Previzualizare referat:

Extras din referat:

Metode si tehnici ale modelarii si simularii posibil de utilizat pentru analiza riscului managerial in activitatea de marketing Pentru exercitarea principalelor sale atributii: prospectarea pietei interne si externe, enuntarea de propuneri privind structura volumul si esalonarea produselor realizate, propunerea modalitatilor de accelerare si sporire a volumului vanzarilor departamentul de marketing are nevoie de o serie de informatii provenite din mediul intern si mai ales cel extern firmei. Analizele curente in marketing elaboreaza caracterizari cantitative pentru variabile semnificative precum potentialul pietei, vanzarile, costurile si investitiile pe baza carora sunt adoptate deciziile in domeniul politicilor mixului de marketing.

Aceste date sunt punctul de plecare pentru estimatiile care constituie criterii de selctionare a strategiilor pentru diferitele actiuni de marketing.

Datele care sustin aceste previziuni nu sunt la fel de precise cum sunt calculele care le prelucreaza. In primul rand datele referitoare la marimea pietei si vanzari nu sunt cunoscute cu certitudine. Din acest motiv nici costurile nu pot fi anticipate cu precizie deoarece ele sunt profund influentate de scara productiei respectiv a vanzarilor.

Cuantificarea si evaluarea incertitudinii si riscului in marketing necesita utilizarea probabilitatilor. In acest scop, este folosita analiza riscului, prin care se intelege un ansamblu de metode pentru cuantificarea gradului de incredere care poate fi acordat unei estimari privind proiectele de vanzari, costuri, beneficii [1]. Aceste metode se aplica in elaborarea deciziilor referitoare la noile produse, pefectionarea nomenclatorului de produse existent, negocierile comerciale, investitii, cercetare-dezvoltare, programe de actiuni de marketing, logistica, sisteme de transport etc. Prin aceste aplicatii se urmareste orientarea deciziilor in primele faze ale proiectelor de marketing prin analizarea strategiilor alternative in vederea identificarii si evaluarii riscurilor comportate de incertitudinile previziunilor si de reactiile pietei fata de propriile actiuni. Se urmareste sa se reduca nevoia de amanare a luarii unei decizii si de asteptare a procurarii unor informatii perfecte pe baza carora sa poata fi selectionata o strategie de marketing.

Analiza incertitudinii si riscului permite si fundamenteaza adoptarea unei decizii, deoarece foloseste metode cantitative pentru prognozarea consecintelor actiunilor in diferite situatii.

Metodele cantitative pentru evaluarea riscului mangerial in domeniul marketingului au evoluat de la cele convetionale, construite prin tehnici analitice, pana la domeniul metodologic actual denumit analiza riscului si bazat pe tehnica simulari, permisa de dezvoltarea tehnicii de calcul. Inainte de a descrie cateva metode de evaluare a riscului posibil de utilizat in marketing este prezentata o abordare generala a riscului aplicata atat in modelele analitice cat si in cele de ...

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Marketing - Varianta 1
    • Referat.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
14 pagini
Imagini extrase:
14 imagini
Nr cuvinte:
5 651 cuvinte
Nr caractere:
32 587 caractere
Marime:
25.89KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
marketing, dezvoltare
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!