Marketing Religios

Extras din referat Cum descarc?

Opinia lui Rossman Marlen L. ca "religia joaca un rol insemnat in modul in care oamenii percep si utilizeaza produsele si serviciile", ne-a facut sa ne intrebam daca introducerea instrumentelor de marketing in Biserica inseamna o desacralizarea a modului ei de a actiona in lume, sau, mai degraba, o forma de adaptare a acesteia la conditiile sociale contemporane. Cert este ca, indiferent daca ne referim la contributia marketingului in organizarea vietii bisericesti, sau la implicarea Bisericii in activitati de marketing, in ambele cazuri este vorba, de fapt, de marketing religios.
Insusirea de catre Biserica a conceptului de marketing religios reprezinta o forma de adaptare a limbajului bisericesc la limbajul economiei moderne. Utilizarea instrumentelor de marketing de catre Biserica se justifica prin faptul ca, in interiorul ei, respectiv intre membrii acesteia, exista un raport de schimb sau tranzactionare. Predica, cateheza, literatura religioasa, obiectele de cult, serviciile religioase in general sunt cateva dintre produsele, tangible products, care pot face obiectul unor tranzactii bisericesti, in schimbul carora unica pretentie a Bisericii este de a castiga credinta in persoana Mantuitorului Iisus Hristos si in invatatura Sa pe toti cei carora li se adreseaza. Pe langa acest argument, care justifica clasificarea "Bisericii ca subiect al marketingului religios", trebuie sa adaugam si necesitatea Bisericii de a beneficia de resurse financiare si de a avea o gestiune economica cu respectarea, implicita, a valorilor crestine.
Factorul determinant care justifica conexiunea dintre marketing si religie il constituie amploarea fenomenului comunicarii. Dezvoltarea tehnicilor de comunicare i-a transformat pe oameni in "consumatori de informatie" si a dus la aparitia unei piete a informatiei, a unui mediu in care sunt promovate oferte si sunt verificate cereri sub forma de informatie. Interesul fata de informatia religioasa, stimulat de circulatia ideilor pe piata informatiilor, apropie marketingul religios de marketingul informativ si de marketingul ideologic, aplicat cu precadere in politica, cultura, armata, economie etc.
Dat fiind faptul ca marketingului modern se orienteaza in functie de activitatea de comunicare, rezulta ca factorul determinant pentru existenta unui marketing religios este informatia religioasa. Aceasta are rolul 1) de a influenta comportamentul oamenilor, alaturi de factorii culturali, sociali, personali si psihologici, si 2) de a contribui la o segmentare a pietei pe criterii religioase. Principalul efect benefic al aplicarii marketingului religios il constituie respectarea credintei religioase a fiecarei persoane in parte si a comunitatilor religioase in general.
In ciuda faptului ca informatia este evaluata ca bun sau obiect de marketing, datorita caracteristicilor informatiei se cuvine a fi mai degraba inclusa in domeniul marketingului serviciilor, decat cel al produselor. In acest sens, Christian Granraos spune: "Un serviciu este o serie de activitati de natura mai mult sau mai putin intangibila care, in mod normal, dar nu si necesar, au loc in interactiunea dintre client si angajat; si/sau resurse fizice sau produse; si/sau sisteme ale furnizorului de serviciu; toate acestea sunt furnizate ca solutii la problemele clientului. Conform acestui principiu, furnizarea de informatie reprezinta, de fapt, furnizarea de solutii la problemele clientilor. Despre felul in care marketingului serviciilor se aplica in cazul institutiilor religioase este extrem de pretioasa remarca facuta de Fiorentini Giorgio. Acesta afirma ca aplicarea acestui marketing in cazul institutiilor religioase se face "nu atat pentru a intra in logica comercializarii propriului crez religios, ci pentru a manifesta propriile capacitati de exprimare a credintei prin transpunerea in activitati de serviciu a propriilor principii religioase...". Cu alte cuvinte, continutul acestei remarci poate fi tradus in limbaj biblic prin expresia Sf. Ap. Iacob "Credinta fara fapte este moarta" (Iacob 2, 26) sau, mai precis, "din faptele mele iti voi arata credinta mea" (Iacob 2, 18).


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketing Religios.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!