Marketing general

Previzualizare referat:

Extras din referat:

1.1. Scurta incursiune in istoria publicitatii romanesti:

In Romania, piata publicitatii s-a format in secolul al XIX-lea si a urmat, pana la cel de-al doilea razboi mondial, tendintele care se manifestau pe plan international.

Dupa razboi, in perioada comunista, publicitatea se "atrofiaza", ca orice organ care ajunge in imposibilitatea de a indeplini functiile pentru care a fost creat.

[1]Revista AdMaker a publicat, la inceputul anului 2002, o interesanta istorie a publicitatii romanesti, propusa de conf. dr. Marian Petcu. In cele din urma, vor fi prezentate cateva date, extrase din amplul material publicat, considerand ca acestea corespund unor momente de referinta in evolutia publicitatii din Romania antebelica.

1642-Este atestata, in Moldova, existenta foilor volante, utilizate pentru informarea publica.

1794-La Muzeul Brukental, din Sibiu, s-a pastrat un afis pentru teatru, datand din anul 1794.

1829-Apar, in publicatii precum "Curierul Romanesc"(la Bucuresti), sau "Albina Romaneasca"(la Iasi), primele "anunciuri" sau "instiin 17317k1016r tari". Acestea erau texte scurte, redactate concis si continand informatii despre marfurile oferite spre vanzare(ce, cine, unde, in ce conditii vinde etc.).

1837-Este fondata, la Bucuresti, prima publicatie romaneasca specializata, destinata in exclusivitate afacerilor:"Cantor de avis si comers".

1841-Gh. Asachi, editorul "Spicuitorului" moldo-roman, din dorinta de a spori numarul abonatilor, are o initiativa demna de remarcat: fiecare persoana, care reusea sa aduca publicatiei douazeci de abonati, primea gratuit un exemplar, timp de doi ani, precum si catalogul abonatilor ("foaia prenumerantilor").

1853-Apare la Bucuresti o publicatie specializata in anunturi publicitare, intitulata "Anuntatorul".

1857-Constantin A. Rosetti editeaza "Romanul.Ziarul politicu, comercial, literar". In aceasta publicatie, apar anunturi care se remarca, atat prin continut, cat si prin prezentarea grafica. Astfel, simplele instiintari sunt inlocuite de reclamele in care prezentarile de produse erau insotite de o argumentatie menita sa sporeasca atractivitatea ofertei. Se facea referire, de pilda, la renumele producatorului ("cel mai mare fabricant al Europii"), se garanta pentru provenienta produselor ("Mese adevarate chinezesti, iar nu imitate"), ori pentru calitatea ofertei ("Se chezasuieste adevarata si buna calitate a acestor vinuri"), se comparau preturile practicate la Bucuresti cu cele de la Paris, pentru un produs identic.

1878-Apare "Universul", ziar care publica materiale "usoare" (foiletoane fara valoare literara, fapte diverse etc.). Editorul infiinteaza o rubrica de anunturi scurte-"mica publicitate"- si face publicitate unor produse straine. Insertiile publicitare permit ieftinirea ziarului si contribuie astfel la succesul acestuia: in anul 1885, "Universul" ajunge la un tiraj incredibil pentru perioada respective, 80.000 de exemplare (in conditiile in care, in acel moment, se considera ca o publicatie de succes are 5.000 de exemplare).

1878-Apar noi publicatii specializate in anunturi publicitare: "Anuntatorul" in limbile romana, franceza si germana.

1879-Este adoptata prima lege romaneasca cu privire la marca.

1880-La Bucuresti este infiintata prima agentie de publicitate din Romania, "Agentia de publicitate D. Adania". Aceasta isi asuma un rol ceva mai complex, comparativ cu cel al agentilor de publicitate (acestia nu faceau decat sa intermedieze vanzarea-cumpararea de spatiu publicitar). In anul 1906, David Adania afirma ca agentia sa controleaza aparitia anunturilor publicitare in presa si ca ofera, gratuit, acte justificative pentru toate insertiile. Mai mult decat atat, agentia fondata de D. Adania era reprezentantul Anuarului Comercial DIDOT-BOTTIN din Paris, pentru Romania, Austro-Ungaria, Bulgaria, Serbia si Turcia, avand posibilitatea de a insera anunturile publicitare in orice publicatie romaneasca sau straina.

1884-Incepand din acest an, sunt atribuite brevete de "furnizor regal" meseriasilor, industriasilor si comerciantilor care s-au remarcat prin seriozitate si au dobandit o buna reputatie.

1886-George Albert Tacid fondeaza Oficiul de Publicitate "Romania" si editeaza "Almanahul comercial", avand drept motto: "Anunciul si reclama sunt sufletul comertului". Insertiile din acest almanah se remarca prin modul de redactare si de paginare. Totodata, anunturile publicitare, apartinand furnizorilor regali, sunt insotite de stema regala, simbol al apartenentei la o elita.

1887-In editia din acest an a "Annuaire de Roumanie" sunt prezentate serviciile publicitare oferite de editori. Printre altele, acestia puteau asigura amplasarea unor panouri publicitare in hoteluri, cluburi, restaurante, cazinouri, atat in capitala, cat si in provincie.

1913-Se semnaleaza existenta a 13 agentii de publicitate. In "Anuarul SOCEC" figureaza o firma de "reclame electrice".

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Marketing general.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2009
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
13 pagini
Imagini extrase:
13 imagini
Nr cuvinte:
4 334 cuvinte
Nr caractere:
23 478 caractere
Marime:
27.65KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
marketing, produse
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
An de studiu:
IV
Sus!