Magazine Virtuale

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 2 fișiere: docx, pptx
Pagini : 24 în total
Cuvinte : 6837
Mărime: 211.03KB (arhivat)
Publicat de: Vali I.
Puncte necesare: 8

Extras din referat

INTRODUCERE

Odată cu dezvoltarea Internetului, comerțul on-line a luat amploare antrenând din ce în ce mai mulți jucători pe piața. Mediul de afaceri s-a schimbat radical. Practic acum și cele mai mici firme au o pagina web în care prezintă cel puțin câteva datele de contact, oferta de bunuri și servicii oferita clienților șai precum și domeniul de activitate. Afacerile se dezvolta și cei care iau în calcul și o prezenta on-line pot spera sa găsească noi clienți și/sau parteneri de afaceri.

Din acest motiv am considerat ca foarte utilă alegerea unei asemenea teme, studiul unui sector în continua expansiune, la care s-a adăugat și provocarea de a învăța cum se construiește o pagina de Internet.

Lucrarea "Magazine Virtuale" se dorește a fi o pledoarie pentru dezvoltarea comerțului electronic, un studiu al afacerilor on-line, o analiza a avantajelor și dezavantajelor pe care le poate avea deținerea unui afaceri electronice.

În această lucrare prezint conceptele generale referitoare la un magazin virtual, chestiunile legate de profilul unui client de magazin virtual, conținutul unui asemenea site, analiza eficientei comerciale pe care o poate avea un site de comerț, soluții de proiectare soft pentru crearea unui magazin virtual. În ultima parte am prezentat câteva date referitoare la comerțul electronic din România și tendințele de dezvoltare a magazinelor virtuale.

Un magazin virtual este o pagina de Internet care prezintă informații despre produse și oferă instrumentele necesare vânzării acestora.

Cunoașterea profilului detaliat al clientului ușurează cumpărările on-line, care în acest fel vor dura mai puțin timp decât cumpărăturile tradiționale.

Conținutul unui site comercial trebuie sa cuprind o serie de informații obligatorii referitoare la: furnizor, livrare, preț, legea aplicabilă, comanda, confidențialitatea datelor, securitatea tranzacției, plângeri, despăgubiri, desfășurarea contractului.

Un site web este compus din doua parți fundamentale: interfața și partea ascunsa utilizatorului final, care nu se vede, și anume funcționalitatea (partea de programare).

Interfața unei pagini web este ceea ce vizitatorul vede, este partea cu care utilizatorul interacționează, este imaginea și identitatea unei pagini web și implicit a magazinului virtual. Realizarea ei este foarte importanta deoarece ea poate determina revenirea sau nu a clientului.

Cerințele unei aplicații informatice de pentru crearea unui magazin online se pot realiza pornind de la patru module elementare:autentificarea, catalogul de produse și servicii oferite, transferul bancar și administrarea aplicației.

Analiza eficientei comerciale pe baza sugestiilor comerciale se realizează prin tehnici de prezentare si/sau grupare a produselor pentru a creste motivația de a cumpăra din magazinele virtuale. Magazinele virtuale trebuie sa cunoască eficacitatea acestor tehnici exprimata prin traficul și vânzările pe care le-au generat.

Tendința comerțului electronic romanesc este ascendentă. Comerțul electronic înregistrează o rată de creștere lunară foarte mare, de 17-20%. Numărul magazinelor virtuale creste vertiginos ca și numărul clienților care fac cumpărături online.

CONCEPTUL DE MAGAZIN VIRTUAL

Un magazin virtual este o pagină de Internet care îndeplinește următoarele condiții:

• prezintă informații despre produse sau servicii, inclusiv prețul acestora;

• include un sistem prin care vizitatorii paginii pot selecta produsele dorite și le pot adăuga într-un "cos electronic de cumpărături" (la fel cum într-un supermarket vizitatorii pot lua produsele dorite de pe raft și le pot pune în cos);

• include un sistem de preluare și transmitere a datelor personale ale comparatorului, pentru a putea fi contactat de către vânzător.

• include un sistem de plată prin care vânzătorul să își poată încasa banii de la clientul "virtual".

Un magazin electronic include, în plus fata de aceste elemente și un sistem de administrare invizibil pentru vizitatorii obișnuiți. Prin intermediul acestuia se introduc și se actualizează informațiile despre produse, se tine evidenta comenzilor, a conturilor cumpărătorilor înregistrați, se urmăresc statistici despre produsele cele mai căutate si, nu în ultimul rând, se trimit mesaje de promovare menite sa informeze clienții magazinului despre ofertele curente.

Magazinul online este un tip de comunitate online și reprezintă corespondentul virtual al entității reale care asigură desfacerea produselor și serviciilor, precum și interacțiunea dintre ofertant și client.

Magazinul online a cunoscut o dezvoltare rapida încă de la apariția conceptului și a reusit, în scurt timp, sa penetreze întreaga piață de desfacere de bunuri și servicii.

