Marketing internațional

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2852
Mărime: 81.38KB (arhivat)
Publicat de: Sabin Olteanu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Bogdan Nechifor
universitatea bacau

Extras din referat

I. Prezentarea generala

Piata internationala a lactatelor este una din ce in ce mai diversa, fiind dominata de companii care au inceput sa inteleaga ca nu doar calitatea produselor, ci si inovatia de ambalaj, investitiile in strategia de branding si in imagine, prin actiuni de marketing, campanii publicitare, asigura succesul de vinzare a produselor.

Un mare jucator romanesc cu capital mixt (romanesc si elvetian), Dorna Lactate este proprietarul brandului LaDorna (dezvoltat in-house), cu o arhitectura de brand bine organizata ce deserveste categoriile de branzeturi si lapte de consum.

SC DORNA LACTATE SA a fost înfiintata în anul 1997, având ca obiect de activitate colectarea, procesarea si comercializarea laptelui si a produselor derivate ale acestuia. Activitatea a început efectiv în decembrie 1998 când au fost lansate pe piata produsele purtând marca LaDorna, respectiv laptele UHT (1,5% grasime, ambalaj TetraPak 1l, si 3,3% grasime la acelasi tip de ambalaj),si smântâna UHT (15% si 32% grasime, ambalaj TetraPak 1l si smântâna UHT 15% si 32% grasime, ambalaj 0,2l). Ulterior, compania s-a dezvoltat diversificând gama de produse(iaurturi,unt,cascaval), dar si îmbunatatind segmentul de transport si distributie.

LaDorna, cel de-al treilea producator de lactate din Romania dupa olandezii de la Friesland si francezii de la Danone a decis sa patrunda pe piata internationala de lactate, dar axandu-se doar pe distribuirea de iaurturi ecologice cu fructe.

Planul companiei LaDorna de a produce iaurturi bio pentru piata externa a pornit de la avantajul ca Romania dispune de 4,8 milioane de hectare de faneata si de pasune care nu a fost niciodata tratata cu ingrasaminte fata de Europa de Vest, unde pasunile netratate sunt o raritate, iar transformarea lor in bio dureaza circa patru ani, iar acest lucru reprezinta „o adevarata frana“ pentru agricultorii din Europa.

Piata externa aleasa este Grecia,fiind considerata ca o piata de desfacere foarte buna, deoarece, intre anii 2000-2002, grupul a exportat aici apa minerala Dorna, consumatorul fiind deja obisnuit cu marca, este astfel mai receptiv in achizitionarea produselor.

Un alt factor care a contribuit la alegerea Greciei ca piata de distributie a iaurturilor bio a fost reprezentat de consumul ridicat de lactate din Grecia. In timp ce un roman consuma circa 5,4 kilograme de lactate proaspete pe an,fiind cea mai scazuta cantitate din UE, in Grecia consumul este de 33,6 kilograme, in Franta de 31,4 kilograme, iar in Bulgaria de 16,2 kilograme.

In ceea ce priveste productia laptelui si a iaurturilor bio LaDorna, aceasta se face organizat, in cadrul a 170 de ferme bio-ecologice. 130 dintre acestea au inglobat investitii de peste 14 milioane de euro, investitii unde contributia SAPARD a fost de 50%. Pentru anul 2009, Jean Valvis presedintele grupului LaDorna are ca obiectiv constructia altor 125 de microferme, care se vor situa in interiorul Carpatilor. Proiectul, bineinteles, se bazeaza si pe un parteneriat incheiat intre grup si SAPARD, valoarea lui fiind de 13 milioane de euro.

Pentru a defini produsele organice trebuie clarificata, in primul rand sursa acestor produse, cum sunt crescute si care sunt, de fapt, ingredientele acestor produse. Pentru ca laptele folosit de LaDorna in productia de lactate bio provine de la animale carora nu li s-au administrat antibiotice sau hormoni de crestere, produsele rezultate nu contin urmatorii ingredienti, ingredienti considerati cancerigeni:

• DEA, MEA, TEA

• Petrolatum

• Midazolidinyl urea si DMDM hydantoin

• Isopropyl

• Sodium lauryl sulphate (SLS )

• PVP/VA copolymer , Padimate-O, Methyl, propyl, butyl si ethyl paraben

• Coloranti sintetici

• Extracte modificate genetic

Pentru ca potentialul consumator de produse bio sa faca diferenta intre produsele conventionale si cele ecologice pe etichetele produselor organice LaDorna se pot observa logo-urile organismelor de certificare europene (BDIH, ECOCERT, BCS OKO GARANTIE, DEMETER) responsabile cu verificarea acuratetii informatiilor de pe ambalajele produselor organice si cu stabilirea unui produs ca fiind ORGANIC, BIO sau BIO-ORGANIC.

