Extras din referat
A. Piata serviciului
Nicio alta categorie de servicii nu se aseamana cu cele educationale, a caror complexitate e greu de descris datorita caracterului de proces al prestatiei, intrucat fiecare activitate in parte poate fi descompusa in procese partiale.
Eixsta in primul rand procese partiale aferente ciclurilor de invatamant (grupa de varsta in care se incadreaza cursantii), aflate in interactiune: prescolari, elevi in clasele primare, gimnaziale, liceu si chiar studenti, masteranzi sau absolventi. Apoi, in cadrul fiecarui ciclu pot fi abordate ca procese partiale activitatile aferente fiecarui modul de studiu. In al treilea rand, exista in fiecare modul procese aferente fiecarui semestru sau fiecarei discipline studiate in parte.
Prestatiile in cadrul serviciilor educationale se desfasoara cu ajutorul unor instrumente specifice: programe de invatamant, planificari anuale, carti si manuale de specialitate, etc.
Relatia prestator client este una de tip special, consacrata prin legi, regulamente, pedagogie, etc.
Din perspectiva marketingului, relatiile dintre prestator si client in serviciile educationale se prezina astfel:
- Sunt supusi procesarii oameni, prin actiuni tangibile
- Relatiile sunt ferme, formalizate, iar livrarea e discontinua
- Grad inalt de personalizare datorita contactului prestator-client
- Cererea (nr de cursanti,elevi) fluctueaza annual si pe cicluri, capacitatea de adaptare a ofertei fiind redusa
- Clientul este cel care se deplaseaza la locul prestatiei de cele mai multe ori, existand un singur loc de livrare cu mai multe puncte de lucru (sali de curs, cladiri, etc)
- Echipamentele au o influenta redusa asupra prestatiei, in timp ce personalul de contact una inalta
1. Arie: nationala, existand centre de limbi straine in toate orasele principale din tara
2. Structura:
- segmente de clienti identificati, criterii de segmentare
Clientii pot avea varste cuprinse intre 4 ani si 60 ani, motivatia principala a celor mai in varsta de a invata o limba straina fiind de a comunica cu prieteni sau rude din alte tari. In functie de venit, consumatorii pot avea venituri ridicate sau chiar medii, in general tarifele din cadrul centrelor de limbi straine fiind comparabile (sau chiar mai mici) decat cele percepute in cazul meditatorilor particulari. Dupa mediul de resedinta, clientii sunt situati preponderent in mediul urban, acolo unde se afla centrele de limbi straine.
- principalii prestatori cu punctele lor forte si slabe
"Lexis"- cea mai mare retea de scoli de limbi straine, avand 8 sedii in Bucuresti si 6 sedii in tara. O companie a carei afacere este tot mai prospera, scoala de limbi straine Lexis, functioneaza in Romania de 15 ani si are centre in Bucuresti, Brasov, Sibiu, Craiova, Constanta, Ploiesti si Pitesti. Scolile Lexis fac parte dintr-un sistem educational international care cuprinde scoli de limbi straine si centre educationale in Grecia, Albania, Bulgaria, Moldova si Serbia.
Clienti tinta:
- copii si adolescenti, carora le ofera cursuri de engleza generala
- adulti, pentru care organizeaza o varietate de cursuri: Engleza pentru afaceri, pregatire examene Cambridge, Engleza pentru turism, Engleza medicala, etc.
Puncte forte: acoperire nationala, se bucura de notorietate, varietate mare de cursuri oferite
Puncte slabe: calitatea serviciilor este mai greu de controlat prin existenta unui numar atat de mare de sedii, atmosfera de institutie, depersonalizata
"British Council" are un singur sediu in Bucuresti, situat central si se ocupa de multe alte actiuni inafara cursurilor de limba engleza.
Organizeaza cursuri:
- Cursuri de engleza generala pentru juniori 9-12 ani si seniori 13-16 ani
- Cursuri pregatitoare examene Cambridge pentru elevii de liceu si pentru tineri
- Clubul de conversatie Brit Teen – pentru adolescenti
- Cursuri de engleza generala, engleza pentru afaceri, engleza pentru examene (Cambridge, IELTS)- pentru adulti
Puncte forte: beneficiaza de sprijinul UK in ceea ce priveste: profesorii (majoritatea sunt nativi), materialele didactice (are o biblioteca imensa), ofera burse in Anglia, sponsorizeaza evenimente
Puncte slabe: tarife inaccesibile pentru multi potentiali clienti, nu este acoperit segmentul de clienti sub 9 ani
Preview document
Conținut arhivă zip
- Harta Serviciilor Educationale.doc