Dezvoltarea în paralel a tehnologiilor care permit securizarea tranzacțiilor pe Internet a făcut ca acest tip de comunitate virtuală sa fie din ce în ce mai populară. Un magazin online reprezintă orice locație fixă în Internet unde pot fi etalate informații despre o anumită companie și oferite în scop comercial mostre ale produselor sau serviciilor respectivei companii. Un magazin electronic se implementează prin intermediul unui sit web administrat de companie, pentru marketingul și vânzările propriilor produse și servicii.

Varianta minimală

conține catalogul de produse sau servicii cu descrieri tehnice și comerciale pentru fiecare poziție din catalog. Aceste descrieri sunt gestionate în general de un SGBD care se va ocupa cu stocarea și manipularea datelor și cu oferirea posibilităților de acces la date.

Varianta medie

a unui magazin electronic conține facilitate pentru preluarea comenzilor (prin e-mail sau formulare interactive pe care le vor completa clienții), iar

Varianta extinsa

cuprinde și posibilitatea efectuării online a plății (prin cărți de credit sau alte variante electronice). Un magazin online este un mod viabil de a prezenta o firma pe piața electronică cu un minimum de efort. În funcție de genul de magazin virtual care se alege, informațiile oferite pot fi sub forma de text, imagini, sunete, clipuri video, animație etc.

Bibliografie

- Bogdan Onete, "Conținutul Site-urilor Comerciale - Elemente Obligatorii", Editura ASE, Bucuresti, anul 2005;

- Doru Plesca, "Analiza Eficientei Comerciale a unui Magazin On-line", Editura ASE, Bucuresti, anul 2006;

- Sabin Buraga, "Proiectarea Siturilor Web. Design și Funcționalitate", Editura Polirom, 2004;

- M. Fotache, "Proiectarea bazelor de date", Revista Net Report, martie 2004

- Revista Tribuna Economica, nr. 26/1997, articolul "Comercializarea mărfurilor prin coletărie" autor C. Ţapusi;

- Revista Tribuna Economica, nr. 4/2006, articolul "Ce trebuie sa conțină un site performant";

- www.trafic.ro este un site specializat în analiza paginilor de Internet din punct de vedere al numărului de vizitatori;

- www.underclick.ro este un site specializat în analiza pieței de comerț electronic;

- www. legi-internet.ro este un site de informare despre legislația și practica judiciara privind anumite aspecte legate de Internet;

- www.linkmagazine.ro - revista on-line de IT&C și Finanțe;

- www.afaceri.net - site specializat pe educarea și asistarea programatorilor de pagini web;

Preview document

Magazine Virtuale - Pagina 1
Magazine Virtuale - Pagina 2
Magazine Virtuale - Pagina 3
Magazine Virtuale - Pagina 4
Magazine Virtuale - Pagina 5
Magazine Virtuale - Pagina 6
Magazine Virtuale - Pagina 7
Magazine Virtuale - Pagina 8
Magazine Virtuale - Pagina 9
Magazine Virtuale - Pagina 10
Magazine Virtuale - Pagina 11
Magazine Virtuale - Pagina 12
Magazine Virtuale - Pagina 13
Magazine Virtuale - Pagina 14
Magazine Virtuale - Pagina 15
Magazine Virtuale - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Magazine Virtuale.docx
  • Magazine Virtuale.pptx

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Servicii Internet Magazine Virtulale

1. REŢEAUA INTERNET SERVICII INTERNET 1.1. Internet - descriere Internet-ul este o gigantică reţea de calculatoare – mai precis o reţea de reţele...

Realizarea unui sistem informatic privind activitatea de comerț

CAPITOLUL 1. COMERŢUL ELECTRONIC, AFACERILE ELECTRONICE PE INTERNET ŞI MAGAZINELE VIRTUALE Odată cu dezvoltarea Internetului un nou tip de...

Magazin Virtual

Capitolul 1. Aspecte introductive 1.1 Apariţia E-Business-ului Timp de treizeci de ani, Internetul a fost o reţea de calculatoare fără specific...

Magazine Online

INTRODUCERE: Odată cu dezvoltarea Internetului, comerţul on-line a luat amploare antrenând din ce în ce mai mulţi jucători pe piaţă. Mediul de...

Comerțul Electronic

1. Introducere Comertul electronic se poate defini ca fiind o activitate comerciala în care o firma (comerciant) foloseste Internetul pentru a-si...

Proiecte economice în comerț - magazin vinuri

1.Introducere SC. WINE DINE. SA lansează pe piața municipiului Iasi 3 magazine fizice şi unul online ce se ocupă cu comercializarea de vinuri....

Plan de Afaceri Magazin Online

1. Sinteza planului de afaceri Acest plan de afaceri este intocmit de catre firma “ Andrei CNC” in scopul deschiderii unui magazin online care...

Tehnologii Comerciale

Introducere În ultimul deceniu, Internet-ul a evoluat într-o unealtă formidabilă având un impact major în toate aspectele vieţii. La fiecare...

Ai nevoie de altceva?