Marketing internațional - Coca Cola

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 3758
Mărime: 237.82KB (arhivat)
Publicat de: Georgiana Niță
Puncte necesare: 6
UNIVERSITATEA TRANSILVANIA DIN BRAŞOV FACULTATEA DE STIINTE ECONOMICE SI ADMINISTRAREA AFACERILOR

Extras din referat

1.1. Istoric

Coca-Cola este o băutură răcoritoare, carbogazoasă, produsă de The Coca-Cola Company, cu sediul în Atlanta, Georgia. În prezent, Coca-Cola este una din cele mai consumate băuturi răcoritoare din lume. Este vândută în magazine, restaurante și aparate în peste 200 de țări.

Aroma distinctivă de "cola" provine în principal din amestecul de zahăr, ulei de portocală, ulei de lămâie și vanilie, restul ingredientelor având doar contribuții minore. Firma producătoare, Coca-Cola Corporation, este cel mai mare consumator de extract natural de vanilie din lume.

Prima rețetă Coca-Cola a fost inventată la data de 8 mai 1886 de John Pemberton, un farmacist din Atlanta care a produs, conform legendei, siropul pentru Coca-Cola într-un vas de arama pe un trepied, în curtea din spatele casei sale. Inițial a fost brevetată ca medicament și a fost vândută în farmacii pentru cinci cenți paharul. Pemberton a susținut că băutura Coca-Cola a vindecat multe boli, inclusiv dependența de morfină, dispepsia, neurastenia, durerile de cap și impotența.

Coca-Cola a fost vândută în sticle, pentru prima dată pe 12 martie 1894. Cutiile de Coke au apărut pentru prima dată în 1955. Prima îmbuteliere de Coca-Cola a avut loc în Mississippi, la Biedenharn Candy Company în 1891. Proprietarul acesteia era Joseph A. Biedenharn. Sticlele originale au fost sticlele Biedenharn, foarte diferite de modelul „hobble-skirt” de mai târziu, care este acum atât de cunoscut.

1.2. Produse și servicii

Coca-Cola Company a introdus și prezentat ocazional și alte băuturi de tip cola sub numele brandului Coke. Cea mai comună dintre acestea este Diet Coke. Cu toate acestea, există și altele, inclusiv Diet Coke Caffeine-Free, Cherry Coke, Coca-Cola Zero, Vanilla Coke și edițiile speciale cu lămâie și chiar cu cafea.

În România sunt puse la dispoziția consumatorilor o largă varietate de băuturi carbonatate si necarbonatate, precum și ape minerale naturale produse de Coca-Cola HBC România. Băuturile carbonatate, precum brandurile Coca-Cola, Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero, Schweppes, Sprite și Fanta, fac parte din gama tradițională de produse ale companiei. Băuturile necarbonatate nu au fost supuse procedeului de carbonatare. Acestea sunt: Cappy Toată Portocala, Cappy 100%, Cappy, Cappy Tempo, Nestea, Powerade, Burn, Illy Caffe. Coca-Cola HBC România de asemenea oferă și ape minerale naturale care provin din izvoare subterane naturale și care nu necesită tratamente suplimentare: Dorna, Dorna-Izvorul Alb și Poiana Negri.

2.Piața firmei

2.1. Concurenți

Pe piața locală, ca și pe cea internațională, principalul concurent al companiei Coca-Cola este PepsiCo, care deține băuturile răcoritoare Pepsi, Mirinda, 7UP, Mountain Dew, pe segmentul carbonatatelor.

PepsiCo deținea la finele anului trecut o cotă de 24% din volumul pieței de băuturi răcoritoare carbonatate, care la rândul său reprezintă aproximativ 45% din piața celor mai căutate băuturi în România, potrivit datelor comunicate de reprezentanții PepsiCo. Pe segmentul băuturilor de tip Cola, cei doi competitori se află în prezent la mică distanță unul față de celălalt.

Deși par veșnic încrâncenate pe același target, Coca-Cola și Pepsi își clădesc imaginea pe platforme de comunicare diferite, care ne inspiră în mod diferit. Pepsi este un brand foarte rebel, care își aduce consumatorii în starea emoțională specifică a competiției, Coca-Cola este mai prietenos, mai înclinat spre conectivitate, spre solidaritate.

Sloganul Pepsi este Dare for more (Cere mai mult, Îndraznește mai mult) și sintetizează perfect filosofia brandului. Din ce în ce mai pregnant, cuvântul more (mai mult) a devenit un slogan folosit deja în branding-ul Pepsi. Prin urmare, autodepășirea continuă, lupta până la atingerea scopului este conceptul cu care Pepsi vrea sa-și inspire consumatorii. De aici asocierea cu competiția, cu fotbalul și, mai nou, cu sporturile extreme.

