Internațional business machines IBM

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1319
Mărime: 74.79KB (arhivat)
Publicat de: Gina Sandor
Puncte necesare: 7
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE BUCURESTI FACULTATEA DE MARKETING IDD BRAILA

Extras din referat

1.Istoric si evolutie

IBM (in engleza: International Business Machines) este o corporatie americana, producatoare de tehnologie. Este cea mai mare companie de tehnologia informatiei din lume, avand peste 80 de ani de suprematie in a sprijini companiile sa inoveze in domeniul afacerilor. Atragand resurse atat din interior cat si de la partenerii sai de afaceri, IBM ofera o gama larga de servicii, solutii si tehnologii care perimt clientilor, indiferent de marime, sa beneficieze deplin de noua era e-business on demand.

Istoria companiei IBM a inceput cu decenii inaintea aparitiei calculatoarelor-inaintea acestora, corporatia dezvoltase un echipament de procesare pe baza de cartela. Initial purta denumirea de Computing Tabulating Recording (CTR) Corporation, care a fost fondata la data de 15 iunie 1911 la New York. Aceasta companie s-a format pe baza fuzionarii dintre Tabulating Machine Corporation, the Computing Scale Corporation si the International Time Recording Hollerith care fondase compania in 1896. Thomas J. Watson Sr., fondatorul IBM, a devenit Director General al CTR in 1914 si Presedinte in 1915.

La 14 februarie 1924, CTR si-a schimbat denumirea in International Business Machine Corporation.

Comania s-a facut cunoscuta prin pozitia sa de lider in domeniu intre anii 1950 si 1980 (prin sisteme precum IBM 1490, IBM 7000 sau prin inventarea hard-diskului) si prin dezvoltarea in 1981 a microcalculatorului IBM-PC, stramosul calculatoarelor personale bazate pe arhitectura x86 de astazi.

De-a lungul anilor 1980 a participat, alaturi de diverse companii la dezvoltarea de software pentru arhitectura PC, printre care colaborarea cu Microsoft pentru MS-DOS si OS/2.

Cu toate acestea, in anul 2005, firma IBM si-a vandut divizia de calculatoare constructorului chinez Lenovo, care a anuntat ca va continua comercializarea de calculatoare IBM sub propriul nume. Tranzactia a stat la un moment dat sub semnul intrebarii, fiind nevoie de aprobarea guvernului american care a decis ca aceasta tranzactie nu impieteaza asupra securitatii Statelor Unite ale Americii.

Compania continua sa se axeze pe piata supercalculatoarelor, serverelor si a sistemelor integrate pentru afaceri medii si mari, contribuind la dezvoltarea Linux.

Intr-un mediu tot mai dinamic, IBM a fost capabil intotdeauna sa se adapteze la nevoile clientilor si sa se plaseze pe pozitia de lider de necontestat al pietei IT. IMB se claseaza in topul primelor trei companii in fiecare regiune georgrafica majora analizata de Gartner, plasandu-se pe primul loc pe continentele americane si EMEA- (Europa) Orientul Mijlociu/Africa si pe locul trei in Asia.

Pe 10 ianuarie 2007 la Bursa din New York actiunea IBM era cotata la 100,07$.

Pentru prima data in istoria grupului IBM o intreaga divizie globala va fi amplasata in afara SUA, birourile sale de achzitii urmand a fi transferate de la New York la Shenzhen in China.Inca din anul 2004 IBM a inceput sa-si transfere sediul pentru regiunea Asia-Pacific de la Tokio la Shanghai, capitala comerciala si financiara a Chinei, procesul fiind finalizat in cursul acestui an.

In primele sase luni ale anului 2006, IBM a anuntat un profit net de 3,73 miliarde de dolari, in crestere cu 15,4 procente comparativ cu perioada similara a anului trecut, la o cifra de afaceri de 42,55 miliarde de dolari.

Intr-un mediu de afaceri tot mai dinamic,IBM a fost capabil intotdeauna sa se adapteze rapid la nevoile clientilor si sa se plaseze pe pozitia de lider de necontestat al pietei IT.Inovatia a fost cheia succesului pentru IBM pentru aceasta lunga perioada de timp.Inovatie in dezvoltarea unor solutii si inovatie in promovarea tehnologiilor care au fost adoptate pe scara larga.

IBM ofera un portofoliu extins de produse, solutii si servicii de nivel mondial.

Produse IBM :

-servere(US)

-retele(US)

-software(UK)

-stocare(US)

-imprimante

-calculatoare personale de la Lenovo(EU)

Servicii IT(US) - strategic outsourcing

- networking

Instruire IT

Global Financing

Solutii - Industrii solutions (UK)

- Business consulting (US)

Preview document

Internațional business machines IBM - Pagina 1
Internațional business machines IBM - Pagina 2
Internațional business machines IBM - Pagina 3
Internațional business machines IBM - Pagina 4
Internațional business machines IBM - Pagina 5
Internațional business machines IBM - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • International Business Machines IBM.doc

Alții au mai descărcat și

Cultura organizațională la SC Cuponpro SRL București

Introducere Dezvoltarea conceptului de cultura organizationala a fost favorizat si de reconsiderarea majora a rolului pe care resursa umana il are...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Orientări Bancare Contemporane

Introducere Banca este “templul” banilor. Activitatea sa este în mare măsură ocultă şi misterioasă. Este implicat secretul bancar, dar mai ales...

Indicii BVB și Relevanța Acestora pentru Piața de Capital din România

CAP 1 INDICII BURSELOR DE VALORI IN GENERAL 1. Indicii burselor de valori din SUA Indicii NYSE reflectă foarte fidel nivelul pieţei curente...

Administrarea Windows 2000 Folosind Scripturi de Comenzi MS-DOS și de Rețea

I. Introducere De când au apărut primele computere oamenii aveau tendinţa de a face schimb de informaţii mai uşor decât prin intermediul...

Corporații - IBM

Prezentare generala În 1924, este fondata corporatia IBM. Cu peste 300.000 de angajati din întreaga lume si cu un profit de 89 de milioane de USD...

Calculatorul

1. Introducere Computerul este o masina electronica programabila compusa dintr-un numar variabil de dispozitive (interconectate între ele) si de...

Studiu de caz - compania multinațională Intel

1. Influenţa unor factori caracteristici globalizării economice asupra modului de acţiune al firmei la nivel internaţional Intel Corporation este...

Unitatea de Hard-Disc

UNITATEA DE HARD-DISC Unitatea de hard-disc este pentru utilizatori o parte foarte importanta a unui sistem de calcul. O unitate de hard-disc este...

Centre de Putere pe Piețele Financiare Internaționale

Conceptul de piaţă financiară internaţională este o expresie îndelung dezbătută de economişti, rezultând numeroase definiţii, iar ca exemplu...

Ai nevoie de altceva?