Lentile Estetice

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 31 în total
Cuvinte : 12056
Mărime: 1.72MB (arhivat)
Publicat de: Atanasio Solomon
Puncte necesare: 9

Cuprins

  1. . Analiza pieţei:
  2. - Identificare – p.4
  3. - Caracterizare – p.5
  4. - Localizare în timp şi în spaţiu – p.5
  5. - Piaţa produsului de referinţă – p.5
  6. - Dimensiunile pieţei – p.6
  7. - Segmentare – p.7
  8. - Piaţa ţintă – p.8
  9. II. Produsul:
  10. - Componentele de marketing – p.9
  11. - Funcţiile produsului – p.11
  12. - Produsul la nivel psihologic – p.11
  13. - Sistem de susţinere – p.11
  14. - Linia de produse – p.14
  15. - Ciclul de viaţă – p.15
  16. - Gestiunea portofoliului – p.16
  17. - Concurenţa – p.17
  18. - Diferenţiere şi poziţionare – p.18
  19. III. Preţul:
  20. - Analiza pieţei ţintă – p.19
  21. - Factori ce influenţează nivelul preţului – p.19
  22. - Obiective realizabile prin preţ – p.22
  23. - Alegerea unei strategii de preţ – p.22
  24. - Stabilirea preţului de bază – p.23
  25. III. Promovare:
  26. - Publicitatea – p.24
  27. - Relaţiile publice – p.27
  28. - Promovarea vânzărilor – p.28
  29. - Vânzarea personală – p.28
  30. IV. Distribuţia:
  31. - Structura canalului de distribuţie – p.29
  32. - Distribuţia fizică – p.29

Extras din referat

Rezumat introductiv:

O lentilă de contact este un disc hidrofilic care pluteşte pe cornee. Există nenumărate opţiuni. La fel ca şi lentila ochelarilor, lentila de contact este special concepută să focalizeze lumina la nivelul retinei ochiului tău. Dar, deoarece lentila acoperă corneea, ea corectează întregul tău câmp vizual (spre deosebire de ochelari, la care se poate privi şi peste, şi pe dedesubt). Lentilele de contact plutesc pe filmul lacrimal care scaldă ochiul atunci când clipeşti - deci trebuie să-ţi păstrezi ochii hidrataţi şi bine umeziţi.

PUŢINĂ ISTORIE

La începutul anilor 1500, Leonardo Da Vinci a fost primul care a adus in discuţie conceptul de "lentile de contact". Mult mai târziu, în 1823, un astronom englez a descoperit că vederea poate fi corectată purtând lentilele direct pe cornee. În 1939 un optician american, William Fienbloom, a adus o mare schimbare în domeniu. A fost primul care a creat lentile dure din plastic. La acea vreme, lentilele se prindeau de ochi cu un fel de lipici. În 1971 s-au inventat lentilele moi, iar în 1979 au apărut lentilele permeabile. Abia în 1983 se poate discuta de lentilele de contact detaşabile (inventate de un producător danez) şi care aveau ca principală caracteristică creşterea gradului de hidratare. El a vândut drepturile companiei Johnson&Johnson, care le-a comercializat pe scară largă începând cu 1987. Din acest moment, lentilele de contact "fac istorie".

În prezent, din ce în ce mai multe persoane schimbă ochelarii cu lentilele de contact, acestea fiind atât comode, cât şi estetice. Se pot purta în toate situaţiile: la sport, la serviciu (chiar şi în lucrul în medii mai deosebite), la calculator, la înot, la plajă etc.

STRUCTURA PROIECTULUI

Prin acest proiect se urmăreşte realizarea unui studiu de marketing cu privire la intrarea pe piaţă a unui nou produs, lentile de contact estetice cu noi caracteristici, aparţinând firmei „T&G Lenses”. Compania a fost înfiinţată în anul 2006, având sediul în Iaşi, Bulevardul Ştefan cel Mare şi Sfânt, nr. 125.

Capitolul I îşi propune o scurtă ANALIZĂ A PIEŢEI, prin identificarea şi caracterizarea acesteia, urmată de o segmentare după criterii geografice, socio-demografice, socio-psihologice, socio-profesionale, economice şi comportamentale, în urma căreia s-a stabilit piaţa ţintă.

În al doilea capitol, referitor la PRODUS, vor fi prezentate în ordine caracteristicele fizice şi funcţiile specifice ale produsului, sistemul de susţinere (format din numele, marca şi emblema producatorului), linia de produse, ciclul de viaţă, concurenţa, diferenţierea şi poziţionarea acestora.

