Investiții directe Coca-Cola

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 2 fișiere: docx, pptx
Pagini : 35 în total
Cuvinte : 2230
Mărime: 1.25MB (arhivat)
Publicat de: Francisc Boboc
Puncte necesare: 8

Extras din referat

1. Istoric companie

Coca-Cola este bautura racoritoare care este savurata de sute de milioane de ori pe zi de oameni de pe tot globul. Forma familiara a sticlei de Coca-Cola si sigla, care sunt marci inregistrate, sunt cele mai recunoscute simboluri comerciale din lume.

"Istoria Coca-Cola" este povestea produsului cu cel mai mare succes din istoria comertului si a oamenilor carora li se datoreaza atractia sa unica

Produsul care a dat cel mai cunoscut gust s-a nascut in Atlanta, Georgia, la data de 8 mai 1886, unde isi are si in present sediul.

Inventata de un farmacist JOHN STYTH PEMBERTON, COCA-COLA a fost introdusa initial ca medicament exotic – ce continea atat cocaina din frunzele de coca, cat si cafeina din fructele de cola. Frunzele de coca erau preferatele indienilor bolivieni, care le mestecau in timp ce munceau.

Dr. John Styth Pemberton, a produs conform legendei siropul pentru Coca-Cola intr-un vas de arama pe un trepied, in curtea din spatele casei sale. A dus un borcan cu noul produs la farmacia Jacob’s de pe aceeasi strada, unde a fost testat, declarat excelent si pus in vanzare cu cinci centi paharul.

In mod intentionat (sau in mod accidental, nu se cunoaste exact), noului sirop i-a fost adaugata apa carbonatata pentru a produce o bautura care a devenit dintr-o data Delicioasa si Racoritoare, o tema ce continua sa se auda astazi oriunde se savureaza Coca-Cola.

Avand cea mai mare retea de distributie din lume, compania Coca-Cola este prezenta in peste 200 de tari, consumul produselor companiei depasind 1.6 miliarde de portii pe zi.

Compania Coca-Cola este cea mai mare companie de bauturi racoritoare din lume, oferind consumatorilor din intreaga lume aproape 500 de marci de bauturi racoritoare, are aproximativ 139600 angajati in intreaga lume si are 49 ani consecutivi cu creşterea veniturilor.

Domeniul de activitate: Productie, Sales, Vanzari, Comert.

Sloganul companiei “ The Coke Side of Life”

2. 125 de ani Coca-Cola

Compania Coca-Cola a sarbatorit la 8 mai 2011, cea de-a 125-a aniversare a brandului.Cu aceasta ocazie extraordinara, Coca-Cola a lanseat o gama larga de evenimente speciale care au dezvaluit istoria brandului, invitandu-si consumatorii si angajatii deopotriva sa deschida si sa savureze 125 de ani de fericire.

„Anul aniversarii a 125 ani de existenta va fi plin de evenimente speciale. Aceste evenimente sunt concepute mai ales pentru a multumi consumatorilor si angajatilor din intreaga lume pentru contributia esentiala la istoria si succesul acestui brand, sperand totodata ca impreuna vom continua sa construim un viitor mai bun pentru generatiile urmatoare.”, spune Miruna Raclaru, Director de Comunicare Coca-Cola Romania.

De la acea data pana in prezent, istoria Coca-Cola a fost una exceptionala, definita de un leitmotiv continuu si distinctiv: expresia fericirii. Astfel, in anul celei de-a 125-a aniversari, Coca-Cola invita pe toata lumea sa participe la sarbatorirea a mii de momente de fericire.

„Dupa 125 ani in care am racorit intreaga lume, Coca-Cola este mandra sa sarbatoreasca acum aniversarea a 125 de ani, impartasind impreuna cu consumatorii dragostea lor pentru acest brand. Dorim sa fim o adevarata sursa de fericire pentru lumea in care traim si, de aceea, celebrarea celei de-a 125-a aniversari va avea in prim plan readucerea la viata a acestei stari de fericire si optimism. Totodata, este un bun prilej sa ne amintim de rolul important pe care il avem fiecare dintre noi in lumea in care traim, pentru a ne asigura inca 125 de ani de istorie si mult mai multi de fericire!”, spune Miruna Raclaru, Director de Comunicare Coca-Cola Romania.

3. Coca-Cola in Romania

In toate tarile in care este prezenta, compania functioneaza in cadrul unui asa-numit “Sistem Coca-Cola”. Acesta este format, pe de o parte, din The Coca-Cola Company - care detine brandurile, produce un sirop concentrat pentru fiecare produs si deruleaza activitatile de marketing - , iar pe de alta parte, din mai multi imbuteliatori, detinatori ai unei francize speciale, care le ofera exclusivitate pe o anumita arie geografica, in privinta imbutelierii si a distributiei produselor finale.

Coca-Cola se distribuie in aproximativ toate localitatile din Romania.

Coca-Cola este una dintre primele multinationale care a investit in Romania, intrand pe piata locala in 1991.

