Marketing International - Coca Cola

Extras din referat Cum descarc?

1.1. Istoric
Coca-Cola este o bautura racoritoare, carbogazoasa, produsa de The Coca-Cola Company, cu sediul in Atlanta, Georgia. In prezent, Coca-Cola este una din cele mai consumate bauturi racoritoare din lume. Este vanduta in magazine, restaurante si aparate in peste 200 de tari. 
Aroma distinctiva de "cola" provine in principal din amestecul de zahar, ulei de portocala, ulei de lamaie si vanilie, restul ingredientelor avand doar contributii minore. Firma producatoare, Coca-Cola Corporation, este cel mai mare consumator de extract natural de vanilie din lume. 
Prima reteta Coca-Cola a fost inventata la data de 8 mai 1886 de John Pemberton, un farmacist din Atlanta care a produs, conform legendei, siropul pentru Coca-Cola intr-un vas de arama pe un trepied, in curtea din spatele casei sale. Initial a fost brevetata ca medicament si a fost vanduta in farmacii pentru cinci centi paharul. Pemberton a sustinut ca bautura Coca-Cola a vindecat multe boli, inclusiv dependenta de morfina, dispepsia, neurastenia, durerile de cap si impotenta.
Coca-Cola a fost vanduta in sticle, pentru prima data pe 12 martie 1894. Cutiile de Coke au aparut pentru prima data in 1955. Prima imbuteliere de Coca-Cola a avut loc in Mississippi, la Biedenharn Candy Company in 1891. Proprietarul acesteia era Joseph A. Biedenharn. Sticlele originale au fost sticlele Biedenharn, foarte diferite de modelul ,,hobble-skirt" de mai tarziu, care este acum atat de cunoscut.
1.2. Produse si servicii
Coca-Cola Company a introdus si prezentat ocazional si alte bauturi de tip cola sub numele brandului Coke. Cea mai comuna dintre acestea este Diet Coke. Cu toate acestea, exista si altele, inclusiv Diet Coke Caffeine-Free, Cherry Coke, Coca-Cola Zero, Vanilla Coke si editiile speciale cu lamaie si chiar cu cafea.
In Romania sunt puse la dispozitia consumatorilor o larga varietate de bauturi carbonatate si necarbonatate, precum si ape minerale naturale produse de Coca-Cola HBC Romania. Bauturile carbonatate, precum brandurile Coca-Cola, Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero, Schweppes, Sprite si Fanta, fac parte din gama traditionala de produse ale companiei. Bauturile necarbonatate nu au fost supuse procedeului de carbonatare. Acestea sunt: Cappy Toata Portocala, Cappy 100%, Cappy, Cappy Tempo, Nestea, Powerade, Burn, Illy Caffe. Coca-Cola HBC Romania de asemenea ofera si ape minerale naturale care provin din izvoare subterane naturale si care nu necesita tratamente suplimentare: Dorna, Dorna-Izvorul Alb si Poiana Negri. 
2.Piata firmei
2.1. Concurenti
Pe piata locala, ca si pe cea internationala, principalul concurent al companiei Coca-Cola este PepsiCo, care detine bauturile racoritoare Pepsi, Mirinda, 7UP, Mountain Dew, pe segmentul carbonatatelor. 
PepsiCo detinea la finele anului trecut o cota de 24% din volumul pietei de bauturi racoritoare carbonatate, care la randul sau reprezinta aproximativ 45% din piata celor mai cautate bauturi in Romania, potrivit datelor comunicate de reprezentantii PepsiCo. Pe segmentul bauturilor de tip Cola, cei doi competitori se afla in prezent la mica distanta unul fata de celalalt.
Desi par vesnic incrancenate pe acelasi target, Coca-Cola si Pepsi isi cladesc imaginea pe platforme de comunicare diferite, care ne inspira in mod diferit. Pepsi este un brand foarte rebel, care isi aduce consumatorii in starea emotionala specifica a competitiei, Coca-Cola este mai prietenos, mai inclinat spre conectivitate, spre solidaritate.
Sloganul Pepsi este Dare for more (Cere mai mult, Indrazneste mai mult) si sintetizeaza perfect filosofia brandului. Din ce in ce mai pregnant, cuvantul more (mai mult) a devenit un slogan folosit deja in branding-ul Pepsi. Prin urmare, autodepasirea continua, lupta pana la atingerea scopului este conceptul cu care Pepsi vrea sa-si inspire consumatorii. De aici asocierea cu competitia, cu fotbalul si, mai nou, cu sporturile extreme.
Acest ,,razboi" stim ca a inceput, dar nu stim si poate nu vom sti niciodata cand se va termina si cu a carei victorie. Important de retinut este faptul ca in lume suprematia la bauturile racoritoare carbogazoase o detine COCA-COLA; acest fapt se datoreaza in principal imaginii companiei si nu caracteristicilor produselor.
2.2. Clienti
In ultimii ani, firmele trebuie sa faca fata unei concurente crescande. Acestea pot face fata concurentei daca trec de la politica bazata pe produs si vanzari la o politica bazata pe client si pe marketing, pe cunoasterea si satisfacerea nevoilor consumatorilor.
Succesul Companiei Coca-Cola se datoreaza faptului ca politica sa este indreptata catre client, oferindu-i o calitate superioara. Specializarea in crearea clientelei si sprijinirea acesteia reprezinta puncte esentiale in succesul obtinut. Clientul si consumatorul ocupa un loc foarte important printre obiectivele si deciziile ce urmeaza a fi luate, firma asigurand service si asistenta de specialitate.
In America, compania care si-a pastrat cel mai bine clientii este Coca-Cola. Cu toate acestea, si bautura preferata a americanilor a inceput sa piarda consumatorii fideli: 25% dintre acestia au inceput sa isi schimbe preferintele intre 2007 si 2008. 
3. Micromediul si macromediul
3.1. Micromediul
INTERMEDIARI:
a. Intermediari - brokeri, jobberi, curieri, comisionari, societati de transport, agentii de publicitate;
b. Distribuitorii fizici - operatorii depozitelor de marfuri, firmele de transport implicate;
c. Agentiile prestatoare de servicii de marketing - sondaje, consultanta, publicitate.
FURNIZORI:
Furnizorii de marfuri - energie, ambalaje , etichete, servicii, informatii; Compania produce concentrat, care este apoi vandut la diversi licentiati, imbuteliatori ai Coca-Cola in intreaga lume. La imbuteliere, produce produsul finit in cutii si sticle in combinatie cu apa filtrata si indulcitori. Coca-Cola Company vinde de asemenea si concentrat pentru fantana de vanzari la mari restaurante si distribuitorilor de servicii alimentare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketing International - Coca Cola.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!