Implementarea Aplicatiilor GIS in Mediul Afacerilor

Extras din referat Cum descarc?

ABSTRACT
GIS fiind un sistem informatic a caror date au referinta spatiala, ofera o noua viziune asupra abordarii pietei, care face legatura dintre datele interne ale intreprinderii si date spatiale. Principala caracteristica a acestei tehnologii este utilizarea structurilor spatiale sub forma de harti interactive. Principala calitate a bazelor de date spatiala, este asocierea acestora cu date alfanumerice. Acest lucru permite asocierea bazelor de date proprii intreprinderii cu baza de date spatiala, generand structuri care permit vizualizarea acestora pe harti interactive.Din interiorul unei intreprinderi se cunosc date cum ar fi cele referitoare la vanzari, stocuri , cifre de afaceri, investitii sau cheltuieli. Prin combinarea acestor date cu datele pietei precum si cu datele cu referinta spatiala, se obtin harti interactive oferind vizualizarea nivelului de penetrare pe piata a firmei respective sau a unor produse specifice. Aceste lucru duce implicit si la localizarea grupurilor tinta: de unde vin clientii, unde se pot gasi posibili clienti noi, care este tiparul clientului fidel. Cu ajutorul tehnicilor GIS, o companie are posibilitatea optimizarii activitatii economice, prin identificarea potentialului pietei, in realizarea unei campanii publicitare, sau promovarea unui produs in zone unde se pot castiga clienti noi. Combinarea datelor interne ale companiei, cu localizarea concurentei ofera o alta viziune analizei de marketing. Principalele aplicatii cu impact semnificativ pot fi: amplasarea optima a panourilor publicitare, simularea amplasarii unui nou punct comercial coroborata cu redistribuirea clientilor, optimizarea distributiei in funtie de concurenta. Marketingul bazat pe grupele tinta, ofera intreprinderilor posibilitatea ca mesajul lor despre un produs sa atinga grupul tinta corect, sa fie localizat analizandu-se astfel mai eficient piata.
CUVINTE CHEIE: GIS, marketing, distributie, promovare.
Introducere
Sistemele Informatice Geografice (GIS) fac parte din clasa mai larga a Sistemelor Informatice (SI), care au ca principala caracteristica prelucrarea datelor tinand cont de localizarea spatiala.
Produsele GIS au un larg evantai de aplicatii, in cele mai diferite domenii. Practic tot ce este legat de teritoriu intra, mai mult sau mai putin, sub incidenta programelor inglobate intr-un GIS. 
Informatii de calitate inseamna decizii de calitate. Tehnologiile GIS au drept scop integrarea bazelor de date distribuite in baze de date spatiale, prelucrarea in ansamblu a acestora oferind astfel informatii utile in luarea deciziilor. GIS poate fi de un real ajutor oricarei organizatii cu sarcini complexe si care au incorporate in baza de date, date cu referinta spatiala. Putem spune ca tehnologiile GIS devin un instrument in luarea deciziilor total diferit de celelalte SI, neputand fi inlocuit de nici un alt sistem traditional.
O analiza mai atenta a tipurilor de date din mediul afacerilor scoate in evidenta faptul ca o mare parte din acestea au o natura spatiala. O fabrica are puncte de desfacere; un depozit en gros este conectat cu un lant de societati comerciale, iar acestea din urma au clienti care locuiesc intr-un anumit loc si lucreaza in alt loc. O banca are mai multe sucursale, fiecare avand la randul lor relatii cu agenti economici sau persoane fizice, raspanditi pe un anumit teritoriu. O societate de telefoane are centrale pe cartiere, posturi raspandite teritorial si abonati repartizati la o anumita centrala. Camera de Comert si Industrie tine evidenta tuturor societatilor comerciale care au o raspandire teritoriala, fie la nivel de oras, fie la nivel de judet.
Exista mai multe definitii pentru GIS dintre care am ales pe cea considerata ca fiind mai generala. Un GIS este un sistem informatic ce permite captarea (intro!ducerea), stocarea, integrarea, manipularea, analiza si vizu!ali!zarea datelor care au referinta spatiala. 
