Marketing Bancar

Extras din referat Cum descarc?

1. BANCA TRANSILVANIA - Descriere
BANCA TRANSILVANIA a fost infiintata in decembrie 1993 in Cluj-Napoca, in urma initiativei unor oameni de afaceri clujeni, devenind operationala in data de 16 februarie 1994, prin deschiderea Sucursalei Cluj. Constituita cu capital integral privat si avand ca scop bine definit sustinerea intreprinderilor mici si mijlocii, BT a fost prima societate bancara din Romania care, incepand cu anul 1997, a fost cotata la Bursa de Valori Bucuresti. Titlurile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la prima categorie a Bursei, sub simbolul TLV. Conform sedintei bursiere din 07.07.2008, are o valoare de piata de 2,05 miliarde lei (567,6 milioane euro), conform ultimei cotatii de 0,335 lei,. 
Cu sediul central in Cluj-Napoca, BANCA TRANSILVANIA a inceput sa se dezvolte ca o banca locala. In timp, si-a continuat extinderea teritoriala, venind astfel in sprijinul clientilor cu o retea formata acum din peste 500 de unitati operationale, ultima, cea de a 500-lea fiind inaugurata recent, la 03 iulie 2008. BT de asemenea a deschis o unitate in Cipru.
Au fost implementate doua linii principale de afaceri, corporate si retail banking, ceea ce permite o abordare diferentiata a pietei. Produsele si serviciile oferite prin intreaga retea de sucursale si agentii au fost adaptate permanent cererii, astfel incat sa aiba un grad maxim de atractivitate.
Actionarul semnificativ al BT este Banca Europena pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), detinand 15% din capitalul social al BANCII TRANSILVANIA. Acest aspect reprezinta recunoasterea eficientei actuale a bancii, dar si increderea in rezultatele viitoare.
Banca Transilvania inseamna un grup financiar puternic, Grupul Financiar BANCA TRANSILVANIA, care ofera pietei servicii integrate - banking, asigurari, administarea investitiilor, finantarea consumatorilor, leasing, tranzactii mobiliare, factoring si - mai nou - pensii private obligatorii, prin intermediul companiilor sale: BT Asigurari, BT Asset Management S.A.I. S.A., BT Direct, BT Leasing, BT Securities, BT Finop Leasing IFN SA, Compania de Factoring, Medicredit, respectiv BT AEGON Fond de Pensii SA. 
Cu un management international, BT este acum o banca flexibila si moderna, misiunea ei fiind aceea de a asigura randamente superioare actionarilor sai si de a pozitiona clientul in centrul preocuparilor sale. 
2. Marketingul financiar - bancar la Banca Transilvania
Banca Transilvania, asa cum si ceilalti agenti economici din sectorul financiar-bancar, care actioneaza in cadrul acestui sector, este intermediar intre posesori de de disponibilitati banesti si purtatorii unor nevoi de astfel de disponibilitati, intrand in relatii de vanzare - cumparare cu fiecare dintre ei. In conditii de concurenta agera BT a fost nevoit sa utilizeze instrumente de marketing financiar-bancar in activitatea sa. 
Marketingul financiar bancar contine tehnicile conepetele specifice marketingul serviciilor, acitvitatile bancii facand parte din sfera mai larga a serviciilor. Cele trei componente a marketingului serviciilor sunt : marketingul extern (marketingul serviciilor oferite), marketingul interactiv ( marketingul serviciilor create si livrate) si marketingul intern. 
In continuare dorim sa analizam instrumentele de marketing extern, interactiv si intern aplicate in activitatea Bancii Transilvania.
2.1. Marketingul extern
Este caracteristic grupului de procese premergator crearii si livrarii propriu-zise a serviciilor. Aceste procese, adica managementul marketingului, conform Ph. Kotler contine cinci etape : Cercetarea pietei; segmentarea, alegerea pietei tinta, pozitionare; mixtul de marketing; implemetare; control. STP reprezinta nivelul strategic de gandire al marketingului (marketingul strategic), iar MM reprezinta nivelul tactic de gandire al marketingului (marketingul tactic). La nivelul centralei bancare se organizeaza cercetarea pietei, se operationalizeaza marketingului strategic (STP), se stabilesc instrumentele mix-ului de marketing specifice serviciilor si produselor bancare oferite (produsul oferit, pretul, distributia, promovarea), se realizeaza implementarea (compartimentul de marketing) si se face controlul eficientei marketingulul (cel extern, in special). La nivelul operativ (sucursale, filiale, etc) se stabilesc instrumentele mix-ului de marketing specifice serviciilor si produselor bancare distribuite (produsul creat si livrat, pretul efectiv, distributia, actiuni promotionale) se realizeaza implementarea (responsabilul de marketing, compartimentul ,,servicii cu clientii") si se face controlul eficientei marketingului (cel intern, in special).


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketing Bancar.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!