Marketingul

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Marketingul de baza se ocupa de piata,de schimb.Primul soc al vechilor relatii comerciale(targuri) il reprezinta era industriala cand productia a atins cote imense.Astfel,s-a ridicat problema distributiei de masa datorita cresterii marimii pietei.Acest lucru a semnalat necesitatea aparitiei marketingului.

In privinta aparitiei marketingului exista numeroase controverse.Marketing inseamna vanzare si publicitate(promovare).Chiar daca revolutia industriala a avut loc in U.K.,marketingul nu a aparut aici,ci in sec XX in SUA pentru ca societatea americana nu a copiat pe nimeni,au dispus de numerosi intreprinzatori si au pus un mare accent pe progresul tehnic.Progresele din sfera productiei au aparut si in sfera distributiei.

Marketingul a aparut sub aspectul unor numerosi factori:aparitia starii de abundenta;aparitia productiei de masa;procesele sociale(urbanizare,cresterea gradului de risc);dinamismul economico-social contemporan.

Marketingul a aparut mai intai pe planul practic si apoi s-a inceput teoretizarea acestuia.

Conceptul de marketing

,,Marketing"=substantivul market-piata economica

verbul ,,to market"=a desfasura tranzactii,a comercializa

Primii care s-au intrebat ce este marketingul sunt americanii.Prima definitie a fost data in 1937 de A.M.A.(American Marketing Asociation).Astfel,marketingul vizeaza realizarea activitatii economice care genereaza fluxul de bunuri si servicii de la producator la consumatorul final.

Trebuie retinute 4 aspecte:

-marketingul se refera la un complex camp de activitati

-are sub incidenta sa atat bunuri cat si servicii

-urmareste sa orienteze fluxul de marfuri pana la purtatorii cererii

-se refera atat la destinatarii marfurilor cat si la expeditorii marfurilor

S-a incercat apoi sa se formuleze definitii mult mai complexe.Astfel,avem de retinut 3 definitii:

1.-elaborata in 1960 de William Stanton din SUA : marketingul este un intreg sistem de activitati economice referitoare la programare,stabilire preturi,

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Marketingul.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
4 pagini
Imagini extrase:
4 imagini
Nr cuvinte:
1 047 cuvinte
Nr caractere:
5 627 caractere
Marime:
57.77KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
marfa, piata, comert
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!