Istoria Parfumului

Referat
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 3456
Mărime: 273.92KB (arhivat)
Publicat de: Damian Nistor
Puncte necesare: 12
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Lilia Chiru
In acest referat este vorba de evolutia parfumului si a ambalajului parfumului. Sunt evaluate cele mai importante variabile ale unui parfum cu note de la 1 la 10. A fost prezentat in cadrul facultatii de Marketing si a obtinut un punctaj de 22 de puncte din 25.

Extras din referat

Etapele crearii unui parfmului

Primul tip de parfum a fost tamâia. Ea a fost descoperita de catre mesopotamieni acum 4000 de ani. Culturi antice au ars multe tipuri de rasini si lemn la ceremoniile religioase. Adesea ei înmuiau lemnul parfumat si rasinile în apa si ulei, apoi îsi ungeau trupurile cu

acest lichid. De asemenea îmbalsamau pe cei decedati cu aceste parfume. Am învatat din hieroglifele antice de pe mormintele egiptene ca parfumul a jucat o parte în vietile

egiptenilor. Parfumarea si-a facut loc în Egipt în jurul anului 3000 a.C. si o data cu Regina Hatshepsut, el a devenit foarte popular. Ea a condus expeditiile pentru cautarea

tamâiei si a altor produse valoroase, iar rezultatele care au fost înregistrate pe peretii templului au fost în onoarea ei. În templu se afla o gradina botanica plina cu pomii de tamâie gasiti în expeditii. Parfumuri au fost gasite si în mormintele faraonilor egipteni. Este probabil ca ei sa fi folosit aromele în rituale mistice datate arzatoare de tamâie si de miresme dulci de plante în ceremoniile religioase.Înainte de începerea erei de aur a egiptenilor, parfumul a fost folosit în ritualuri pentru Zei sau Faraoni. Parfumul a fost foarte apreciat în timpurile biblice si exista multe referiri în Biblie la Parfumuri. În Noul Testament cei trei magi carau cadouri de aur, varietati de tamâie si smirna pruncului Isus. Cu mult înainte, Domnul i-a poruncit lui Moise: "Luati cu voi condimente dulci, stacte, onycha si rasina exotica cu tamâie pura si tu îl vei transforma în parfum." Tamâia este probabil cea mai cunoscuta planta la care s-a facut aluzie in Biblie. Tamâia arsa a fost privilegiul preotilor în cele mai timpurii civilizatii. Obiceiul se foloseste si astazi în Biserica Catolica si Biserica Crestina.Tamâia, aromele si uleiul parfumat au devenit disponibile pentru toti egipteni si au insistat treptat renuntându-se la drepturile lor

selecte (ale parfumurilor). Cetatenii au fost educati sa se parfumeze si ei cel putin o data pe saptamâna. Egiptenii devenind pretentiosi cu obiceiurile lor, au ocupat baile pompoase, în care predecesorii greci si romani se scaldau acolo. Si-au înmuiat pielea în uleiuri deoarece le oferea placere, ajutându-i sa-si protejeze corpurile de efectul soarelui torid. Egiptenii au creat o sumedenie de creme parfumate si emolienti parfumati. Ei si-au creat o forma de con în care sa topeasca, sa creeze cremele si emolienti cu care sa-si acopere parul si corpul. Îmbaierea era relaxanta, era placerea sociala, uneori se îmbaiau de câte trei ori pe zi.

Fiecare miros este o scanteie de senzatie.Ca si scriitorul care trebuie sa-si stapaneasca limba inainte sa se joace cu ea, sau precum muzicianul care trebuie sa cunoasca notele pt a compune cantece asa si parfumierul trebuie sa memoreze variabilele note olfactive si contributia lor.Nasul parfumierului este mai mult decat un instrument de verificare. Mai multi ani de incercari au permis lui sa memoreze, detecteze, compare, socieze doze neprelucrate de materiale pentru a compune parfumul..

El a compus in laborator departe de miroul specipic si de miile de sticlute ce contineau esente de uleiuri, absolute si produse sintetice. chiar daca mirosurile erau bune sau rele parfumierul a creat utilizand materiale cu care putea sa exprime ce dorea.Parfumul a inceput sa existe ca o substanta care se evapora in timp, parfumerul avea la dispozitie substante volatile (naturale sau sintetice) ca para, lamaie, levantica;alte substante mai putin volatile ca si produse florale iasomie, trandafir; si in final produse persistente ca note de brad si mirosuri dulci ca vanilia, chihlimbar si tamaie.