Capitolul următor analizează PROMOVAREA produsului. Se urmăresc modalităţile de promovare, precum şi instrumentele specifice. Pentru fiecare mod de expunere se explică în detaliu si se exemplifică formatul ales. Se abordează toate mijloacele de promovare: scrise, auditive şi vizuale.

În continuare se analizează promovarea produsului direct către consumatori şi parteneri, adoptând pentru aceasta şi o politică de responsabilitate socială.

Cel de-al patrulea capitol al studiului va urmări DISTRIBUŢIA produsului, urmărind extinderea teritorială în Judeţul Iaşi, intensitatea reţelei de distribuţie, precum şi o prezentare succintă a structurii canalului de distribuţie.

În ultimul capitol al proiectului se urmăresc PREŢUL, factorii care influenţează evoluţia acestuia şi strategia de preţ utilizată.

I. Analiza pieţei

1. Identificarea pieţei

La nivel mondial, piaţa lentilelor de contact este dominată de trei mari companii: Johnson & Johnson, Ciba Vision şi Bausch & Lomb, aceştia fiind şi principalii jucători pe piaţa din România. Astfel, Johnson & Johnson, prin compania Sover Optica, se află pe piaţă de aproape cinci ani, Ciba Vision, prin Optimed Braşov, de 12 ani, Bausch & Lomb, prin Visionaria Brasov, din 2004 şi Optinova din 1992. Pe lângă aceştia, în România mai regăsim Cooper Vision şi Sauflon . "În ultimii ani, lentilele de contact sunt tot mai solicitate de clienţi, atât pentru corectarea ametropiilor, cât şi din motive estetice. Acest lucru se datorează în mare parte progreselor tehnologice din domeniu, cât şi gamei tot mai largi existente acum pe piaţă. " Din cauza lipsei unei instituţii care să-i oblige pe distribuitorii acestor produse la furnizarea de informaţii oficiale cu privire la rezultatele înregistrate, atât evoluţia generală a pieţei, cât şi cota de piaţă a fiecărui distribuitor sunt dificil de evaluat.

Cu toate acestea, se poate estima faptul că majoritatea lentilelor de contact comercializate pe piaţă sunt încă lentile convenţionale şi cu înlocuire lunară, aspect generat în principal de puterea scazută de cumpărare a consumatorilor români, costul lentilelor de contact nefiind acoperit de asigurările de sănătate (spre deosebire de ţările europene, unde acest lucru există), dar şi de lipsa unei campanii în domeniul sănătăţii ochilor şi a unor eforturi concertate din partea distribuitorilor şi practicienilor (medici oftalmologi şi optometrişti), îndreptate în direcţia educării consumatorului.

Practic, piaţa lentilelor de contact se împarte în două subpieţe: cea a lentilelor de corecţie a vederii şi cea a lentilelor estetice. Acestea din urmă se pot clasifica, după durata de folosinţă, în:

- Lentile ce pot fi purtate între 8 şi 10 ore pe zi şi trebuie scoase obligatoriu la sfârşitul acestei perioade, cu o perioadă de valabilitate de 1 an;

- Lentile care au un conţinut mai mare de apă, care pot fi purtate 24 de ore pe zi, însă cu durată de viaţă de aproximativ o lună;

- Lentile de unică folosinţă, pentru purtare de o zi.

Dezvoltarea în domeniul lentilelor de contact a fost guvernată până de curând de dorinţa de a oferi caracteristici îmbunătăţite, cum ar fi oxigenarea sau calitatea suprafeţei şi mai puţin de a răspunde unei necesităţi a consumatorilor, pacienţilor sau practicienilor.

"Cea mai importantă caracteristică a lentilelor moi este coeficientul de permeabilitate crescut. Prin aceasta se înţelege faptul că permit oxigenarea cât mai fiziologică a corneii".

În mediul ieşean există mai mulţi comercianţi de lentile de contact, cum ar fi: Sover Optica (în Iulius Mall), Zeiss, Transparenţa, Mater Optica, Opti-Plus, Sanoptic etc.

Ţinând cont de nevoia de corectare a vederii populaţiei din Iaşi (la fel ca şi în cazul celorlalte mari oraşe ale României) şi de gradul de penetrare a lentilelor de contact în pieţele europene, precum şi de preocuparea sexului frumos pentru eleganţă, rafinament, stil, se poate aprecia că Iaşiul deţine un potenţial imens in acest domeniu o dată cu eliminarea temerilor pacienţilor şi practicienilor faţă de acest mijloc de corecţie şi o dată cu o mai bună informare a acestora asupra alternativelor posibile. “Efectul lentilelor de contact asupra fizicului este foarte mare, însă cei care preferă lentilele colorate trebuie sa-şi aleagă cu grijă culoarea care îi poate pune mai bine în valoare. De asemenea, mărimea potrivită se stabileşte în urma unor măsurători prealabile oculare. Altfel, există riscul unei priviri fixe şi artificiale” , ne avertizează Alexandra Damian, optician, 29 de ani.

