Marketing-Mix - Instrument Specific de Operationalizare a Strategiei de Piata

Cuprins referat Cum descarc?

- 1. Continutul si locul strategiei de piata pg.1
- 2. Factorii determinarii strategiei de piata pg.2
- 3. Tipologia strategiilor de piata pg.3
- 4. Marketing-mix - instrument specific de operationalizare a strategiei de piata pg.5
4.1.) Continut si definitii pg.5
4.2.) Elementele mixului de marketing pg.6
- Bibliografie pg.10


Extras din referat Cum descarc?

1. Continut si definitii
Dupa ce intreprinderea si-a definit pozitionarea pe piata tinta urmeaza formularea strategiei de piata, care presupune stabilirea actiunilor practice sustinerii strategiei si eforturilor necesare a fi antrenate pentru desfasurarea lor. Astfel, practicienii marketingului apeleaza la un complex de instrumente si tehnici pe care le folosesc ca sa castige un substantial avantaj competitiv. 
Preocuparile cercetatorilor in domeniu, de a asigura o prezentare complexa, logica, a mijloacelor respective de actiune la care pot apela intreprinzatorii au condus la nasterea conceptului de marketing-mix, care detine in prezent o pozitie centrala in teoria si practica marketingului.
Intreprinderea isi stabileste o atitudine clara fata de:
- Marimea si structura gamei de produse pe care le fabrica si/sau comercializeaza;
- Nivelul pretului unitar la care isi vinde marfurile;
- Caile si modalitatile prin care bunurile sa ajunga la consumatorul (utilizatorul) final;
- "Semnalele" ce se cer transmise pietei pentru a atrage atentia si a dezvolta interesul cumparatorilor asupra ofertei sale.
Atitudinea pe care agentul economic si-o formuleaza privitor la problemele enumerate mai inainte imbraca continutul politicilor de marketing. Acestea, la randul lor, sunt reunite intr-un tot unitar reprezentat de mixul de marketing.
Creatorul conceptului respectiv a fost profesorul Neil H. Borden, de la Universitatea Harvard. Acesta s-a inspirat din modul in care se prepara produsele de patisserie - in mod concret cozonacii. Pentru a se obtine un produs alimentar gustos, amestecul de copt trebuie sa contina anumite dozaje, si nu altele, ale ingredientelor ce alcatuiesc aluatul. In mod similar, combinarea instrumentelor politicilor de marketing trebuie facuta pe baza unei "retete" care sa asigure succesul intreprinderii pe piata. Profesorul a identificat initial - in 1957 - 12 instrumente, respectiv elemente sau "ingrediente", dupa denumirea pe care el le-a dat-o: dezvoltarea produsului, ambalarea, pretul, marca, canalele de distributie, vanzarea personal, publicitatea (platita), promovarea vanzarilor, etalarea, serviciile (post-vanzare), logistica, culegerea si analiza informatiilor. 
Procesul de cristalizare si dezvoltare a marketing-mix-ului a fost legat de numele unor prestigiosi specialisti in domeniu, precum E. McCarthy si M.de Chollet.
In urma sintetizarii realizate de E. J. McCarthy, s-a ajuns la o acceptie larga in ceea ce priveste structurarea mixului de marketing, prin gruparea tuturor instrumentelor aflate la dispozitia intreprinderii in jurul a patru "piloni" ai activitatii de marketing - sau cei 4P - respectiv: produsul, pretul, plasarea (distributia) si promovarea.
Astfel, mixul de marketing reprezinta setul de instrumente de marketing pe care le utilizeaza intreprinderea pentru a-si atinge obiectivele de marketing pe piata tinta.
Nu orice combinatie a instrumentelor celor patru politici (de produs, de pret, de plasare si de promovare) dobandeste statutul de mix de marketing, ci doar aceea care este alcatuita in mod constient de specialisti si urmareste maximizarea eficientei economice a intreprinderii.
2. Elementele mixului de marketing
Asemanator unei retete culinare, cei 4P reprezinta mixajul ingredientelor constitutive ale "prajiturii" marketingului, ce urmeaza a fi prezentata cumparatorilor potentiali.
Obiectivul de a oferi un marketing-mix superior fata de concurenta marcheaza avantajul diferentiat, posibilitatea de distingere a ofertei proprii. Astfel de avantaje diferentiate pot fi obtinute, potential, prin intermediul oricarui element al mixului de marketing - si poate avea ca rezultat un produs superior fata de concurenta, cu un design atractiv si servicii mai bune, o distributie mai eficienta si o mai buna comunicare promotionala.
In ceea ce priveste natura elementelor care intra in componenta mixului, desi acestea sunt considerate in mod conventional ca fiind variabile endogene - semnificand componente interne, manevrabile de catre intreprindere -, in realitate doar produsul si promovarea apar a fi pe deplin controlabile de catre aceasta, celelalte doua - pretul si distributia - avand un caracter mix, in conditiile in care sunt influentate si de diversi factori externi.
Pretul poate fi pe deplin controlabil doar in situatia - destul de rara in economia de piata - cand intreprinderea detine o situatie de monopol; insa intervin variate "constrangeri" externe: concurenta, interventia unor organisme ale statului s.a.
Si in cazul distributiei, posibilitatea exercitarii unui control total asupra acesteia este legata de existenta unui aparat specializat propriu, corespunzator dimensionat; dar se apeleaza, de cele mai multe ori, la cel existent in cadrul pietei.
La nivelul fiecaruia dintre cele patru component ale mixului de marketing se regasesc adevarate "constelatii" de instrumente, din selectionarea carora rezulta asa zisele "submixuri" de produs, de pret, de distributie si de promovare.


Fisiere in arhiva (4):

  • Marketing-Mix - Instrument Specific de Operationalizare a Strategiei de Piata
    • Bibliografie 2003.doc
    • Cuprins 2003.doc
    • Marketing Mix 2003.doc
    • Pagina de garda 2003.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!