Estee Lauder a cerut intr-un an sa i se prezinte mirosuri care sa aduca a rasarit de soare la malul marii, unde adie o briza de padure tropicala reavana si gradina uda de crini: asa s-a nascut Pleasure, o mare de flori albe proaspete si intense, imbietoare dar nu inecacioase, romantic fara sa fie duceag, temperat dar limpede si rasunator. In alt an, o alta membra a familiei, Evelyne Lauder, aflata in vacanta la Cap d'Antibes si iesind intr-o dimineata pe terasa sa respire aerul imbalsamat al Rivierei Franceze, a simtit o mireasma necunoascuta: un iz cald si bogat pe care nu reusea sa-l identifice. Asa ca impreuna cu sotul ei au mers pe aceasta dara de miros pana au ajuns la un arbust cu flori mici si albe, de un parfum absolut incantator; a doua zi i-au descifrat originile si au aflat ca este pittosporum. Intoarsa la New York Evelyne Lauder a pus batalionul de cercetare al firmei Estee Lauder la crearea unui nou parfum: Knowing.

Paloma Picasso a cerut maestrului sau parfumeur sa creeze un parfum "... asa cum mi-ar placea mie sa port: cald, sofisticat, flamboaiant, facut sa starneasca simturile!" Si Paloma Picasso si parfumul sau Mon Parfum sunt de o unicitate absoluta: esente dinamice si puternice, trasaturi frapante, intensitate, nonconformism fara pereche; indrazneala, aroganta si bun gust in acelasi timp; a fost creat in Franta, cu privirea indreptata spre uriasa piata de consum americana dar "umplut" cu atmosfera spaniola: insorita, dramatica, patimasa si imperioasa.

Preview document

Istoria Parfumului - Pagina 1
Istoria Parfumului - Pagina 2
Istoria Parfumului - Pagina 3
Istoria Parfumului - Pagina 4
Istoria Parfumului - Pagina 5
Istoria Parfumului - Pagina 6
Istoria Parfumului - Pagina 7
Istoria Parfumului - Pagina 8
Istoria Parfumului - Pagina 9
Istoria Parfumului - Pagina 10
Istoria Parfumului - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Isoria Parfumului.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Falsificarea Parfumurilor

CAP 1. PARFUMURILE 1.1. Istoricul parfumurilor Cuvântul parfum se pare că provine din latină - "per fumum", însemnând "prin fum", cu referire la...

Proiect pentru Obținerea Certificatului de Competențe Profesionale

CAPITOLUL 1. STATUTUL SOCIETATII 1.DENUMIREA SI CONSTITUIREA SOCIETATII Denumirea este S.C. TOLEDO S.R.L, in toate documentele si publicatiile...

Analiza Comparativă a Activităților Promoționale Realizate de Paco Rabanne și Givenchy

Cuvântul „parfum” vine din sintagma latinească „per fumus”, însemnând „în întregime fum”. Francezii mai târziu au dat numele de parfum...

Fișa produsului - parfumul

Capitolul 1. Scurtă prezentare a parfumului 1.1.Scurt istoric Cuvântul parfum, folosit în zilele noastre, provine din limba latina "per fumus" şi...

Metode de obținere cosmetice

INTRODUCERE Pielea reprezinta o oglinda care ne reflecta starea de sanatate si ne exprima stilul de viata. In prezent, exista numeroase...

Uleiurile volatile - generalități

1.1 Generalitaţi Uleiurile volatile sunt produse izolate din plante sau organe ale acestora printr-un procedeu fizic care au o anumita...

Parfumuri

Parfumurile în antichitate Cuvântul parfum vine din sintagma latineasca per fumus, însemnând în întregime fum. Francezii mai târziu au dat...

Caracterizarea merceologica a mărfurilor cosmetice

INTRODUCERE Dorinta omului de a se infrumuseta isi are originile in Antichitate. Cu timpul, aspiratia spre frumusete a devenit o adevarata arta....

Ai nevoie de altceva?