Pentru a ne face o imagine de ansamblu a ceea ce este un GIS, sa evidentiem cateva din intrebarile la care poate sa raspunda un astfel de sistem.
Ce este la...? adica localizarea unei anumite caracteristici spatiale. O locatie poate fi descrisa in mai multe feluri. De exemplu, ce reprezinta o anumita caracteristica? Este un punct de desfacere en gros, un magazin, un client? Care sunt vanzarile sau stocurile din acea locatie?
Unde se gaseste...? adica exprimarea unei conditii. Mai precis, in loc sa identificam ce este la o anumita locatie, dorim sa stim in ce locatii sunt satisfacute anumite conditii. De exemplu unde avem vanzari mai mici sau mai mari de o valoare specificata. 
Ce s-a schimbat la...? adica evolutia. Se determina variatiile in timp ale unui areal. De exemplu ce cantitati de produse se vand zilnic intr-o anumita locatie sau in decursul unui an!?
Ce se intampla daca...? adica modelarea. De exemplu ce se intampla cu clientii unui furnizor de ser!vi!cii daca in zona apare un nou competitor? Sau ce modifi!cari se produc in structura pietei in cazul in care se infiinteaza un nou magazin?
In esenta GIS manipuleaza doua tipuri de date: spatiale si atribut. Datele spatiale sunt materializate prin harti digitale (tematice) iar datele atribut sunt date alfanumerice (in forma tabelara) asociate cu cele spatiale. Ceea ce este specific produselor GIS este tocmai posibilitatea de a prelucra impreuna aceste doua tipuri de date. Se poate remarca faptul ca o anumita prelucrare pe datele atribut se reflecta in datele spatiale, dupa cum vom vedea mai jos. 
Produsul ArcView GIS
In continoare, trebuie sa alegem un anumit soft care sa satisfaca cea mai mare parte din problemele curente. Unul dintre cele mai accesibile produse soft GIS existente la ora actuala pe piata si care este orientat inspre domeniul de afaceri este ArcView 
ArcView este un produs al firmei ESRI (Environmental Systems Research Institute) leader mondial in domeniu. ArcView este un GIS orientat "desktop", care ruleaza pe microcalculatoare PC standard. Are o mare varietate de functii, iar simplitatea lui si usurinta in utilizare il face foarte productiv si se obtin rezultate in timp mai scurt decat sistemele complete. In Arc View datele spatiale (hartile) sunt organizate in straturi tematice, care pot fi: strat punct (localitati, magazine, clienti), strat linie (reteaua de cai ferate, reteua rutiera, reteaua de linii telefonice) sau strat poligon (limitele unui judet, unei comune, aria vanzarilor) pe care le vom numi simplu teme. Datele atribut se prezinta sub forma de tabele asociate cu o tema specificata. Aceste doua tipuri de date sunt "legate", astfel ca nu poate exista unul fara altul. Tabela de atribut asociata cu o tema este un tabel in care sunt trecute date alfanumerice strict necesare precum si anumite date arbitrare (la latitudinea utilizatorului) care se considera fixe pe o perioada indelungata. Cand se creeaza o tema (harta) se creeaza automat si tabela de atribut. In cele ce urmeaza se considera ca temele exista impreuna cu tabelele de atribut pentru fiecare tema. Datele alfanumerice care se doresc a fi reprezentate pe harta si care in mod normal sunt rezultatele unor prelucrari din alt sistem informatic, vor fi "lipite" la tabela de atribut a temei, in vederea infatisarii lor pe harta. Acest lucru constituie una din facilitatile cele mai apreciate de catre comunitatea oamenilor de afaceri din SUA.
Excluzand crearea bazei de date spatiale, cele mai importante genuri de operatii ale produselor GIS din punct de vedere al afacerilor se pot grupa in 4 categorii: interogarea bazei de date, integrarea datelor, proceduri de analiza si modelare, si prezentarea datelor atat a celor spatiale cat si a celor atribut intr-o maniera utila factorilor de decizie.


Fisiere in arhiva (1):

  • Implementarea Aplicatiilor GIS in Mediul Afacerilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!