Portofoliul de produse bio LaDorna este urmatorul:

• Lapte UHT 3,5% grasime – 1 litru

• Smantana 32% grasime -1 litru

• Unt bio-ecologic

• Telemea

• Iaurt BioFrutis (rodii, portocale, lamaie)

• Svaiter

Prezentare BioFrutis LaDorna

Datorită beneficiilor sale multiple asupra sanătăţii , iaurtul poate fi consumat de către oricine, neexistând restricţii de consum. In ultima perioada s-a observat o crestere semnificativa a vanzarii produselor bio, crestere datorata preocuparii tot mai ridicate a consumatorilor pentru mentinerea sanatatii si a calitatii vietii.

Iaurtul este un preparat sanatos daca nu se adauga in compozitie E-uri si zahar. Pentru a se observa avantajele consumarii iaurtului BioFrutis am realizat o comparatie de compozitie intre un iaurt cu fructe obisnuit si iaurtul BioFrutis LaDorna.

Preview document

Marketing internațional - Pagina 1
Marketing internațional - Pagina 2
Marketing internațional - Pagina 3
Marketing internațional - Pagina 4
Marketing internațional - Pagina 5
Marketing internațional - Pagina 6
Marketing internațional - Pagina 7
Marketing internațional - Pagina 8
Marketing internațional - Pagina 9
Marketing internațional - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Marketing International.doc

Alții au mai descărcat și

Plan de marketing - SC Dorna Lactate SA Vatra Dornei

CAPITOLUL I EXPUNERE INDRODUCTIVA SC DORNA LACTATE SA a fost înfiintata în anul 1997, având ca obiect de activitate colectarea, procesarea si...

Cercetare Dorna

1. Prezentarea mărcii Dorna Producător Dorna În anul 2002 firma Dorna Apemin, cea care producea până în acel moment apa minerală Dorna, a fost...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale

CAPITOLUL I COORDONATE ALE PIETEI INTERNATIONALE 1.1. Definirea si caracteristicile pietei internationale Piata internationala este locul unde...

Companiile internaționale în contextul globalizării

CAP.1 LOCUL ŞI ROLUL COMPANIILOR MULTINAŢIONALE ÎN CONTEXTUL GLOBALIZĂRII 1.1]-Începutul globalizării Globalizarea economică -ca si concept- a...

Influența diversității culturale asupra strategiei și mixului de marketing

Sectiunea 1: Mediul socio-cultural Afacerile internationale au fost intotdeauna recunoscute ca o activitate care implica decizii de investitii sau...

Influența culturii asupra promovării produselor

Introducere De-a lungul anilor, cultura a fost caracterizată în diferite moduri, dar în esenţă aceasta simbolizează întreaga moştenire a fiecărei...

International marketing plan - launching Fruttia 100% natural juice in United Kingdom

EXECUTIVE SUMMARY International Marketing Plan is concerned with the structuring of the relationship between a business and the global sector. The...

Program de marketing pentru lansarea stațiunii turistice montane Sinaia pe piața turistică a Italiei

Introducere La inceputul mileniului, oportunitatile pe pietele internationale sunt mai mari şi mai diversificate ca niciodata. Au aparut noi...

Marketing internațional - piețe naționale și piețe internaționale - cercetarea de piață

CONCEPTUL DE MARKETING INTERNAŢIONAL Chiar dacă despre marketingul internaţional se vorbeşte începând cu secolul al XX-lea, practicile care ţin de...

Politică de produs în marketingul internațional

1.CONCEPTUL DE PRODUS IN MARKETINGUL INTERNATIONAL In cadrul mixului de marketing , produsul detine locul central.Daca nu ar fi produsul , nu ar...

Ai nevoie de altceva?