Acest „război” știm că a început, dar nu știm și poate nu vom ști niciodată când se va termina și cu a cărei victorie. Important de reținut este faptul ca în lume supremația la băuturile răcoritoare carbogazoase o deține COCA-COLA; acest fapt se datorează în principal imaginii companiei și nu caracteristicilor produselor.

2.2. Clienți

În ultimii ani, firmele trebuie sa facă față unei concurențe crescânde. Acestea pot face față concurenței dacă trec de la politica bazată pe produs și vânzări la o politică bazată pe client și pe marketing, pe cunoașterea și satisfacerea nevoilor consumatorilor.

Succesul Companiei Coca-Cola se datorează faptului că politica sa este îndreptată către client, oferindu-i o calitate superioară. Specializarea în crearea clientelei și sprijinirea acesteia reprezintă puncte esențiale în succesul obținut. Clientul și consumatorul ocupă un loc foarte important printre obiectivele și deciziile ce urmează a fi luate, firma asigurând service și asistență de specialitate.

În America, compania care și-a pastrat cel mai bine clienții este Coca-Cola. Cu toate acestea, și băutura preferată a americanilor a început să piardă consumatorii fideli: 25% dintre aceștia au început să iși schimbe preferințele între 2007 și 2008.

3. Micromediul si macromediul

3.1. Micromediul

INTERMEDIARI:

a. Intermediari – brokeri, jobberi, curieri, comisionari, societăți de transport, agenții de publicitate;

b. Distribuitorii fizici – operatorii depozitelor de mărfuri, firmele de transport implicate;

c. Agențiile prestatoare de servicii de marketing – sondaje, consultanta, publicitate.

FURNIZORI:

Furnizorii de mărfuri – energie, ambalaje , etichete, servicii, informații; Compania produce concentrat, care este apoi vândut la diverși licențiați, îmbuteliatori ai Coca-Cola în întreaga lume. La îmbuteliere, produce produsul finit în cutii și sticle în combinație cu apa filtrată și îndulcitori. Coca-Cola Company vinde de asemenea și concentrat pentru fântâna de vânzari la mari restaurante și distribuitorilor de servicii alimentare.

Preview document

Marketing internațional - Coca Cola - Pagina 1
Marketing internațional - Coca Cola - Pagina 2
Marketing internațional - Coca Cola - Pagina 3
Marketing internațional - Coca Cola - Pagina 4
Marketing internațional - Coca Cola - Pagina 5
Marketing internațional - Coca Cola - Pagina 6
Marketing internațional - Coca Cola - Pagina 7
Marketing internațional - Coca Cola - Pagina 8
Marketing internațional - Coca Cola - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Marketing International - Coca Cola.doc

Alții au mai descărcat și

Mixul de marketing și politica de promovare în cadrul Coca-Cola

1. Mixul de marketing şi politica de promovare - aspecte teoretice- 1.1. Mixul de marketing şi comportamentul anticoncurenţial Concept esenţial...

Marketing internațional

I GENERALITATI In fiecare zi a vietii noastre venim in contact cu marketingul. Dimineata ne trezim la sunetul alarmei produs de un radio cu ceas...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Influența diversității culturale asupra strategiei și mixului de marketing

Sectiunea 1: Mediul socio-cultural Afacerile internationale au fost intotdeauna recunoscute ca o activitate care implica decizii de investitii sau...

Strategii de Marketing ale Companiilor Multinaționale pe Piața de Tutun din România

CAP.1. ANALIZA STRUCTURALĂ A INDUSTRIEI TUTUNULUI DIN ROMÂNIA „We believe strongly that tabacco never be marketed to youth. It should only be...

Mixul de Marketing în Cadrul Companiilor Americane

Capitolul 1 1.1. Introducere. Marketing-ul. Concepte. Universalitatea marketingului reflectă o realitate obiectivă exprimată prin difuzarea largă...

Cercetarea Preferințelor Consumatorilor din Pitești fata de Produsele coca-cola

Astazi, când suntem cu totii martorii unei transformari extraordinare care are loc în societatea româneasca, este important pentru dezvoltarea...

Competitivitatea Economică și Avantajele Competitive ale Firmelor

INTRODUCERE Definirea riguroasă a competitivităţii este dificilă sau, probabil, chiar imposibilă; ea nu poate fi formulată în mod concis datorită...

Argumentele Publicității

Argument Lucrarea de Disertaţie are titlul ”ARGUMENTELE PUBLICITǍŢII”. Ţinând cont de faptul că publicitatea a apărut încă din Antichitate,...

Penetrarea piețelor externe prin investiții străine. Studiu de caz - Coca Cola

Introducere Este foarte dificil să ne imaginăm o lume fără Comerţ, fără posibilitatea de a putea realiza schimburi între ţări, între popoare. În...

Planul de afaceri Coca Cola HBC România SRL - managementul firmei

I. Partea nefinanciara a planului de afaceri 1. Sinteza proiectului 1.1. Date de identificare pentru Coca-Cola HBC Romania S.R.L. Codul de...

Ai nevoie de altceva?