Prezentarea firmei S.C. Jolidon Import- Export are ca obiect de activitate producerea si comercializarea lenjeriei intime si a costumelor de baie. S-a infiintat in anul 1993 la Cluj- Napoca, conform H.G. 2122 / 1993 si a fost inmatriculata in Registrul Comertului din jud. Cluj, codul fiscal nr. 1899289. Firma a fost constituita cu capital integral privat. La infiintare, firma a avut un capital de 243 mil lei. La sediul firmei din Cluj-Napoca, Str.Cojocnei, nr. 93,cod 3400, tel. 06441390, fax 06447869, se afla si unitatea de productie, depozitele si birourile .Pagina web : www jolidon.ro Pe piata romaneasca de dupa '89, Gabriel Carlig a identificat doua feluri de produse necesare, dar putin prezente - lenjeria si costumele de baie - si a inceput o mica afacere in 1993. Lenjeria si costumele de baie produse de Jolidon au ajuns sa fie exportate in intreaga lume. Cresterea exporturilor a determinat startul investitiilor in afara tarii: Jolidon Ungaria la Budapesta, in 2000, Jolidon Italia la Milano, in 2001, Jolidon Franta la Paris, in 2003, si la Lyon, in 2005. Consolidarea Jolidon s-a realizat prin preluarea in 2004 a pachetului majoritar de actiuni Argos, principalul concurent pe piata romaneasca, si prin achizitionarea mai multor branduri de lenjerie. In decembrie 2006, grupul Jolidon a cumparat brandul romanesc Falla, iar la inceputul lui 2007, doua branduri italienesti, Infiore si Chiaro di Luna. Grupul si-a extins activitatea in ultimii ani si in domeniul investitiilor financiare, fiind actionar majoritar al Interdealer Capital Invest. Jolidon a intrat si pe piata imobiliara, prin achizitionarea pachetului majoritar de actiuni al companiei Cetatea Suceava. In februarie 2007, Jolidon a preluat si agentia de publicitate Bad Cat. Astazi, grupul Jolidon este un nume de referinta in economia romaneasca, fapt ce a determinat castigarea in noiembrie 2006 a trofeului Superbrands la categoria textile-fashion. Timp de zece ani, Jolidon a fost o prezenta internationala bine cunoscuta, lansandu-si colectiile cu prilejul celor mai prestigioase saloane mondiale in domeniu, SIL Paris si Lyon Mode City. In februarie 2006, consacrarea Jolidon a venit prin obtinerea unuia dintre cele trei premii de excelenta la Salonul International de Lenjerie de la Paris. Producatorul clujean Jolidon a inregistrat in anul 2008 o cifra de afaceri de 30,7 milioane de euro, potrivit estimarilor facute de reprezentantii companiei inainte de incheierea exercitiului financiar, in crestere cu 20% fata de 2007. Jolidon detine in prezent noua marci de lenjerie si doua marci de textile pret-a-porter, printre branduri numarandu-se Infiore, Chiaro di Luna, Jolidon Clandestine sau brandul Prelude, pozitionat pe segmentul de lux. 2. Analiza mediului intern Macromediul: a) Mediul economic. S.C. Jolidon Import Export este influentata de urmatorele aspecte ce tin de mediul economic: -scaderea puterii de cumparare ca urmare a crizei economice din aceasta perioada; -concurenta care va comercializa produse la preturi mai mici; -rata somajului destul de mare. b) Mediul demografic Produsele Jolidon sunt prezente in cele mai mari centre comerciale atat din tara cat si peste hotare, iar consumatorii se asteapta sa gaseasca aici un sortiment mai larg de produse care sa satisfaca mai multe gusturi si nevoi. Micromediul: Componentele micromediului unei companii sunt: clientii, furnizorii, concurenta, organismele publice, prestatorii de servicii, furnizorii de forta de munca. a) Clientii - cererea Cererea de lenjerie intima s-a aflat pe un trend ascendent in ultimii ani si acest lucru se explica prin: cresterea nivelului de trai, nivelul de informare ridicat, influenta grupurilor de referinta, nivelul de educatie ridicat. De asemenea cercetarile arata ca oamenii incep sa fie interesati de calitate, de marci si performanta, si nu mai accepta produse "no name". b) Concurenta: Principalii concurenti ai firmei Jolidon sunt: -ID Sarrieri; -Triumph; -Palmers; -Felina; -Pogany; -Bolero. c)Furnizorii de materii prime: -Nova textil bumbac (Pitesti): bumbac, elastic lenjerie intima, bureti pentru sutiene, dantela, satin,etc. -Fia (Franta): pietre pretioase, semipretioase. d) Prestatorii de servicii: - agentii de publicitate; - BCR si BT. 3. Pozitionarea pe piata interna Jolidon, o transnationala care creaza si produce in UE, se poate spune, fara nici o indoiala, ca reprezinta, in acest moment, un brand global, recunoscut si apreciat pe plan international. Chiar daca Jolidon actioneaza pe piete pe tot globul,fiecare avand specificitatea ei, statutul de prim jucator pe piata europena determina concentrarea eforturilor in directia consolidarii pozitiei de exponent al lenjeriei europene. Potrivit studiului Interbrand, Brandient si D&D Reserch publicat in Business Week in decembrie 2008, Jolidon se afla pe locul 39 intre brandurile lansate si dezvoltate in Romania. Jolidon ramane cel mai bine vandut brand, contribuind cu 70% la businessul grupului. 4. Produse Gama colectiilor produse de Jolidon este vasta, acoperind cerintele diverselor categorii de clienti, atat in domeniul lenjeriei cat si al costumelor de baie. Prin coloristica si modele, colectiile se inscriu in tendintele internationale, contribuind hotarator la stabilirea tendintelor in moda romaneasca. Jolidon are o gama larga de produse: lenjerie intima si costume de baie pentru femei, barbati si copii. Prin varietatea produselor, Jolidon Men reflecta importanta care o da aspectului sau. Gama Jolidon Men este moderna, puternica, plina de sex-appeal si dornica sa stea in afara multimii.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.