Introducere in Creatia Publicitara si Principiile Conceperii unei Actiuni de Publicitate

Extras din referat Cum descarc?

Principiile conceperii unei actiuni de publicitate
Actiunea de selectare a mijloacelor publicitare si a tehnicilor specifice publicitatii trebuie efectuata riguros, pe baza unor principii validate de practica si in concordanta cu obiectivele urmarite, specificul agentilor de piata vizati, rezultatele obtinute, etc.
In procesul conceperii unei actiuni de publicitate trebuie avute in vedere si respectate trei principii de importanta capitala pentru reusita ei, si anume: 
a) Principiul selectiei argumentelor ? in virtutea careia efectul unei actiuni de publicitate este conditionat de alegerea acelei caracteristici a produsului sau serviciului care se estimeaza ca fiind cea mai frapanta, cea mai convingatoare, cea mai memorabila si, in acelasi timp, susceptibila de a declansa actul de cumparare.
Acest principiu porneste de la faptul ca orice produs sau serviciu poseda o serie de caracteristici, mai mult sau mai putin importante, care pot servi drept argumente intr-o actiune publicitara.
b) Principiul convergentei mijloacelor ? impune combinarea armonioasa a tuturor mijloacelor posibile pentru a asigura cea mai buna punere in valoare a argumentului publicitar in prealabil selectat.
Pentru a asigura convergenta deplina a actiunii tuturor mijloacelor in scopul stabilit, este necesar ca modalitatile de expunere a argumentului publicitar ales sa fie adaptate atat fiecarui mijloc in parte, cat si publicului vizat de actiunea publicitara.
c) Principiul uniformitatii publicitatii ? porneste, pe de-o parte, de la ideea ca publicitatea nu poate fi adaptata la specificul si personalitatea fiecarui consumator (utilizator) potential, iar pe de alta parte, de la faptul ca piata unui produs (serviciu, firma) este formata atat din consumatori tipici, cat si dintr-un numar de consumatori atipici. In virtutea acestui principiu, actiunea de publicitate trebuie conceputa in asa fel incat sa actioneze asupra categoriilor de consumatori tipici, neglijand categoria consumatorilor atipici. 
Concluzie: 
Pentru reusita actiunii publicitare, este necesar ca acest principiu sa opereze atat in procesul selectiei argumentelor, cat si in cel al alegerii mijloacelor de actiune.
Notiuni generale si reguli ale creatiei publicitare
Procesul creatiei publicitare se bazeaza pe ideea ca publicitatea este folosita nu pentru a genera placere sau a realiza o opera, ci pentru a comunica un element ce poate determina cumpararea unui produs sau serviciu.
Finalitatea procesului creatiei publicitare este conditionata de respectarea urmatoarelor reguli:
a) Nu se trece la faza creatiei publicitare propriu-zise fara a avea definita o strategie publicitara;
b) Rolul unui anunt publicitar nu este de a evidentia un produs sau o marca, ci de a oferi un motiv pentru cumpararea lor;
c) Un anunt publicitar nu poate contine simultan doua mesaje diferite.
Metodele moderne ale creatiei publicitare pornesc de la numeroase elemente psihologice pentru a ajunge la ideea publicitara si, in final, la anuntul publicitar. Practic, creatorul publicitar isi concepe activitatea considerand deopotriva atat nevoile cat si manifestarile comportamentale ale consumatorilor pentru a putea deduce anuntul ce trebuie creat. 
Pentru a parcurge drumul de la abstract la concert, respectiv de la ideea publicitara la anuntul publicitar, se trece prin trei etape principale:
o Etapa I: Alegerea axului psihologic ? corespunde unui proces de reflexie in care, tinandu-se seama de nevoile, motivatiile si atitudinile consumatorilor vizati de campania publicitara, se alege elementul psihologic asupra caruia trebuie sa se actioneze pentru ca mecanismul de cumparare sa se declanseze.
o Etapa II: considerata o faza a imaginatiei creative, se refera la crearea conceptului de comunicatie ? consta in elaborarea unor concepte care vor evoca suficient de puternic satisfactiile inerente motivatiilor alese in etapa precedenta.
o Etapa III: cea de creatie artistica, pleaca de la conceptul creat in etapa anterioara si incearca formarea unor scheme de transmisie cu o buna valoare psihologica si publicitara, capabile sa comunice conceptul ales.
Exemplificarea notiunilor de ax psihologic, concept de comunicatie si schema de transmisie:
Se intentioneaza vanzarea unui anumit sortiment de cafea consumatorilor de cafea solubila. In acest scop se lanseaza o campanie publicitara, in care:
- axul psihologic in constituie caracterul natural al sortimentului respectiv de cafea;
- se decide ca acest caracter natural poate fi evocat prin intermediul unui personaj X care isi alege singur, pe o plantatie naturala, cafeaua dorita ? idee ce corespunde conceptului de comunicatie (adica evocarea cea mai potrivita a axului psihologic ales);
- se realizeaza un clip publicitar in care proprietarul plantatiei de cafea se plange ca personajul X (clientul) este foarte dificil si pretentios, dar pe care il l-a reusit sa-l satisfaca numai oferindu-i noul sortiment de cafea (? aceasta este o modalitate a schemei de transmisie a mesajului publicitar);
- cele doua personaje, clientul si proprietarul plantatiei, se vor regasi apoi in anunturile publicitare transmise la radio, prin televiziune, prin afisaj si chiar pe ambalaj.


Fisiere in arhiva (1):

  • Introducere in Creatia Publicitara si Principiile Conceperii unei Actiuni de Publicitate.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!