentru cel mai bun serviciu de manipulare al bagajelor si pentru cel mai bun serviciu in relatia cu clientii- o realizare pe care a repetat-o in fiecare din urmatorii cinci ani. De peste un deceniu incoace Southwest continua sa fie un lider de sector in materie de respectare a orarelor de zbor.
Pe langa aceste elemente de baza insa mai exista doua care explica puternica pozitionare a companiei Southwest: ,,Nu e o experienta de lux dar e ieftina si amuzanta". Southwest reprezinta un model de eficienta si operatiuni cu costuri mici. Drept rezultat preturile pe care le practica sunt socant de scazute. Practic, preturile sunt atat de mici incat atunci cand Southwest intra pe o piata noua reuseste efectiv sa majoreze traficul aerian total, atragand clienti care altfel ar prefera sa se deplaseze cu autocarul sau masina. De exemplu cand Southwest si-a lansat cursa Louis-ville-Chicago, la un tarif dus de 49$, fata de cei 250$ ai concurentilor, traficul aerian sapamanal total dintre cele doua orase a crescut de la 8000 la 26.000 de pasageri.


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketingul Companiilor Aeriene.doc

Imagini din acest referat

Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!