Marketing Online

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2399
Mărime: 23.53KB (arhivat)
Publicat de: Gabriela Crețu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Turcu OVIDIU
Universitatea Vasile Alecsandri Facultatea de Stiinte Economice Program Masterat Marketing si Comunicare in afaceri

Cuprins

  1. 1.Introducere
  2. 2.Piata online a parfumurilor
  3. 3.Analiza site-urilor web
  4. 4.Bibliografie

Extras din referat

1.Introducere

Accesibilitatea Web-ului si usurinta cu care poate fi utilizat au fost factori determinanti care au condus la proliferarea resurselor disponibile in Internet. Datorita bogatiei si diversitatii sale informationale,Web-ul a devenit una dintre cele mai utilizate modalitati de informare si cea mai populara dintre ele. In aceste conditii una dintre problemele majore care se impune atentiei utilizatorilor de informatii este cum se poate determina calitatea informatiilor regasite pe Web.

Astfel,, necesitatea evidenta este aceea de a educa utilizatorii pentru a-si dezvolta simtul critic si cunostintele privind criteriile de evaluare a site-urilor.

In aceasta lucrare am decis sa analizez comparativ trei site-uri de comert electonic din domeniul parfumurilor si al produselor cosmetice: www.parfumeriamea.ro, www.parfumuri.pro, www.aoro.ro.

Am ales acest domeniu deoarece,consider ca domeniul parfumurilor caracterizeaza cel mai bine personalitatea atat a barbatilor cat si a femeilor. Cate o poveste pasionanata, cate o istorie exceptionala insoteste crearea fiecarui parfum, iar adesea numele lor devine un simbol inscris ca un eveniment special in istoria lumii si a luxului.

Parfumurile reflecta de multe ori semnificatia unor momente de adoratie, de beatitudine, iar in multe dintre culturile lumii se considera ca arderea lemnului aromat aducea aprecierea si protectia zeilor. Fumul parfumat reprezenta in acest mod o legatura cu divinitatea. Cuvantul “parfum” provine din expresia latineasca “per fummum” si inseamna “prin fum”. Prin analogie, el se mai poate traduce si in sensul de “ceea ce este aprins”, sau “ceea ce aprinde”, simbolizand astfel pasiunea si dragostea, scopul principal pentru care parfumul a fost creat.

Piata parfumurilor din Romania cunoaste o continua transformare de la an la an, sofisticarea cumparatorului determinand acest lucru. Pentru a indeplini dorintele clientilor, companiile aflate pe piata incearca sa surprinda mereu cumparatorul cu produse noi.

In Romania, piata parfumurilor reprezinta 15% din totalul cosmeticelor, fiind cotata la o valoare de aproximativ 50 de milioane de euro.Vanzarile de parfumuri de dama se ridica la peste 11 milioane de dolari, ceea ce inseamna 33% din totalul pietei, in timp ce vanzarile de parfumuri barbatesti au avut vanzari de peste 5 milioane de dolari, si reprezinta 18% din piata. Piata parfumurilor de lux din Romania a ramas mult in urma fata de vecinii bulgari sau ucraineni intrucat aceasta a avut un spatiu limitat de desfacere (numarul mic de magazine de specialitate).

Cei mai multi romani prefera sa foloseasca parfumuri in trend,care poarta pe ele sigla multinationalelor. Reprezentanti mari in Romania sunt ale companiilor Coty sau firme distribuitoare de marci importante cum ar fi Everet, distribuitor al parfumurilor Calvin Klein, Hugo Boss sau Cerutti. La capitolul popularitate insa, un parfum din categoria celor fabricate de multinationale detin suprematia pe piata, cel putin in vanzari.

In timp ce marii creatori de moda lanseaza noi colectii vestimentare, casele de parfumuri nu se lasa mai prejos, inventand noi esente, din ce in ce mai sofisticate.

Un factor important in alegerea pafumului de catre consumatorul roman rezida din urmatoarele caracteristici: varsta, anotimpul si, nu in ultimul rand, de momentul din zi in care este folosit, dimineata sau seara.Cele care imprima o nota feminina sunt parfumurile florale in timp ce parfumurile masculine au la baza esente tari.

Un alt factor care influenteaza decizia de cumparare a consumatorului este concentratia(exista apa de parfum, apa de toaleta,parfum sau esenta de parfum,in sticlute cu diverse gramaje). Succesul vanzarilor de parfumuri deriva clar din calitate, dar un parfum este cumparat si pentru satisfacerea nevoilor emotionale, pentru senzatia de exclusivitate, naturalete si distinctie. Daca ne intrebam cine are un mai mare impact asupra consumatorului, variantele de raspuns ar fi: compania producatoare, cea distribuitoare, calitatea sau, mai nou...personalitatea cu care este el asociat - unele staruri Holywood-iene si-au asociat imaginea unui parfum.

2.Piata online a parfumurilor

Piata parfumurilor a cazut anul trecut cu 30% in volum, potrivit importatorului de produse de toaleta Coty Romania, perioada care a impulsionat vanzarile in industria de profil fiind cea a sarbatorilor de iarna.

