Introducere în publicitate

Previzualizare referat:

Extras din referat:

C: Cunoasterea suporturilor

Afisajul se imparte in doua categorii si anume, afisajul urban si rutier si afisajul mobil urban si in mijloace de transport in comun.

Afisajul mobil urban:

Importanta sa in functie de marimea aglomeratiilor este cea mai mare in cazul celor de 5 - 20 mii de locuitori si mai mica in cele de peste 300 mii locuitori si cele sub 5 mii locuitori.

Panourile sunt considerate de catre clientii agentiilor de publicitate ca oferind calitati de prezentare, de intretinere si izolare, ceea ce face din acest mod de afisaj un produs de lux.

Aceasta piata a devenit de 2 ani (acum depinde in ce an e scoasa cartea) un camp de bataie concurential. Marile firme incearca sa patrunda pe piata afisajului mobil urban prin cumpararea unor societati cu scopul de a crea legaturi utile intre celelalte retele ale lor si colectivitatile teritoriale.

Afisajul pe mijloacele de transport

In Franta, in anul 1996, afisajul pe mijloacele de transport reprezenta 20.6 % din totalul cifrei de afaceri din afisaj. Aceasta crestere se explica prin particularitatile acestui suport devenit esential pentru clienti. Afisajul pe mijloacele de transport propune o gama larga de produse : partile laterale, formatul mare de pe peroane, afisajul mobil al garilor, etc, avantajele fiind numeroase : - efectul farandola (consumatorii par puternic atrasi de amplasamentele si de formatul neconventional) / - in afisajul interior (audient este captiva) / - selectarea tintei (audienta in general tanara si activa)

Dezvoltarea afisajului pe mijloacele de transport se explica mai ales prin dezvoltarea transportului insusi. Se spune in acest sens ca afisajul este un canal mediatic specific unei ere nomade, in masura in care ne petrecem mai mult timp in afara casei, traim in mijloacele de transport individuale si colective.

Alte forme de afisaj

Este posibila afisarea in parkingurile hipermarketurilor, in statiunile de ski, aeroporturi, pe chioscuri, vitrine bannere aeriene, etc.

D: Pre-testele si post-testele.

Pre-testele pot fi folosite prin mai multe metode cum ar fi metoda caruselului (consta in proiectarea unor diapozitive intr-un interval de timp dat ceea ce permite determinarea puterii de atragere si de lizibilitate a afisului. Nu permite testarea in mediu real), testul Force + (utilizeaza conceptia asistata pe calculator si presupune introducerea unor proiecte de afis intr-un film ce reproduce deplasarile unui pieton sau ale unei masini pe strada timp de un minut si 30 de secunde), video testul (permite modificarea afiselor create in marime naturala si testarea lor intr-un mediu urban), softul Cyboard (permite creatorilor de afise sa aprecieze impactul si vizibilitatea creatiilor pe propriul PC), Affitheque, centrala Affi-Conseil (propune un model matematic ce compileaza rezultatele IPSOS si imaginile diferitelor campanii, pentru a determina elementele care permit obtinerea unor rezultate de impact satisfacatoare)

Post-testele au scopul de a cunoaste numarul de persoane expuse campaniei, aflarea numarului celor ce au privit afisul si al celor care au retinut mesajul. Rezultatele variaza in functie de sectoarele de activitate. Deasemenea, rezultatele variaza si in functie de notorietatea marcii.

Concluzii asupra afisajului

Tendinta de regres a folosirii afisajului s-a accelerat in ultimii ani,marile firme de afisaj incercand sa gaseasca solutii care sa neutralizeze retragerea lor progresiva din centrele urbane, s-au adaptat noilor poli de activitate din afara oraselor si au pus la punct un stil de comunicare bazat pe importanta traficului in afara aglomeratiilor urbane.

Afisajul a intrat intr-o faza economica dinamica si in ce in ce mai vie in ceea ce priveste concurenta. Mai ramane insa de realizat ceva: masurarea eficacitatii, ceea ce ar construi un pas inainte catre profesionalizarea celui mai vechi canal mediatic din lume. Reflectia asupra metodei numita affimetrie (accent pe primul e) este si ea in curs.

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Introducere in publicitate.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
4 pagini
Imagini extrase:
4 imagini
Nr cuvinte:
964 cuvinte
Nr caractere:
5 665 caractere
Marime:
9.62KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
publicitate, promovare, imagine
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!