Intel Corporation - Studiu de caz

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere 2
Rezumat 3
Actorii 5
Context .. 5
Probleme identificate ... 6
Solutii identificate . 8
Solutii propuse .. 9
Situatia actuala ... 10
Concluzii .. 10


Extras din referat Cum descarc?

Intel Corporation este o companie americana, cea mai
mare companie de semiconductoare din lume si cea care a
inventat seria de procesoare x86, procesoare gasite in multe
calculatoare personale de tip PC. Fondata in 1968 caIntegrated
Electronics Corporation cu sediul in Santa Clara, California, SUA,
Intel mai produce si asa-numite chipset-uri pentru placi de baza,
placi de retea NIC, memorii flash, placi grafice si alte
componente legate de comunicatii si computere. Fondata de
pionierii semiconductoarelor Robert Noyce si Gordon Moore,
Intel combina designul si capacitatea avansata a procesoarelor
cu capabilitatea productiei de varf. Original cunoscuta ca prima
in motoare si tehnologie, in anii 1990 Intel introduce campania
"Intel Inside" si produce celebrele procesoare Pentium.
Intel a fost primul producator al memorilor de tip SRAM si
DRAM, acestea reprezentand majoritatea afacerilor pana in
anii 1980. Intel a creat primul microprocesor comercial in 1971,
dar l-a produs numai pana la crearea calculatorului personal,
care a devenit afacerea primara. In anii 1990 si mai tarziu Intel
investeste foarte mult in noi microprocesoare si in industria PCurilor,
care se dezvolta rapid. In aceasta perioada Intel devine
furnizorul principal de microprocesoare pentru PC-uri, si a fost
cunoscuta pentru tacticile agresive in apararea pozitiei pe piata,
astfel de exemplu s-a aliat cu compania Microsoft, iar mai
tarziu si cu Apple, pentru a controla industria IT (tehnologia
informatiei).
3
Rezumat
Articolul prezinta contextul in care se afla gigantul
producator Intel in perioada 1985-2001, dificultatile
intampinate precum si deciziile manageriale rezultate din cauza
acestora. Inca de la inceput Intel a dus o politica puternica de
expansiune. Din acest motiv au fost nenumarate randuri cand
compania a fost nevoita sa se adapteze pietei, cerintelor si
tehnologiilor specifice perioadei. Craig R. Barrett, directorul
executiv, povestste in linii mari despre activitatea Intel si
prezinta diferite dificultati manageriale intampinate de-a lungul
timpului. Acesta a remarcat faptul ca Intel detine monopolul
absolut pe piata de microprocesorare si doreste sa extinda
domeniul de activitate al companiei.
Aparitia internetului, a reprezentat un moment marcant in
istoria IT si a influentat puternic atat industria hardware cat si in
cea software. Barret restructureaza compania intr-un
producator important de semiconductori pentru dispozitive
telecom si retele, dorind sa creeze o noua imagine. Problema
principala o reprezinta concurentii deja existenti si consacrati
pe piata. Intel este nevoit sa faca investitii majore sustenabile
pentru a dezvolta aceste noi tehnologii.
Politica expansionista Intel este cunoscuta prin
numeroasele achizitii in randul companiilor. In 2001 cumpara
DSP Communications Inc. , un fabricant de telefonie wireless
renumit. Aceste planuri ambitioase ale lui Barrett nu aveau sa
fie lipsite de dificultati pentru ca la momentul respectiv aceasta
ideologie nu prezenta garantie. Mai mult, datorita reorientarii
chiar si activitatea de baza a companiei are de suferit. Au fost
nenumarate cazuri cand s-au produs greseli precum erori de
design si aprovizionari defectuase ce au condus la deprecierea
4
imaginii lui Intel. Aflata intr-o continua crestere anuala de peste
30%, in 1998 actiunile scad. Investitiile in noile domenii si
afaceri nu dau niciun rezultat imediat premitand firmelor
concurente precum AMD sa castige teren. Utilizatorii nu isi mai
doresc PC-uri din ce in ce mai performante ci doar unele mai
simple dar care sa aiba acces la internet.


Fisiere in arhiva (1):

  • Intel Corporation - Studiu de caz.pdf

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!