Marketing Internațional

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 3698
Mărime: 20.72KB (arhivat)
Publicat de: Raluca Alexandra B.
Puncte necesare: 6

Extras din referat

1. Definiția m. i.

Literatura de specialitate din şcoala anglo-saxonă: „proces care vizează optimizarea resurselor şi axarea obiectivelor unei firme în concordanţă cu oportunităţile unei pieţe globale” (Keegan, W., Multinational Marketing, 1989).

Literatura europeană (excepție Marea Britanie): „proces de analiză, planificare, realizare, coordonare şi control al activităţilor referitoare la piaţă ale unei întreprinderi, ce derulează în mai mult decât o singură ţară” (Meffert, H., Bolz, J., Internationales Marketing-Management, 1998)

Şcoala românească de marketing: „ansamblu de activităţi practice materializate prin cercetarea, selectarea şi penetrarea pieţelor, conceperea şi realizarea de bunuri şi servicii destinate consumatorilor şi utilizatorilor din alte ţări, promovarea şi distribuirea acestor mărfuri la anumite preţuri, astfel încât să se obţină profit” (Danciu, V., Marketing Internaţional, 2001)

2. Niveluri ale m.i.

Un prim nivel la care se poate dezvolta marketingul internaţional este cel de marketing de export. (asociată şi este denumită şi în prezent marketing internaţional).

Această formă se bazează pe afinităţi de natură economică, tehnologică dar şi demografică dintre piaţa firmei şi pieţele externe,fiind posibilă astfel o rată de succes mai mare a produsului pe noile pieţe. Nu există însă neapărat afinităţi culturale în cadrul acestei forme a marketingului, firmele exportând sau importând în/din ţări cu populaţie şi religie diferită de ţara de origine.

Marketingul multinaţional reprezintă momentul în care firmele decid să atace în mod prioritar anumite pieţe pe axe foarte bine stabilite. În acest moment diversificarea activităţii pe pieţele selectate şi necesitatea integrării unor operaţiuni determină firmele să realizeze investiţii directe în pieţele respective.

Marketingul transnaţional se bazează pe identificarea unor grupuri transnaţionale de consumatori cu scopul precis de a realiza economii la scară în activitatea firmei.

Marketingul global este o iniţiativă de afaceri care se bazează pe geocentrism sau credinţa că lumea se omogenizează. Mai mult, deosebirile dintre pieţele naţionale nu numai că se diminuează, ci pentru unele produse, chiar dispar.

3. Elemente de delimitare a capacității pieței.

Capacitatea pieţei internaţionale reprezintă maximum de bunuri şi servicii pe care firma le poate desface pe piaţa internaţională în raport de dimensiunile şi potenţialul firmei. Ea se poate exprima cu ajutorul indicatorilor fizici şi valorici. Principalii indicatori care definesc capacitatea pieţei internaţionale sunt:

1. Volumul pieţei internaţionale

2. Aria pieței internaționale

3. Extensiunea pieței

4. Intensitatea pieței.

Raportul dintre capacitatea pieţei internaţionale şi capacitatea firmei este reprezentat prin cota de piaţă a firmei.Căi posibile de dezvoltare a capacităţii pieţei internaţionale:

-creşterea ariei pieţei

-creşterea numărului de segmente de consumatori

-creşterea volumului de consum prin creşterea formelor de utilizare

-creșterea numărului de produse alternative.

4. Structura pieței internaționale

În raport de rezultatele acestei etape de analiză a pieţelor externe vor fi elaborate strategiile generice ale firmei şi stabilirea portofoliului de afaceri. În funcţie de specific piaţa internaţională poate fi predominant structurată de către analişti în:

>clase de cumpărători ce corespund unor tipuri specifice de afaceri;

>categorii de consumatori corespunzând unor domenii de afaceri;

>segmente de consumatori corespondente unor domenii de activitate;

>grupuri de consumatori asociate unor forme de activitate sau afaceri.

Piaţa internaţională poate fi într-una din următoarele situaţii:

-Piață omogenă;

-Piaţă eterogenă;

-Piaţă fragmentată;

-Piaţă de anvergură;

Preview document

Marketing Internațional - Pagina 1
Marketing Internațional - Pagina 2
Marketing Internațional - Pagina 3
Marketing Internațional - Pagina 4
Marketing Internațional - Pagina 5
Marketing Internațional - Pagina 6
Marketing Internațional - Pagina 7
Marketing Internațional - Pagina 8
Marketing Internațional - Pagina 9
Marketing Internațional - Pagina 10
Marketing Internațional - Pagina 11
Marketing Internațional - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Marketing International.doc

Alții au mai descărcat și

Importanța brandingului pentru produsele alimentare

Rezumatul referatului Concept preluat de la englezi, ideea de brand a inceput sa se dezvolte in ultimii ani si pentru produsele alimentare....

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale

CAPITOLUL I COORDONATE ALE PIETEI INTERNATIONALE 1.1. Definirea si caracteristicile pietei internationale Piata internationala este locul unde...

Companiile internaționale în contextul globalizării

CAP.1 LOCUL ŞI ROLUL COMPANIILOR MULTINAŢIONALE ÎN CONTEXTUL GLOBALIZĂRII 1.1]-Începutul globalizării Globalizarea economică -ca si concept- a...

Influența diversității culturale asupra strategiei și mixului de marketing

Sectiunea 1: Mediul socio-cultural Afacerile internationale au fost intotdeauna recunoscute ca o activitate care implica decizii de investitii sau...

Influența culturii asupra promovării produselor

Introducere De-a lungul anilor, cultura a fost caracterizată în diferite moduri, dar în esenţă aceasta simbolizează întreaga moştenire a fiecărei...

International marketing plan - launching Fruttia 100% natural juice in United Kingdom

EXECUTIVE SUMMARY International Marketing Plan is concerned with the structuring of the relationship between a business and the global sector. The...

Program de marketing pentru lansarea stațiunii turistice montane Sinaia pe piața turistică a Italiei

Introducere La inceputul mileniului, oportunitatile pe pietele internationale sunt mai mari şi mai diversificate ca niciodata. Au aparut noi...

Marketing internațional - piețe naționale și piețe internaționale - cercetarea de piață

CONCEPTUL DE MARKETING INTERNAŢIONAL Chiar dacă despre marketingul internaţional se vorbeşte începând cu secolul al XX-lea, practicile care ţin de...

Politică de produs în marketingul internațional

1.CONCEPTUL DE PRODUS IN MARKETINGUL INTERNATIONAL In cadrul mixului de marketing , produsul detine locul central.Daca nu ar fi produsul , nu ar...

Ai nevoie de altceva?