Harti Turistice - Cercetare de Marketing

Extras din referat Cum descarc?

Problema decizionala
Firma SC. Lumea Hartilor S.A actioneaza pe piata romaneasca inca din 2006. Cu toate acestea, pentru a ajunge si pentru a reusi sa se mentina printre cei mai buni de pe piata, compania a fost mereu preocupata de modul in care isi satisface clientii si de imaginea pe care si-o formeaza in randul acestora. Gama larga de produse ce cuprinde atlase geografice, mini ghiduri turistice, harti cartonate si plastifiate a facut ca la inceputul anului 2008 compania sa urce in top 3 al producatorilor si distribuitorilor de harti turistice. 
Pornind de la aceste considerente,precum si de la faptul ca orice decizie de management si de marketing are consecinte economice deosebit de importante pentru viitorul firmei, compania s-a hotarat sa efectueze o cercetare de marketing in ceea ce priveste lansarea unui produs de calitate net superioara, personalizat, in format digital. Este vorba de harta "ROMANIA TURISTICA DIGITALA" ce foloseste tehnologiile iGO si GIS. Scopul acestei cercetari este acela de a determina durata de viata a hartii "ROMANIA TURISTICA DIGITALA", cum va fi primita pe piata produselor, daca lansarea va constitui un succes si nu in ultimul rand daca va aduce firmei profit sau va constitui o pierdere.
Obiectivele cercetarii:
Ca obiective ale cercetarii ne propunem sa analizam:
- influenta factorilor venit si varsta asupra deciziei de cumparare a unei harti turistice digitale, perceptia consumatorilor asupra acesteia si intentia lor de a cumpara sau nu in urmatoarele 6 luni noul produs;
- stabilirea exacta a tipului de consumator: consumatorul-turist, amator de excursii si calatorii, a metodelor de promovare cele mai eficiente pentru noul produs: mass-media, internet, pliante si cataloage;
- stabilirea unui nivel optim al pretului in raport cu calitatea produsului care implica gradul de tehnologizare si inovare, garantia oferita, rezistenta la factori externi, gradul de precizie, design, dimensiunile noului produs si marca.
Metoda cercetarii 
Ca metoda de cercetare, compania a ales ancheta stradala in perioada 26 martie - 3 aprilie 2009, spatiile alese fiind zone aglomerate din orasul Iasi - piata Unirii, Independentei, Bdul Carol I. Costurile reduse in ceea ce priveste acest tip de ancheta, precum si posibilitatea studierii unui esantion eterogen de persoane ne-au determinat sa alegem acest tip de investigare a populatiei.
Instrumentul anchetei este chestionarul, deoarece este cel mai usor de folosit, se adreseaza unui numar mare de consumatori si este administrat persoanelor intervievate prin intermediul operatorilor de interviu din echipa. 
Chestionarul cuprinde 10 intrebari concrete care urmaresc obtinerea unor raspunsuri sincere si la obiect, de tip filtru (intrebarea 1), cu raspuns multiplu (intrebarile 3, 4), cu scala nominala (intrebarile 2, 5), cu scala ordinala (intrebarile 7) si de interval (intrebarile 8, 9,10).
Intrebarea numarul 1 are rolul unei intrebari filtru, care selecteaza de la inceput din esantion, grupul tinta caruia i se adreseaza produsul ce se doreste a fi lansat de noi. Urmeaza intrebarea introductiva,numarul 2 utilizata pentru a face trecerea catre continutul propriu-zis al chestionarului si pentru a stabili daca potentialii consumatori sunt turisti care folosesc harti turistice digitale.
Pentru a afla exact cate dintre persoanele intervievate au folosit hartile turistice digitale si care sunt domeniile unde se face cea mai eficienta si intensiva promovare a produselor am conceput intrebarile 3, respectiv 4. 
Intrebarea numarul 5 evidentiaza preferintele consumatorilor de harti turistice digitale si ne ajuta sa ne pozitionam pe anumite segmente din piata in favoarea carora detinem avantaje competitive.
Parerea consumatorilor despre lansarea acestui nou produs si cati dintre acestia intentioneaza sa achizitioneze o harta turistica digitala in urmatoarele 6 luni se pot identifica din raspunsurile intrebarilor 6 si 7.
Nu in ultimul rand, varsta si venitul joaca un rol important in luarea deciziei de achizitie. Intrebarile 8 si 9 ofera o clasificare pe criteriul acestor variabile. Ca si completare, raspunsurile intrebarii numarul 10 ofera informatii precise in ceea ce priveste pretul pe care cumparatorii sunt dispusi sa il plateasca pentru achizitionarea hartii turistice digitale .


Fisiere in arhiva (1):

  • Harti Turistice - Cercetare de Marketing.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!