2. Caracterizarea pieţei

2.1. Localizare în timp şi în spaţiu

Obiectivul firmei „T&G Lenses” este introducerea pe piaţă a unor lentile de contact estetice competitive, originale, care să satisfacă în totalitate nevoile consumatorilor de pe piaţa oraşului Iaşi, o piaţă cu un mare potenţial la început de an 2006.

2.2. Piaţa produsului de referinţă

Piaţa produsului de referinţă este dată de întreaga populaţie de consumatori şi utilizatori ai produselor de acelaşi gen, indiferent de originea sau marca acestora.

Preview document

Lentile Estetice - Pagina 1
Lentile Estetice - Pagina 2
Lentile Estetice - Pagina 3
Lentile Estetice - Pagina 4
Lentile Estetice - Pagina 5
Lentile Estetice - Pagina 6
Lentile Estetice - Pagina 7
Lentile Estetice - Pagina 8
Lentile Estetice - Pagina 9
Lentile Estetice - Pagina 10
Lentile Estetice - Pagina 11
Lentile Estetice - Pagina 12
Lentile Estetice - Pagina 13
Lentile Estetice - Pagina 14
Lentile Estetice - Pagina 15
Lentile Estetice - Pagina 16
Lentile Estetice - Pagina 17
Lentile Estetice - Pagina 18
Lentile Estetice - Pagina 19
Lentile Estetice - Pagina 20
Lentile Estetice - Pagina 21
Lentile Estetice - Pagina 22
Lentile Estetice - Pagina 23
Lentile Estetice - Pagina 24
Lentile Estetice - Pagina 25
Lentile Estetice - Pagina 26
Lentile Estetice - Pagina 27
Lentile Estetice - Pagina 28
Lentile Estetice - Pagina 29
Lentile Estetice - Pagina 30
Lentile Estetice - Pagina 31

Conținut arhivă zip

  • Lentile Estetice.doc

Alții au mai descărcat și

Lentile de Contact

Introducere Lentilele de contact sunt sunt dispozitive medicale, folosite în special pentru a corecta diverse vicii de vedere: miopie,...

Lentile de Contact

Capitolul I. Analiza pietei 1.1 Identificarea pietei Ochi superbi ascunsi de ochelari,machiajul care nu prea poate fi scos in evidenta din...

Achiziții - lentile de contact

Argument: Luând în considerare numărul în continuă creştere al persoanelor cu deficienţe de vedere care caută o soluţie cât mai comodă la problema...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Analiza Viciului de Refracție - Astigmatismul Miopic Compus

Motto: ,, prin văz se simte frumuseţea celor înfăptuite de Dumnezeu şi mai cu seamă a lucrurilor care duc la iubire” Leonardo da Vinci, Tratat...

Lentile de Contact

Introducere Lentilele de contact sunt sunt dispozitive medicale, folosite în special pentru a corecta diverse vicii de vedere: miopie,...

Arcușul

ARGUMENT În lucrarea de faţă mi-am propus să prezint succint evoluţia procesului dezvoltării tehnicii în domeniul instrumentelor cu coarde şi...

Tehnologie de montaj ochelari și dispozitive de prelucrare optică

I.1 Despre ochelari Încă din antichitate ca Egiptenii foloseau cristale șlefuite în forme convexe, sub forma unei lentile pentru a mări imaginea...

Tehnologia de producere a blocurilor din sticlă

1. Introducere. 1.1 Primele forme de sticlă Cea mai veche sticla este sticla vulcanica, rezultata prin racirea rapida a lavei. Diferite obiecte...

Estetica în arta dansului

Introducere Estetica este un domeniu al filosofiei care are drept obiectiv principal analizarea frumosului într-un sens larg. Această disciplină...

Lentile de Contact

Capitolul I. Analiza pietei 1.1 Identificarea pietei Ochi superbi ascunsi de ochelari,machiajul care nu prea poate fi scos in evidenta din...

Plan de Marketing Optik Vision

I. EXPUNEREA INTRODUCTIVA Ochelarii au fost utilizati prima oara de italieni in Europa, fapt dovedit si de picturi medievale care reprezinta...

Ai nevoie de altceva?