In prezent, in perioada 06.01.20140-12.01.2014 pe trafic.ro, portalul de monitorizare a traficului pe Internet, sunt inregistrate un numar de 1.339 site-uri de comert electronic cu un numar de vizitatori de 3.052.237 si un numar de afisari de 28.319.358 ,iar indexul net este de 286.95 in crestere cu19.28% Indexul net reprezinta primul instrument destinat analizei evolutiei Internetului autohton, a fost lansat in in 2006 in premiera pentru Romania si se calculeaza pe baza numarului de afisari ale site-urilor controlate de trafic.ro, se calculeaza saptamanal si lunar. Net index a fost dezvoltat pentru ca proprietarii de site-uri romanesti sa se raporteze la un sistem de referinta unic si obiectiv atunci cand evalueaza performantele site-urilor lor.

Conform sit-ului trafic.ro,principalii 10 competitori ai domeniului de comert electronic sunt: www.ocazii.ro (ocupa un loc fruntas in clasament),urmat de www.shopmania.ro, www.price.ro, www.homeycomb.ro, www.copiaza.com, www.originals.ro, lenjeriipat-outlet.ro, www.mycloset.ro, www.smartbuy.ro, www.germanelectronics.ro

Dintre site-urile analizate de mine, nu am gasit nici unul in topurile site-ului traffic.ro.

Analiza site-urilor alese se va baza pe urmatoarele criterii:

Scopul vizat: Scopul primar al unui website este sa atraga potentiali clienti (oameni cu adevarat interesati de produsele/serviciile dumneavoastra), sa genereze un volum mai mare de vanzari si sa creeze reactii (clienti care va trimit mailuri cerand informatii despre produse/servicii, vizitatori care completeza si va trimit diverse formulare prezente pe site).

- Design: este primul lucru pe care utilizatorul/clientul il observa prima data. De aceea este foarte important ca paginile sa aiba un design cat mai placut, atractiv dar tot odata simplu, sa nu obtureze menirea principal a site-ului. Design-ul poate fi privit prin cateva trasaturi definitorii :

- Estetica: Prin natura lui, omul, este atras de frumos. Drept urmare suntem tentati sa petrecem mai mult timp pe o pagina cu o estetica bogata, atractiva.

Preview document

Marketing Online - Pagina 1
Marketing Online - Pagina 2
Marketing Online - Pagina 3
Marketing Online - Pagina 4
Marketing Online - Pagina 5
Marketing Online - Pagina 6
Marketing Online - Pagina 7
Marketing Online - Pagina 8
Marketing Online - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Marketing Online.docx

Alții au mai descărcat și

Marketingul Electronic

Ce este Internetul? Internetul este o retea mondiala de zeci de mii de computere de mare capacitate, conectate intern ele. Persoane particulare si...

Marketing Online - Evoluție Tendințe

Scurta prezentare Auzim din ce în ce mai des termenul de marketing online, dar câţi dintre noi ştim cu adevărat la ce face referire. Marketingul...

Marketingul global și canalele de distribuție

INTRODUCERE Ȋn acest referat voi aborda conceptul ṣi domeniul marketingului global, definind conceptual, analizând factorii determinanṭi ai...

Marketing Online - Studiu de Caz Facebook

I. Marketing online I.1. Pubilicitatea online Termenul de marketing este de origine anglo-saxona („to market” care are semnificatia de a cumpara...

Publicitatea Online

- Reprezintă, probabil, cea mai frecvent menţionată modalitate de a face marketing pe internet. Dacă din punct de vedere al marketingului...

Marketing în era digitală

Definitia marketingului online "Parintele" Kotler demonstreaza in ultima sa carte ca fara Internet nu se mai poate. Internet-ul se afla in anii...

Relații publice

DEFINIȚII !!! Profesorul american R. Harlow, afirmă: “relațiile publice reprezintă o funcție managerială distinctă care ajută la stabilirea și...

Planul strategic de marketing al societății Woodball

1. Planul strategic al firmei - Expunere introductivă S.C. WOODBALL S.R.L. este o firmă cu capital integral privat, membră a Asociației...

Te-ar putea interesa și

Marketing și Comunicare on-line

Introducere Lucrarea de faţă este o încercare de analiză a desfăşurării şi importanţei activităţii de marketing şi comunicare în domeniul on-line....

Impactul Apariției Internetului asupra Dezvoltării Marketingului

Capitolul 1 Internet şi neteconomie 1. 1. Internetul, revoluţia tehnologică a secolului XX Comunicarea în timp real a mesajelor ce includ text,...

Campania de promovare online a Pensiunii Montana

INTRODUCERE Fiind un sistem de schimbare a informatiilor, cel mai important aspect al Internetului este puterea lui de conectare, abilitatea de a...

Search Engine Optimization - Instrument principal în marketingul online. Studiu de caz - Papetăria Vestului

Introducere „Marketingul este peste tot. În mod formal sau informal, oamenii .i organiza.iile desfa.oara un mare numar de activita.i care s-ar...

Strategie de marketing online a organizației Coca-Cola

INTRODUCERE În contextul de actualitate internetul se află la bază oricărei activități indiferent de natura acesteia, profesională sau personală,...

Marketing publicitar pe Facebook

INTRODUCERE Astăzi, când tehnologia Internet a pătruns în majoritatea domeniilor prin avantajele pe care le pune la dispoziţie, acces rapid la...

Societatea Europeană a Informației

Această lucrare prezintă lumea contemporană privită prin prisma informaţiei ca şi resursă strategică a societăţi. Informaţia dinamizează evoluţia...

Marketing Online - Proiect

CUVÂNT DE ÎNCEPUT Să ştii să vinzi este o artă. Dar să ştii cu exactitate unde te poziţionezi ca brand sau ca şi companie, atât în prezent cât şi...

Ai nevoie de altceva?