Intocmirea Chestionarului de Marketing

Extras din referat Cum descarc?

Prezentarea recomandarilor si a regulilor de intocmire pentru un chestionar de marketing. 
Considerente teoretice
Chestionarul este un instrument de baza in cercetarea efectuata pe teren. 
Daca un chestionar este bine intocmit, el reprezinta cheia succesului unui proiect de cercetare. Daca chestionarul prezinta deficiente, informatiile obtinute pot deveni incomplete, irelevante sau tendentioase si nici o alta analiza sau interpretare posterioara nu poate remedia o astfel de situatie. 
Chestionarul trebuie astfel intocmit incat sa apeleze cat mai putin la alte surse de informare. La inceputul intocmirii chestionarului se intocmeste o lista cu toate problemele ce fac obiectul cercetarii, eliminand ulterior acele probleme despre care exista informatii.
Intocmirea unui chestionar este o problema care cere calificare si talent, experienta in relatiile cu oamenii, gandire clara si multa rabdare. Intocmirea unui chestionar bun cere ca autorul sa posede cunostinte temeinice a problemelor proiectului de cercetare si o abilitate in formularea intrebarii care sa duca la obtinerea cat mai multor informatii de la cel care raspunde. 
Etapele intocmirii unui chestionar:
1. Definirea clara a informatiilor care sunt necesare;
2. Formularea intrebarilor care sa conduca la informatia dorita;
3. Aranjarea intrebarilor intr-o ordine logica astfel incat chestionarul sa fie interesant si lipsit de ambiguitate;
4. Pretestarea chestionarului pe un esantion pilot de interlocutori;
5. Analiza rezultatelor esantionului pilot din punct de vedere al usurintei de prelucrare a datelor obtinute si din punct de vedere al calitatii informatiei;
6. Reformularea chestionarului tinand seama de informatiile obtinute.
Principalele tehnici de construire a chestionarului sunt:
- tehnica palniei - presupune trecerea de la general la particular. Se formuleaza mai intai intrebari deschise urmate de intrebari inchise.
- tehnica palniei rasturnate - presupune trecerea de la particular la general. 
- efectul "halo" - defineste contagiunea raspunsurilor prin iradierea sentimentelor sau prin organizarea lor logica. 
- efectul de pozitionare - prin succesiunea in care sunt intrebarile si temele se poate influenta raspunsul celor chestionati.
Forma specifica a intrebarilor vizeaza problematica cercetarii. Exista doua tipuri principale de intrebari care se folosesc in chestionare:
- Intrebari inchise - aceste au specificate toate raspunsurile posibile, subiectul trebuie sa aleaga unul sau mai multe din cele prezentate. 
- Dihotomice (cu optiuni simple) - formularea da posibilitatea alegerii intre doua raspunsuri: Da sau Nu. 
Ex. Va doriti un telefon ?


Fisiere in arhiva (1):

  • Intocmirea Chestionarului de Marketing.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!