Influența societății asupra comportamentului consumatorului

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 3816
Mărime: 17.07KB (arhivat)
Publicat de: Sava Petrea
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Consumatorii iau multe decizii de cumparare in fiecare zi. Majoritatea firmelor mari studiaza extrem de amanuntit deciziile de cumparare ale consumatorilor, pentru a vedea ce cumpara, de unde cumpara, cau si cat cumpara, cand cumpara si de ce cumpara. Marketerii pot sa studieze achizitiile efective ale consumatorilor, ca sa afle ce, unde si cat de mult cumpara. Dar cunoasterea „de ce-urilor” din comportamentul de cumparare al consumatorului nu este chiar atat de usoara, raspunsurile sunt adesea ascunse bine in capul consumatorului.

Pentru marketeri, intrebarea esentiala este urmatoarea: „Cum raspund consumatorii la diversele eforturi de marketing pe care le- ar utiliza firma?”. Punctul de pornire este modelul stimul- reactie de comportament al consumatorului prezentat in figura de mai jos:

Stimuli de marketing

Si de alta natura

De marketing De alta natura

Produs Economica

Pret Tehnologica

Plasament Politica

Promovare Culturala

Cutia neagra a cumparatorului

Caracteristicile

Cumparatorului

Procesul decizional

de cumparare

Reactiile consumatorului

Produsul ales

Marca aleasa

Distribuitorul ales

Momentul achizitiei

Cantitatea achizitionata

Figura arata ca stimulii de marketing si de lata natura patrund in „cutia neagra” a consumatorului si declanseaza anumite reactii. Marketerii trebuie sa- si dea seama ce anume se afla in cutia neagra a consumatorului.

Stimulii de marketing sunt cei patru P: produsul, pretul, plasamentul si promovarea. Alti stimuli sunt principalele forte si evenimente din mediul cumparatorului: economice, tehnologice, politice si culturale. Toate aceste date de intrare patrund in cutia neagra a cumparatorului, unde sunt transformate intr-un ansamblu de reactii observabile ale cumparatorului: produsul ales, marca aleasa, distribuitorul ales, momentul achizitiei si cantitatea achizitionata.

Marketerul trebuie sa inteleaga modul in care stimulii sunt transformati in raspunsuri in interiorul cutiei negre a consumatorului, proces care se desfasoara in doua parti. Mai intai, caracteristicile consumatorului, influenteaza modul in care acesta percepe stimulii si reactioneaza la ei. In al doilea rand, procesul decizional in sine influenteaza comportamentul consumatorului. In acest eseu o sa evidentiez o parte din caracteristicile care influenteaza comportamentul consumatorului, si anume cele culturale si sociale.

Achizitiile sunt puternic influentate de caracteristicile culturale( cultura, subcultura, clasa sociala), sociale( grupurile de referinta, familia, rolurile si statutu),, personale( varsta si etapa din ciclul de viata, ocuatia, situatia economica, stilul de viata, personalitatea si conceptia despre sine) si psihologice( motivatia, perceptia, invatarea, convingerile si atitudinile) ale consumatorilor. In cea mai mare parte, marketerii nu pot exercita niciun fel de control asupra factorilor de acest gen, dar trebuie sa tina cont de ei. Vom ilustra aceste caracteristici pentru cazul unei consumatoare ipotetice, sa zicem Anna Flores. Anna este absolventa de colegiu, este casatorita si lucreaza ca manager de marca intr-o companie producatoare de bunuri de consum preambalate. Anna vrea sa gaseasca o activitate noua de recreare, care sa fie complet altceva decat ceea ce face ea in timpul unei zile de munca. Aceasta nevoie a determinat-o sa se gandeasca serios sa-si cumpere un aparat de fotografiat si sa invete arta fotografica. Multe caracteristici din mediul in care s-a format Anna ii vor influenta modul in care evalueaza aparatele disponibile pe piata si modul in care va alege o marca.

Preview document

Influența societății asupra comportamentului consumatorului - Pagina 1
Influența societății asupra comportamentului consumatorului - Pagina 2
Influența societății asupra comportamentului consumatorului - Pagina 3
Influența societății asupra comportamentului consumatorului - Pagina 4
Influența societății asupra comportamentului consumatorului - Pagina 5
Influența societății asupra comportamentului consumatorului - Pagina 6
Influența societății asupra comportamentului consumatorului - Pagina 7
Influența societății asupra comportamentului consumatorului - Pagina 8
Influența societății asupra comportamentului consumatorului - Pagina 9
Influența societății asupra comportamentului consumatorului - Pagina 10
Influența societății asupra comportamentului consumatorului - Pagina 11
Influența societății asupra comportamentului consumatorului - Pagina 12
Influența societății asupra comportamentului consumatorului - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Influenta Societatii Asupra Comportamentului Consumatorului.doc

Alții au mai descărcat și

Comportamentul consumatorului și factorii sociali ce îl influențează

Structura si dimensiunile cererii de consum in epoca contemporana se modifica nu numai din punct de vedere cantitativ, ci si din punct de vedere...

Factorii sociali de influență ai comportamentului consumatorului

Comportamentul consumatorului este modelat de mai multe categorii de influente, clasificate în literatura de specialitate sub diferite denumiri, în...

Studiul comportamentului consumatorului - curs anul III

1. Elemente conceptuale privind comportamentul consumatorului Dupa parcurgerea acestui capitol va trebui sa cunoasteti: 1 Motivatiile dezvoltarii...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Comportamentul cumpărătorului în marketingul internațional

CAPITOLUL 1 TEORIA CONSUMATORULUI 1.1. Teorii fundamentale şi modele globale privitoare la comportamentul consumatorului Studierea şi...

Euromarketing - țările membre UE

POLONIA Macromediul sau mediul international cuprinde un set complex de variabile care împreună formează un cadru guvernat de următorii factori :...

Cercetarea comportamentului de cumpărare pentru televizoarele Liquid Crystal Display și cu plasmă - studiu de caz - Media Galaxy Bricostore

CAPITOLUL 1 Rolul şi locul consumatorului în optica de marketing a firmei 1.1. Consumatorul şi comportamentul consumatorului în optica de...

Abordarea consumatorului în marketing direct pe piața de afaceri la SC Hidrocon SRL

INTRODUCERE Lucrarea doreşte un studiu amplu despre abordarea consumatorului în marketingul direct la SC HIDROCON SRL. În ultimii ani odată cu...

Marketingul și Elementul sau Central - Consumatorul-

1.1. Conceptul de marketing Dinamismul economico-social a avut ca rezultat, între altele, accentuarea separarii productiei si consumului,...

Procesul Decizional de Cumpărare a unei Imprimante Multifuncționale

Odata cu progresul tehnologic s-au dezvoltat şi nevoile oamenilor, aceştia dorindu-şi să fie întotdeauna în pas cu noile tehnologii dar încercând...

Comportamentul consumatorului

Consumatorul - trasaturi si factori de influenta Una din cele mai importante variabile ale mediului de marketing asupra carora firma nu are...

Comportamentul consumatorului

Una dintre putinele denumiri comune pe care le purtam cu totii – fara sa conteze educatia, politica sau obligatiile fiecaruia dintre noi – este ca...

Ai nevoie de altceva?