Marketing Politic

Extras din referat Cum descarc?

O campanie prezidentiala tipica incepe cu cel putin un an inainte de alegeri, iar in primele luni apar cel putin o duzina de candidadati. Un alegator obisnuit va agrea politica in doze mici; probabil ca va reactiona la o campanie prea indelungata ignorand majoritatea evenimentelor. Mass-media insa se simt obligate sa urmareasca pe larg aceasta campanie, chiar si atunci cand numarul candidatilor si al activitatilor din campanie este cu mult mai mare decat capacitatea si dorinta de reprezentare ale presei.
Daca, de exemplu sase candidati la presedentie fac campanie in Iowa intr-o anumita zi din ianuarie, nu va fi posibil ca postul local sa-i prezinte pe toti. Astfel, intreaga emisiune a zilei ar trebui sa contina numai politica.
In mod similar, in presa scrisa, nu fiecare candidat va beneficia de o prezentare pe prima pagina.
Judecatile de valoare ale mijloacelor de informare in masa stabilesc persoanele si problemele ce vor fi prezentate, cat spatiu vor primi si in ce mod vor aparea. Cu alte cuvinte, care candidat va beneficia de o prezentare de doua minute pe CBS si care va primi doar 15 secunde? Ce candidat va aparea pe prima pagina si care pe pagina 42? Din cauza ca publicul nu se implica foarte activ in stirile despre campanie, mai ales in primele luni, preeminenta prezentarii este cruciala. Acei candidati care vor avea parte de o prezentare mai ampla vor fi plasati mai bine in atentia publicului. Din moment ce candidatii concureaza pentru obtinerea de fonduri si voluntari, dar si a voturilor, aceasta vizibilitate devine foarte importanta.
Cine va beneficia de cea mai ampla prezentare? Este o chestiune aflata la totala discretie a presei.
Procesul de evaluare functioneaza pe parcursul campaniei pe masura ce editorii, producatorii si reporterii decid cine merita si cine nu. Acest merit este bazat in general pe mai multi factori: cati bani a strans un candidat, pozitia lui in sondaje si judecata proprie a reporterilor cu privire la eficienta organizarii campaniei respectivului candidat. Desigur, este un cerc vicios aici. Adeseori, un candidat nu reuseste sa adune fondurile necesare sau nu ajunge prea sus in sondaje pana cand nu are parte de o prezentare corespunzatoare in presa, dar nici nu poate atinge acest obiectiv daca nu dispune de fondurile necesare si nu face o buna impresie in sondaje.
Puterea presei de a modela destinul unui candidat este o sursa de permanenta iritare pentru politicieni. Candidatii invinsi isi scuza tot mai mult esecurile invinuind presa nu din cauza prejudecatilor reportericesti, cui datorita unei prejudecati a excluderii care limiteaza perspectiva alegatorilor cu privire la eforturile candidatului.
Cand a renuntat in 1980 la incercarea de a fi nominalizat de Partidul Republican, Jhon Connally, dupa ce a cheltuit peste 12 milioane de dolari, obtinand votul unui singur delegat a declarat ca presa I-a scris de mult timp epitaful, prezentandu-i ocazional campania si plasand subiectele ce-l ...


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketing Politic - Varianta 3
    • Referat.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă gratuit acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.


Hopa sus!