Lumanari Parfumate

Extras din referat Cum descarc?

Identificarea problemei si stabilirea scopului cercetarii
In urma studiilor asupra evolutiei pietei lumanarilor parfumate, s-a constatat ca exista o tendinta a pietei romanesti de a se inscrie pe directia occidentala, ceea ce presupune achizitia de produse calitativ superioare, fie ca sunt din import sau nu, o atentie mult mai mare acordata unor caracteristici care inainte nu erau vizate (natura Bio a materiei prime utilizate, impactul minim pe care il are produsul asupra mediului si asupra sanatatii consumatorilor etc.) sau efectul terapeutic pe care il pot avea produsele.
Problema se refera la lipsa unui produs care sa aiba caracteristici diferite fata de celelalte produse existente astfel incat organizatia sa fie tranformata intr-una competitiva.
Scopul nostru este de a face un studiu de piata inaintea lansarii unui nou produs.
II. Stabilirea obiectivelor, ipotezelor si a variabilelor cercetarii
Firma EDO Company doreste sa lanseze un nou produs pe piata romaneasca, o lumanare naturala, cu fitil 100% din fibra naturala, fara suport metalic, cu timp de ardere de pana la 20h. Lumanarea are doua portiuni, partea centrala fiind reprezentata de ceara solida care topeste la aprindere si se solidifica la racire, partea externa care nu se topeste, astfel incat ceara sa nu se piarda in momentul topirii. Lumanarea este insotita la cumparare de un ulei esential ce poate fi adaugat la fiecare utilizare pentru a mentine aroma la fel de puternica pentru fiecare folosire sau pentru a alterna aromele(completare). Lumanarea este produsa in mai multe variante, toate utilizabile in aromaterapie: pentru imbunatatirea memoriei si indepartarea senzatiilor de nesiguranta, confuzie este varianta cu ghimbir (culoare alba), pentru relaxare cu lavanda (violet), energizare( mandarine si flori de portocal-orange), impotriva starii de anxietate, cu esente de bergamotp, lavanda, lemn de santal, antistress-lavanda, lemn de santal s.a.
Prezenta cercetare doreste sa afle care sunt preferintele, intentiile de cumparare si gradul de informare a consumatorilor de astfel de produse din Iasi si de asemeni sursele de informare si achizitionare pe care le utilizeaza in prezent.
Principalele noastre obiective sunt:
o Penetrarea unei piete
o Problema de decizie 
o Problema de cercetare
o Lansarea unui nou produs
o Testarea pietei
o Evaluarea unei retele de distributie
o Evaluarea caracteristicilor cerute de consumatori
o Stabilirea unei maniere viitoare de marketing
o Stabilirea pretului la care ar fi posibila achizitia produsului de catre client
o sortimentul de lumanare parfumata cumparata
o frecventa de cumparare
o determinarea preferintelor consumatorilor in functie de urmatoarele atribute:calitate, pret, diversitate si miros
o identificarea locului de achizitionare a lumanarii parfumate
o consumul in functie de venit
o cantitatea cumparata
o volumul consumului
o motivele care stau la baza cumpararii
o determinarea gradului in care promovarea influenteaza achizitionarea lumanarii parfumate; 
o consumul in functie de varsta
o identificarea varstei consumatorilor de lumanari parfumate
o obtinerea de informatii privind categoria de venit lunar in care se incadreaza indivizii
In functie de aceste obiective, ipotezele pot fi definite astfel:
o mai mult de 50 % din cumparatorii si utilizatorii de lumanari parfumate isi doresc un produs calitativ superior, sanatos si natural.
o mai mult de 75% din cei ce achizitioneaza lumanari parfumate nu sunt informati cu privire la caracteristicile produselor de pe piata, in principal cu privire la gradul de toxicitate al lumanarilor din parafina.
o peste 50 % din consumatori prefera achizitionarea produsului din magazine de specialitate, acest lucru oferindu-le un grad mai mare de incredere asupra calitatii sale.
o peste 50% din respondenti consuma lumanari parfumate in situatii de stres 
o marea majoritate are o parere buna in ceea ce priveste diversitatea sortimentala 
o calitatea influenteaza cumpararea produsului; 
o pretul influenteaza achizitionarea produsului; 
o volumul cumpararilor este influentat de volumul veniturilor; 
o in cea mai mare masura reclama TV influenteaza achizitionarea 
o sexul nu influenteaza; 
o profesia nu influenteaza. 
Variabilele sunt urmatoarele:
a) descriptive: varsta, ocupatia 
b) de baza: pretul, preferintele pentru sortimente, frecventa cumpararilor, venitul, intentia de cumparare, cantitatea cumparata, locul de achizitie.


Fisiere in arhiva (1):

  • Lumanari Parfumate.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!