Impactul exercitat de etică asupra campaniilor de PR

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2511
Mărime: 31.59KB (arhivat)
Publicat de: Clara Crețu
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Mihai Papuc
Universitatea Româno – Americană Facultatea de Management - Marketing

Extras din referat

Introducere

Etica reprezintă “ştiinţa care se ocupă cu studiul principiilor morale, cu legile lor de dezvoltare şi cu rolul în viaţa socială”.

Conform lui Hadley Cantril , “Moralitatea” sau natura “etică” a unei acţiuni – caracterul ei bun sau rău- trebuie să fie judecate în funcţie de măsura în care ea include şi integrează scopurile şi asigură dezvoltarea potenţială a acestor scopuri pentru toţi oamenii implicaţi în acţiunea respectivă sau care ar putea fi afectaţi de ea.

Etica este elementul extrem de important ce ar trebui să stea la baza fiecărei campanii de relaţii publice Reprezintă un imperativ pentru relaţiile publice şi munca de relaţionist şi este vital ca un specialist în relaţiile publice să îşi bazeze activitatea pe un comportament etic. Imaginea pe care o companie o construieşte în randul publicului depinde de caractreristicile morale, respectul şi atenţia la detalii pe care o acordă desfăşurării activităţilor de PR şi advertising.

Specialiştii din domeniul relaţiilor publice trebuie să îşi bazeze principiile profesionale pe valoarea fundamentală a demnităţii individului, luând în considerare faptul că exercitarea liberă a drepturilor omului, în special libertatea de exprimare, libertatea de asociere şi libertatea presei, sunt esenţiale pentru practicarea relaţiilor publice.

Un diagnostic moral al PR-ului trebuie să porneasca de la relaţia dintre interesele companiilor şi viziunea de ansamblu a societăţii asupra anumitor aspecte legate de activitatea sa globală şi campaniile desfăşurate de aceasta. Cu toate acestea, indiferent cată atenţie acordă o companie în dezvoltarea unei strategii comunicaţionale eficiente şi corecte din punct de vedere moral, este posibil ca aceasta să aibă un impact negativ asupra publicului, întrucat nu există o linie contirată în mod clar între acele activităţi care sunt etice şi acelea non-etice. Acest concept este unul relativ, datorită modului în care fiecare individ percepe un anumit mesaj care îi este prezentat. Ceea ce unora le poate părea captivant sau original, altora le poate provoca reacţii nu tocmai plăcute din cauza unei anumite încărcături negative pe care le sesizează în transmiterea informaţiei.

Orice companie sau frelancer urmăreşte să atragă atenţia pieţei în ansamblu şi să işi dezvolte în mod continuu activitatea, de multe ori cu preţul ignorării principiilor, eticii şi moralei. Acestu fapt poate avea urmări dezastruoase asupra întregii companii, putand să provoace chiar dispariţia acesteia de pe piaţă. De aceea, în situaţia nefericită în care aceasta se confruntă cu o criză de imagine, gestionarea acesteia cu promptitudine şi profesionalism este singura şansă pentru o redresare, atat din punct de vedere al indicatorilor de brand, cat şi a celor economico-financiar.

1. Principiile etice în relaţiile publice- Reglementări

Printre prinipalele principii care ar trebui să stea la baza practicii relaţiilor publice se numără :

- Performanţele profesioniştilor din relaţiile publice trebuie măsurate de un standard unic: ţinuta etică.

- Relaţiile publice reprezintă o profesie orientată spre interesul public, nu spre satisfacţiile şi interesele individuale.

- Relaţiile publice se ocupă de probleme serioase, nu de false probleme; ele nu se bazează pe fabricarea unor realităţi fictive, ci pe folosirea faptelor concrete în crearea unor programe care au ca scop principal servirea interesului public.

Preview document

Impactul exercitat de etică asupra campaniilor de PR - Pagina 1
Impactul exercitat de etică asupra campaniilor de PR - Pagina 2
Impactul exercitat de etică asupra campaniilor de PR - Pagina 3
Impactul exercitat de etică asupra campaniilor de PR - Pagina 4
Impactul exercitat de etică asupra campaniilor de PR - Pagina 5
Impactul exercitat de etică asupra campaniilor de PR - Pagina 6
Impactul exercitat de etică asupra campaniilor de PR - Pagina 7
Impactul exercitat de etică asupra campaniilor de PR - Pagina 8
Impactul exercitat de etică asupra campaniilor de PR - Pagina 9
Impactul exercitat de etică asupra campaniilor de PR - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Impactul Exercitat de Etica Asupra Campaniilor de PR.doc

Ai nevoie de altceva?