Intel Corporation - Studiu de caz

Referat
10/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: pdf
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 1907
Mărime: 86.88KB (arhivat)
Publicat de: Titus Rusu
Puncte necesare: 5

Cuprins

  1. Introducere 2
  2. Rezumat 3
  3. Actorii 5
  4. Context .. 5
  5. Probleme identificate ... 6
  6. Soluții identificate . 8
  7. Soluții propuse .. 9
  8. Situația actuală ... 10
  9. Concluzii .. 10

Extras din referat

Intel Corporation este o companie americană, cea mai

mare companie de semiconductoare din lume și cea care a

inventat seria de procesoare x86, procesoare găsite în multe

calculatoare personale de tip PC. Fondată în 1968 caIntegrated

Electronics Corporation cu sediul în Santa Clara, California, SUA,

Intel mai produce și așa-numite chipset-uri pentru plăci de bază,

plăci de rețea NIC, memorii flash, plăci grafice și alte

componente legate de comunicații și computere. Fondată de

pionierii semiconductoarelor Robert Noyce și Gordon Moore,

Intel combină designul și capacitatea avansată a procesoarelor

cu capabilitatea producției de vârf. Original cunoscută ca prima

în motoare și tehnologie, în anii 1990 Intel introduce campania

"Intel Inside" și produce celebrele procesoare Pentium.

Intel a fost primul producător al memorilor de tip SRAM și

DRAM, acestea reprezentând majoritatea afacerilor până în

anii 1980. Intel a creat primul microprocesor comercial în 1971,

dar l-a produs numai până la crearea calculatorului personal,

care a devenit afacerea primară. În anii 1990 și mai târziu Intel

investește foarte mult în noi microprocesoare și în industria PCurilor,

care se dezvoltă rapid. În această perioadă Intel devine

furnizorul principal de microprocesoare pentru PC-uri, și a fost

cunoscută pentru tacticile agresive în apărarea poziției pe piață,

astfel de exemplu s-a aliat cu compania Microsoft, iar mai

târziu și cu Apple, pentru a controla industria IT (tehnologia

informației).

3

Rezumat

Articolul prezintă contextul în care se afla gigantul

producător Intel în perioada 1985-2001, dificultățile

întâmpinate precum și deciziile manageriale rezultate din cauza

acestora. Încă de la început Intel a dus o politică puternică de

expansiune. Din acest motiv au fost nenumărate rânduri când

compania a fost nevoită să se adapteze pieței, cerințelor și

tehnologiilor specifice perioadei. Craig R. Barrett, directorul

executiv, povestște în linii mari despre activitatea Intel și

prezintă diferite dificultăți manageriale întâmpinate de-a lungul

timpului. Acesta a remarcat faptul că Intel deține monopolul

absolut pe piața de microprocesorare și dorește să extindă

domeniul de activitate al companiei.

Apariția internetului, a reprezentat un moment marcant în

istoria IT și a influențat puternic atât industria hardware cât și în

cea software. Barret restructurează compania într-un

producător important de semiconductori pentru dispozitive

telecom și rețele, dorind să creeze o noua imagine. Problema

principală o reprezintă concurenții deja existenți și consacrați

pe piață. Intel este nevoit să facă investiții majore sustenabile

pentru a dezvolta aceste noi tehnologii.

Politica expansionistă Intel este cunoscută prin

numeroasele achiziții în rândul companiilor. În 2001 cumpără

DSP Communications Inc. , un fabricant de telefonie wireless

renumit. Aceste planuri ambițioase ale lui Barrett nu aveau să

fie lipsite de dificultăți pentru că la momentul respectiv această

ideologie nu prezenta garanție. Mai mult, datorită reorientării

chiar și activitatea de bază a companiei are de suferit. Au fost

nenumărate cazuri când s-au produs greșeli precum erori de

design și aprovizionări defectuase ce au condus la deprecierea

4

imaginii lui Intel. Aflată într-o continuă creștere anuală de peste

30%, în 1998 acțiunile scad. Investițiile în noile domenii și

afaceri nu dau niciun rezultat imediat premițând firmelor

concurente precum AMD să câștige teren. Utilizatorii nu își mai

doresc PC-uri din ce în ce mai performante ci doar unele mai

simple dar care să aibă acces la internet.

Preview document

Intel Corporation - Studiu de caz - Pagina 1
Intel Corporation - Studiu de caz - Pagina 2
Intel Corporation - Studiu de caz - Pagina 3
Intel Corporation - Studiu de caz - Pagina 4
Intel Corporation - Studiu de caz - Pagina 5
Intel Corporation - Studiu de caz - Pagina 6
Intel Corporation - Studiu de caz - Pagina 7
Intel Corporation - Studiu de caz - Pagina 8
Intel Corporation - Studiu de caz - Pagina 9
Intel Corporation - Studiu de caz - Pagina 10
Intel Corporation - Studiu de caz - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Intel Corporation - Studiu de caz.pdf

Te-ar putea interesa și

Intrarea firmelor străine în sistem franciză pe piața românească - studiu de caz KFC România

INTRODUCERE Dacă vedem pe cineva intrând într-o afacere, acumulând experienţa, dezvoltându-se şi având succes, s-ar putea să dorim şi noi să...

Studiul pieței industriale și modalitățile de selecție a furnizorilor - studiu de caz - corporația Intel

1.Piata industriala Ţinând seama de natura consumului, piata se subdivide în doua mari componente sau segmente: piata bunurilor industriale si de...

Ai nevoie de altceva?