Extras din referat
Marketingul în sens larg pentru majoritatea reprezenta în trecut doar acțiunea de vânzare-cumpărare. Astăzi, marketigul este o funcție de bază în cadrul oricărei companii de succes, suma unor elemente precum nevoie, valoare, satisfacție, segmentare, identificarea oportunităților, poziționare, noutate și loialitate.
Marketingul evenimentelor este o ramură desprinsă din ceea ce înseamnă marketing la bază, utilizând mixul de marketing și totodată reprezentând un instrument comunicațional. General vorbind, constituie o nevoie a mediului economico-social menită să asigure dezvoltarea, extinderea sau promovarea unei întreprinderi.
În cadrul unei companii, evenimentele pot fi baza creșterii notorietății, a loialității sau a prezenței (evenimente de lansare, de celebrare, de promovare a produselor, de cercetare, de testare).
Marketingul evenimentelor este un domeniu mult mai cuprinzător decât îl percep majoritatea, astfel că înglobează orice adunare de mai multe persoane care are un obiectiv specific de marketing (conferință, târg, expoziție, prezentare, concert, festival etc.)
Organizarea evenimentelor are la bază mixul de marketing și se bazează pe comunicarea integrată de marketing. Cadrul strategic cu ajutorul căruia se poate organiza o activitate de marketing, concret vorbind în acest caz, un eveniment, este format din patru componente esențiale: cercetare în vederea obținerii unor obiective măsurabile, elaborarea strategiei de marketing potrivită, stabilirea condițiilor și restricțiilor de execuție (dată, locație, buget, număr de invitați, tipologia de inivitați căutată etc.) și evaluarea evenimentului (feedback, urmări, probleme).
Precum în toate celelalte domenii existente, și în marketingul evenimentelor exista anumite principii de bază, iar eficientizarea comunicării dintre colaboratori este un factor cheie. Elaborarea unei strategii, a unor obiective și a unor condiții încă de la început este momentul vital în organizarea unui eveniment.
Primul pas în planificarea unui evenimet este alegerea momentului potrivit, a datei desfășurării evenimentului. Trebuie luate în considerare sărbătorile naționale, zilele libere, competițiilor sportive, desfășurarea altor evenimente, sau alte aspecte asemănătoare. Ulterior, se stabilește bugetul disponibil și se elaborează planificarea propriu zisă a detaliilor.
Pentru a putea înțelege reușita unui eveniment și pentru a lucra cu profesionalism, organizatorii de evenimente trebuie să țină cont de un aspect foarte important atât pentru organizator, cât și pentru consumator, feedback-ul. Feedback-ul este elementul care oferă o imagine clară asupra rezultatelor unui eveniment, demonstrează îndeplinirea sau neîndeplinerea obiectivelor propuse, dar are și rolul de a îmbunătăți calitatea evenimentelor următoare.
Odată cu evoluția tehnologiei, acest domeniu s-a extins și în mediul online, rețelele de social-media prezentându-se a fi un real succes în ceea ce privește transmiterea mesajelor din partea companiilor. (Sadd, 2019) Mediul online reduce costurile fără a schimba în mod negativ rezultatele evenimentelor și ajută întreprinderile la creșterea prezenței generale la evenimentele organizate, contribuind la segmentarea publicului pe zone.
Un bun exemplu sunt paginile evenimentelor create pe Facebook. Prin intermediul acestora consumatorii sunt puși la curent cu evenimentele locale, cu feedback-ul anterior, iar astfel sunt create mai rapid relații publice.
Evenimentele sunt în prezent un laitmotiv al oricărei întreprinderi și mai mult decât atât, contribuie la dezvoltarea unor industrii precum turismul. Festivaluri, de exemplu, oferă anual experiențe unice și în același timp un context pentru experiențe sociale sau culturale care atrag adesea și turiști.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Integrarea festivalurilor in marketingul evenimentelor.docx