Hărți turistice - cercetare de marketing

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 1910
Mărime: 92.35KB (arhivat)
Publicat de: Codrin Pricop
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Problema decizională

Firma SC. Lumea Hărtilor S.A actionează pe piata romanească încă din 2006. Cu toate acestea, pentru a ajunge şi pentru a reuşi să se menţină printre cei mai buni de pe piaţă, compania a fost mereu preocupată de modul în care îsi satisface clientii si de imaginea pe care si-o formează în rândul acestora. Gama largă de produse ce cuprinde atlase geografice, mini ghiduri turistice, hărţi cartonate si plastifiate a făcut ca la începutul anului 2008 compania să urce în top 3 al producătorilor si distribuitorilor de hărti turistice.

Pornind de la aceste considerente,precum şi de la faptul că orice decizie de management şi de marketing are consecinţe economice deosebit de importante pentru viitorul firmei, compania s-a hotărât să efectueze o cercetare de marketing în ceea ce priveste lansarea unui produs de calitate net superioară, personalizat, în format digital. Este vorba de harta “ROMÂNIA TURISTICĂ DIGITALĂ” ce foloseste tehnologiile iGO si GIS. Scopul acestei cercetări este acela de a determina durata de viaţă a hărtii “ROMÂNIA TURISTICĂ DIGITALĂ”, cum va fi primită pe piaţa produselor, dacă lansarea va constitui un succes si nu în ultimul rând dacă va aduce firmei profit sau va constitui o pierdere.

Obiectivele cercetării:

Ca obiective ale cercetării ne propunem să analizăm:

- influenţa factorilor venit şi vârstă asupra deciziei de cumpărare a unei hărti turistice digitale, perceptia consumatorilor asupra acesteia şi intenţia lor de a cumpăra sau nu în următoarele 6 luni noul produs;

- stabilirea exactă a tipului de consumator: consumatorul-turist, amator de excursii şi călătorii, a metodelor de promovare cele mai eficiente pentru noul produs: mass-media, internet, pliante si cataloage;

- stabilirea unui nivel optim al preţului în raport cu calitatea produsului care implică gradul de tehnologizare şi inovare, garanţia oferită, rezistenţa la factori externi, gradul de precizie, design, dimensiunile noului produs şi marcă.

Metoda cercetării

Ca metodă de cercetare, compania a ales ancheta stradală în perioada 26 martie - 3 aprilie 2009, spatiile alese fiind zone aglomerate din orasul Iasi - piata Unirii, Independentei, Bdul Carol I. Costurile reduse în ceea ce priveste acest tip de anchetă, precum si posibilitatea studierii unui esantion eterogen de persoane ne-au determinat să alegem acest tip de investigare a populatiei.

Instrumentul anchetei este chestionarul, deoarece este cel mai usor de folosit, se adresează unui număr mare de consumatori si este administrat persoanelor intervievate prin intermediul operatorilor de interviu din echipă.

Chestionarul cuprinde 10 întrebări concrete care urmăresc obţinerea unor răspunsuri sincere şi la obiect, de tip filtru (întrebarea 1), cu răspuns multiplu (întrebările 3, 4), cu scală nominală (întrebările 2, 5), cu scală ordinală (întrebările 7) si de interval (întrebările 8, 9,10).

Întrebarea numărul 1 are rolul unei întrebări filtru, care selectează de la început din eşantion, grupul ţintă căruia i se adresează produsul ce se doreşte a fi lansat de noi. Urmează întrebarea introductivă,numărul 2 utilizată pentru a face trecerea către conţinutul propriu-zis al chestionarului si pentru a stabili dacă potentialii consumatori sunt turişti care folosesc hărti turistice digitale.

Pentru a afla exact câte dintre persoanele intervievate au folosit hărtile turistice digitale si care sunt domeniile unde se face cea mai eficientă şi intensivă promovare a produselor am conceput întrebările 3, respectiv 4.

Întrebarea numărul 5 evidentiază preferintele consumatorilor de hărti turistice digitale si ne ajută să ne poziţionăm pe anumite segmente din piaţă în favoarea cărora deţinem avantaje competitive.

Părerea consumatorilor despre lansarea acestui nou produs si câti dintre acestia intentionează să achizitioneze o hartă turistică digitală în următoarele 6 luni se pot identifica din răspunsurile întrebărilor 6 si 7.

Nu în ultimul rând, vârsta si venitul joacă un rol important in luarea deciziei de achizitie. Întrebările 8 si 9 oferă o clasificare pe criteriul acestor variabile. Ca si completare, răspunsurile întrebării numărul 10 oferă informaţii precise în ceea ce priveşte preţul pe care cumpăratorii sunt dispuşi să îl plătească pentru achiziţionarea hărtii turistice digitale .

Preview document

Hărți turistice - cercetare de marketing - Pagina 1
Hărți turistice - cercetare de marketing - Pagina 2
Hărți turistice - cercetare de marketing - Pagina 3
Hărți turistice - cercetare de marketing - Pagina 4
Hărți turistice - cercetare de marketing - Pagina 5
Hărți turistice - cercetare de marketing - Pagina 6
Hărți turistice - cercetare de marketing - Pagina 7
Hărți turistice - cercetare de marketing - Pagina 8
Hărți turistice - cercetare de marketing - Pagina 9
Hărți turistice - cercetare de marketing - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Harti Turistice - Cercetare de Marketing.doc

Te-ar putea interesa și

Transporturile Turistice și Rolul Lor în Activitatea de Turism

Introducere Din cele mai vechi timpuri transporturile au fost prezente în activităţile cotidiene ale oamenilor, iar pe măsură, ce societatea a...

Brand Turistic Brașov

Capitolul I Branding-ul şi destinaţia turistică I.1 Ce este turismul? Turismul modern s-a născut în secolul al XIX-lea, odată cu dezvoltarea...

Cercetări tehnice și de marketing privind extinderea sezonului turistic în Poiana Brașov pe toată perioada anului

1. INTRODUCERE Industria turismului din România are că specific important turismul montan. Analiza turismului montan presupune soluționarea...

Studii privind serviciile la Hotel Intim

CAPITOLUL I: TURISMUL ŞI PERSPECTIVELE LUI 1.1. Turismul, ramură a economiei naţionale Turismul este, în înţelegerea multor profesionişti, cu...

Serviciile de cazare hotelieră - studiu de caz Hotel Crișana Băile Felix

CAPITOLUL I: TURISMUL ŞI PERSPECTIVELE LUI 1.1. Turismul, ramură a economiei naţionale Turismul este, în înţelegerea multor profesionişti, cu...

Practică - centru de informare turistică

1 Centrul de Informare Turistica Iasi – prezentare generala Iaşi, oraş al începuturilor şi muzeu al amintirii (Mihail Sadoveanu), este cel care...

Turism balnear pe piața din Marea Britanie

1. Expunerea introductivă Misiunea Agenţia de turism Alexis Travel deţine monopolul vânzării, având două mari avantaje faţă de alte forme de...

Fundamentarea Mixului de Marketing în Maximizarea Profitului

ARGUMENT Din resursele pe care le are la dispozitie, firma poate realiza o paleta larga de combinatii. In limitele profilului in care s-a...

Ai nevoie de altceva?