Integrarea festivalurilor in marketingul evenimentelor

Extras din referat Cum descarc?

Marketingul in sens larg pentru majoritatea reprezenta in trecut doar actiunea de vanzare-cumparare. Astazi, marketigul este o functie de baza in cadrul oricarei companii de succes, suma unor elemente precum nevoie, valoare, satisfactie, segmentare, identificarea oportunitatilor, pozitionare, noutate si loialitate. 
Marketingul evenimentelor este o ramura desprinsa din ceea ce inseamna marketing la baza, utilizand mixul de marketing si totodata reprezentand un instrument comunicational. General vorbind, constituie o nevoie a mediului economico-social menita sa asigure dezvoltarea, extinderea sau promovarea unei intreprinderi. 
In cadrul unei companii, evenimentele pot fi baza cresterii notorietatii, a loialitatii sau a prezentei (evenimente de lansare, de celebrare, de promovare a produselor, de cercetare, de testare). 
Marketingul evenimentelor este un domeniu mult mai cuprinzator decat il percep majoritatea, astfel ca inglobeaza orice adunare de mai multe persoane care are un obiectiv specific de marketing (conferinta, targ, expozitie, prezentare, concert, festival etc.) 
Organizarea evenimentelor are la baza mixul de marketing si se bazeaza pe comunicarea integrata de marketing. Cadrul strategic cu ajutorul caruia se poate organiza o activitate de marketing, concret vorbind in acest caz, un eveniment, este format din patru componente esentiale: cercetare in vederea obtinerii unor obiective masurabile, elaborarea strategiei de marketing potrivita, stabilirea conditiilor si restrictiilor de executie (data, locatie, buget, numar de invitati, tipologia de inivitati cautata etc.) si evaluarea evenimentului (feedback, urmari, probleme). 
Precum in toate celelalte domenii existente, si in marketingul evenimentelor exista anumite principii de baza, iar eficientizarea comunicarii dintre colaboratori este un factor cheie. Elaborarea unei strategii, a unor obiective si a unor conditii inca de la inceput este momentul vital in organizarea unui eveniment. 
Primul pas in planificarea unui evenimet este alegerea momentului potrivit, a datei desfasurarii evenimentului. Trebuie luate in considerare sarbatorile nationale, zilele libere, competitiilor sportive, desfasurarea altor evenimente, sau alte aspecte asemanatoare. Ulterior, se stabileste bugetul disponibil si se elaboreaza planificarea propriu zisa a detaliilor. 
Pentru a putea intelege reusita unui eveniment si pentru a lucra cu profesionalism, organizatorii de evenimente trebuie sa tina cont de un aspect foarte important atat pentru organizator, cat si pentru consumator, feedback-ul. Feedback-ul este elementul care ofera o imagine clara asupra rezultatelor unui eveniment, demonstreaza indeplinirea sau neindeplinerea obiectivelor propuse, dar are si rolul de a imbunatati calitatea evenimentelor urmatoare. 
Odata cu evolutia tehnologiei, acest domeniu s-a extins si in mediul online, retelele de social-media prezentandu-se a fi un real succes in ceea ce priveste transmiterea mesajelor din partea companiilor. (Sadd, 2019) Mediul online reduce costurile fara a schimba in mod negativ rezultatele evenimentelor si ajuta intreprinderile la cresterea prezentei generale la evenimentele organizate, contribuind la segmentarea publicului pe zone. 
Un bun exemplu sunt paginile evenimentelor create pe Facebook. Prin intermediul acestora consumatorii sunt pusi la curent cu evenimentele locale, cu feedback-ul anterior, iar astfel sunt create mai rapid relatii publice. 
Evenimentele sunt in prezent un laitmotiv al oricarei intreprinderi si mai mult decat atat, contribuie la dezvoltarea unor industrii precum turismul. Festivaluri, de exemplu, ofera anual experiente unice si in acelasi timp un context pentru experiente sociale sau culturale care atrag adesea si turisti.


Fisiere in arhiva (1):

  • Integrarea festivalurilor in marketingul evenimentelor.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!