The Coca-Cola Company este prezentă pe piața din România prin intermediul a două firme, respectiv Coca-Cola România, reprezentantul companiei americane The Coca-Cola Company, care deține mărcile și produce concentratele, și îmbuteliatorul Coca-Cola HBC România, care produce, distribuie și vinde produsele. Compania deține în România, fabrici în București, Ploiești, Iași, Timișoara, Oradea și Vatra Dornei cu peste 3.000 de angajati. În anul 2008, compania a închis unitatea de producție de la Oradea, pentru eficientizarea activității.In prezent, Coca-Cola HBC are in tara noastra 1.900 de angajati.

Compania imbuteliaza o gama larga de produse Coca-Cola: bauturi racoritoare carbonatate(Coca-Cola, Fanta, Sprite, Schweppes), necarbonatate (Cappy Tempo), nectaruri (Cappy Nectar), ceaiuri (Nestea), apa (Dorna, Dorna-Izvorul Alb, Poiana Negri), bauturi energizante (Burn), cafea “ready to drink” (Illy).

Bugetele de publicitate

Succesul de care s-au bucurat anul trecut produsele Coca-Cola se datoreaza in mare parte publicitatii. O parte semnificativa a bugetului de publicitate pe care l-a alocat Coca-Cola in 2001 (adica 14.724.859 USD, cu 116 % mai mult decat in 2000, fapt ce a facut compania sa ocupe locul 10 in Topul 100 al consumatorilor de publicitate; primul loc P&G cu 44.372.602 USD) a fost destinat publicitatii prin televiziune (96,62%), iar radioul (2,15%) si presa scrisa (1,22%) au fost folosite ca mijloace media secundare, in special pentru evenimente si promotii. (Andrew Cowell, director marketing Coca-Cola Romania).

4. Vanzari

Coca-Cola HBC Romania, imbuteliatorul bauturilor Coca-Cola pentru piata romaneasca, a inregistrat anul trecut o crestere de 18% a volumului de vanzari, ajungand la un total de aproximativ 873,6 milioane de litri, fata de 741 milioane de litri in perioada precedenta.

Spre comparatie, piata romaneasca a bauturilor racoritoare a crescut anul trecut in volum cu aproximativ 7% fata de 2009, pana la 2.23 mld litri, potrivit unui studiu Euromonitor.

Potrivit unor estimari bazate pe ritmul anual de crestere al subsidiarei din Romania, anul trecut vanzarile Coca-Cola pe piata locala au depasit 350 mil. euro.

Preview document

Investiții directe Coca-Cola - Pagina 1
Investiții directe Coca-Cola - Pagina 2
Investiții directe Coca-Cola - Pagina 3
Investiții directe Coca-Cola - Pagina 4
Investiții directe Coca-Cola - Pagina 5
Investiții directe Coca-Cola - Pagina 6
Investiții directe Coca-Cola - Pagina 7
Investiții directe Coca-Cola - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Investitii Directe Coca-Cola.docx
  • Investitii Directe Coca-Cola.pptx

Te-ar putea interesa și

Adaptarea societăților transnaționale la specificul cultural al mediului de afaceri din România

INTRODUCERE Asistăm, în ultima vreme, la o dezvoltare şi transformare fără precedent a lumii în care trăim. Aproape totul se schimbă, se...

Investițiile Străine Directe în România

Investiţiile străine directe de capital Definire. Rol Investiţiile străine directe sunt definite ca proprietatea directă sau indirectă a unei...

Investiții Străine Directe în România

CAPITOLUL I. INVESTIŢIILE INSTITUŢIILOR PUBLICE 1.1. Conceptul de cheltuieli publice Înlăturarea unor disfuncţionalităţi ale pieţei, armonizarea...

Rolul și locul turismul internațional în dezvoltarea economico-socială a Greciei

Capitolul I. STUDIU DE IMPACT AL TURISMULUI ASUPRA ECONOMIEI 1.1. Prezentarea generală a Greciei Capitala: Atena , 3.096.775 locuitori Situarea:...

Penetrarea piețelor externe prin investiții străine. Studiu de caz - Coca Cola

Introducere Este foarte dificil să ne imaginăm o lume fără Comerţ, fără posibilitatea de a putea realiza schimburi între ţări, între popoare. În...

Investițiile străine directe și impactul lor asupra economiilor în tranziție

Capitolul I. Definirea investiţiilor internaţionale 1.1. Investiţia. Definiţie Ne referim la investiţii în legătură cu o activitate care are ca...

Coca-Cola Market Entry Strategy

Capitolul 1 Istoric Coca-cola este o băutură răcoritoare în vârstă de peste 100 de ani care a apărut ca orice altceva decât o băutură...

Proiect de responsabilitate socială corporatistă - Coca-Cola România

I. Prezantare Coca –Cola Romania I.1 Istoric si domeniul de activitate Coca-Cola este una dintre primele multinationale care a investit in...

Ai nevoie de altceva?