Marketing Strategic

Previzualizare referat:

Cuprins referat:

REZUMAT INTRODUCTIV 2
1. ANALIZA MACROMEDIULUI 3
1.1 MEDIUL POLITIC 3
1.2 MEDIUL LEGISLATIV 4
1.3 MEDIUL ECONOMIC 6
1.4 MEDIUL TEHNOLOGIC 7
1.5 MEDIUL NATURAL 8
1.6 MEDIUL SOCIO-CULTURAL 8
2. ANALIZA MICROMEDIULUI 11
2.1 FAMILIE 11
2.2 PRIETENI 12
2.3 COLEGII 13
2.4 VECINI 13
2.5 PROFESIE 14
2.5.1 Identificarea profesiei 14
2.5.2 Analiza sectorului 15
2.5.2.A Caracteristici structurale 15
a. Marimea pietei 15
b. Viteza de crestere a pietei 15
c. "Cumparatorii" 15
d. Concurentii 15
e. Ritmul schimbarilor tehnologice 15
2.5.2.B Forte motrice 16
a. Schimbari de natura politica si socio-culturala 16
b. Inovatiile de marketing 16
2.5.2.C Factorii cheie de succes 16
2.5.2.D Presiunea concurentiala 18
2.6 CONCURENTI 19
2.6.1 Identificarea concurentilor 19
2.6.2 Analiza concurentilor 19
2.6.2.a Ioana Parvu 19
2.6.2.b Marcel Istina 20
2.6.2.c Simona Elena Poitelea 20
2.6.2.d Laura Maria Focsaneanu 21
3. ANALIZA INTERNA 23
3.1 RESURSE FIZICE 23
3.2 RESURSE INTELECTUALE 24
3.3 RESURSE ATITUDINALE 25
3.4 RESURSE MATERIALE 25
3.5 CAPABILITATI PROFESIONALE 25
3.6 COMPETENTE PROFESIONALE 26
4. ANALIZA SWOT 28
4.1 OPORTUNITATI 29
4.2 AMENINTARI 29
4.3 PUNCTE TARI 29
4.4 PUNCTE SLABE 29
5. OBIECTIVE, STRATEGII, PROGRAME OPERATIONALE 30

Extras din referat:

a.1 Mediul politic

Deschiderea comunicarii cu celelalte state a dus la cresterea volumului informatiilor disponibile din toate domeniile, la cresterea exigentelor de relationare pe toate nivelurile. O importanta deosebita se acorda modului de comunicare si de gestionare a personalului, a relationarii cu acesta (in trecut era minimizata importanta dezvoltarii capacitatilor individului, tendinta fiind de uniformizare a capabilitatilor si aptitudinilor acestora). Alta facilitate derivata din deschiderea spre tarile Europei e reprezentata de schimbul de experienta dintre universitati, care da posibilitatea studentilor sa beneficieze de cursuri in strainatate, sa viziteze si sa intre in contact cu tara respectiva, cu mediul cultural al acesteia si cu o perspectiva diferita asupra realitatii.

Aderarea Romaniei la U.E. implica o deschidere mai mare spre statele Europei; acest fapt duce la cresterea importantei acordate resurselor umane si dezvoltarii personale a indivizilor de catre firmele romanesti si la solicitarea firmelor specializate in domeniul resurselor umane de catre firmele straine ce patrund pe piata romaneasca.

Se intensifica relatiile economice cu alte state, precum Germania, care influenteaza pozitiv cresterea economica interna, dar si importanta acordata pe plan national cunoasterii limbilor straine.

Un alt factor important legat de mediul politic este faptul ca anul 2004 este an electoral, ceea ce determina aparitia de facilitati de ordin legislativ in diferite domenii (protectie sociala, educatie, protectia muncii, subventii), acordate in scop electoral de catre actuala putere.

1.2 Mediul legislativ

Legile care influenteaza activitatea studentilor si actiunile desfasurate de acestia sunt cele legate de structurarea anului universitar (cu perioada de vacanta in timpul verii, de aproximativ 3 luni). Timpul poate fi utilizat pentru completarea resurselor materiale (part-time job), pentru odihna, pentru amenajari ale spatiului de locuit, pentru invatarea de lucruri noi, ce necesita o atentie deosebita. Alte legi cu privire la mediul universitar sunt cele referitoare la sistemul de acordare al burselor de studiu si la suma care se acorda pentru fiecare student (insuficienta pentru acoperirea nevoilor). Contractele incheiate de Universitatea "Al. I. Cuza", Iasi si universitatile din Europa (Anglia, Franta, Italia, Spania, Germania) pentru schimburi de experienta (burse Socrates) dau posibilitatea studentilor romani sa beneficieze de studii in alte tari, de un volum mai mare de informatii, de contactul cu vorbitori nativi ai limbilor de circulatie internationala (pentru imbunatatirea nivelului de cunoastere al limbilor straine). O alta facilitate acordata de catre Universitatea "Al. I. Cuza", Iasi este subventionarea partiala a locurilor de practica pentru studentii de la Facultatea de Geografie cat si asigurarea intrarii libere in muzee, gradini si parcuri naturale pe baza carnetului de student, dand posibilitatea studentilor sa petreaca o "mini vacanta" la un pret mic (o treime din pretul integral al unei excursii de acest fel este suportat de studenti, celelalte costuri fiind acoperite de Universitate si de stat).

Reglementarile cu privire la schimbarea structurii studiilor universitare si postuniversitare dezavantajeaza studentii care au incheiat studiile si pe cei care nu vor beneficia de noua structura, diplomele fiind recunoscute mai greu in strainatate (limiteaza posibilitatile de a fi angajati in job-uri ce necesita studii universitare sau post-universitare).

Legi care asigura facilitati pentru studenti sunt cele ce prevad subventii pentru studentii care locuiesc in apartamente inchiriate(pentru plata intretinerii), devine mai usor pentru cei cu resurse limitate sa gaseasca o locuinta in Iasi pentru perioada studiilor. O lege care ajuta studentii in cautare de locuri de munca (si venituri suplimentare) este cea care recompenseaza firmele ce angajeaza studenti in sistem part-time sau full-time, acestia nu mai sunt impiedicati de lipsa de experienta sau de timpul limitat, iar managerii sunt stimulati in a-i angaja. Legea prin care parintii studentilor sunt scutiti de impozit ajuta indirect la cresterea resurselor materiale celor din urma, aflati in intretinerea parintilor. Hotararea nr.1.367 din 27 noiembrie 2003

pentru completarea art. 5 din Hotararea Guvernului nr. 309/1996 privind acordarea de reduceri cu 50% ale tarifelor pentru transportul local in comun, de suprafata si subteran, precum si pentru transportul intern auto, feroviar si naval, de care beneficiaza elevii si studentii din invatamantul

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Marketing Strategic.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (4 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
31 pagini
Imagini extrase:
31 imagini
Nr cuvinte:
8 573 cuvinte
Nr caractere:
44 610 caractere
Marime:
53.18KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
manager, strategie economica
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Profesorului:
Munteanu Cornel
Sus!