Carrefour este primul retailer european si al doilea din lume, dupa Wal-Mart. Grupul Carrefour avea pe plan mondial, in septembrie 2007, 1.108 hypermarketuri, 2.659 de supermarketuri, aproape 6.000 de magazine de tip "hard-discount" si alte peste 4.700 de magazine de proximitate.
1.1 Oferta
Carrefour ofera o gama diversificata de produse si servicii ce acopera intreaga arie de consum:
- Produse alimentare
- Produse pentru menaj
- Articole de imbracaminte
- Cosmetic
- Consumabile de birotica
- Electronice si electrocasnice
- Mastercard Carrefour
- RCA (Omniasig si Carrefour)
- Carrefour Voiaj (in colaborare cu Blue Air)
- Foto service
- Benzinariile Carrefour
- Raion gastronomie in unitate proprie
- Linie de produse low-cost "Carrefour Value"
"Pentru o viata mai buna", Carrefour se diferentiaza de principalul concurrent Kaufland, prin:
- raionul "gastro" care ofera posibilitatea de a lua masa direct in magazin.
- Mastercard Carrefour
- Foto service
- Linie de produse low-cost "Carrefour Value"
1.2 Piata
Primul hypermarket Carrefour din Romania a fost inaugurat la 27 iunie 2001, in Militari (Bucuresti). In prezent, Carrefour detine o retea de 23 hypermarketuri doar in Romania, cum ar fi cele din Bucuresti, Ploiesti, Buzau, Braila, Constanta.
In alegerea locatiilor pentru filiale au fost luate in considerare orasele dezvoltate, cu o populatie de peste 70.000 de locuitori, in care puterea de cumparare a clientilor in zona, dar si dezvoltarea locala a orasului din ultima perioada, au constituit premisele unei decizii de investitii.
Reteaua de hypermarketuri se adreseaza consumatorilor finali, indiferent de varsta, sex, nationalitate si venituri
1.3 Organizare filiale
Cele 5 filiale Carrefour pe care le-am ales deservesc zona de sud-est a Romaniei, fiind localizate in urmatoarele orase: Bucuresti, Ploiesti, Buzau, Braila, Constanta.
1.4 Obiectivele companiei
Intr-un mediu economic dificil ne vom concentra pe dinamica vanzarilor si reducerea costurilor.
In acest an, Carrefour intentioneaza sa investeasca 600 milioane de euro pentru a-si imbunatati dinamica comerciala si va reduce costurile cu 500 de milioane de euro pentru a sustine vanzarile.
Obiectivele logistice:
- Reducerea costurilor de transport, aprovizionare si desfacere prin construirea unui depozit care deserveste cele 5 filiale, fluidizand fluxurile fizice
- Frecventa comenzilor mari, timp redus de livrare
- Reducerea timpului de inspectie a bunurilor in magazine si depozit
- Sustinerea eficienta a proceselor administrative (controlul facturilor si a conturilor intermediare de procesare a tranzactiilor, etc.)
Cap. 2 Alegerea locatiei
Pentru indeplinirea obiectivelor, am decis amplasarea viitorului
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.