Gumy Gum

Referat
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1410
Mărime: 843.75KB (arhivat)
Publicat de: Adelin Palade
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: andries ion
proiect a la marketing, promovarea unui produs feaa, marketing

Extras din referat

Primul produs din gama Gumy Gum ce va fi lansat pe piaţă de firma Flomani este Gumy Gum Baby, urmând ca celelalte două sortimente (Gumy Gum Every şi Gumy Gum Luxury) să fie introduse pe piaţă la interval de şase, respectiv nouă luni.

Pentru a ne impune pe piaţă cu produsul Gumy Gum Baby ne vom axa pe o campanie publicitară explozivă combinată cu diverse tehnici de promovare a vânzărilor.

1. Publicitate (advertising)

a. Analiza SWOT

Oportunităţi Ameninţări

-condiţii favorabile dezvoltării mediului economic intern (economia de piaţă);

-oferta relativ scăzută de gume destinate copiilor (Hubba Bubba, Orbit pentru copii);

-creşterea cererii interne pentru gumele de mestecat. –prezenţa unor competitori puternici pe piaţa românească (Orbit cu o cotă ridicată de piaţă)

-receptivitatea consumatorilor la sfaturile specialiştilor care afirmă că folosirea frecventă a gumelor este dăunătoare organismului).

Puncte tari Puncte slabe

- prima gumă nelipicioasă şi degradabilă:

-combinaţie de culori, arome cu totul speciale şi forma diferită a gumelor (cilindrică);

-ambalaj unic (prezenţa personajelor din desenele animate);

- micul spaţiu destinat copiilor Gumy Gum

din interiorul centrelor comerciale. -costuri financiare ridicate în faza de lansare;

-importul materiilor prime care generează cheltuieli suplimentare.

b. Obiectiv publicitar

Principalul obiectiv publicitar este crearea notorietăţii brand-ului prin semnalarea atributelor sale diferite de cele ale concurenţilor (compoziţie, formă, ambalaj). De asemenea, se va urmări declanşarea unui buzz prin simpla asociere a brandului Gumy Gum cu substantivul gumă (au acelaşi radical: „gum” + „Y”/ „gum”+ „a”).

c. USP şi ax publicitar

USP-ul utilizat în campania publicitară Gumy Gum Baby este: „Arome jucăuşe pentru

copilul tău!”

Axul publicitar prezent, de asemenea, în campania publicitară este: „Toate gumele sunt lipicioase, nu şi a noastră!”

d. Spot TV şi print

Spotul TV va fi filmat în centru comercial Iulius Mall din Iaşi, unde vom crea micul spaţiu Gumy Gum Baby.

„Cum va arăta reclama noastră?”

Atenţia este orientată asupra unei mămici ce se plimbă cu băieţelul său neastâmpărat în mall. Într-o clipă de neatenţie a mamei, ştrengarul dispare...

„Unde este copilul?”

Captivat de combinaţia ingenioasă de culori dintr-o vitrină, este intrigat de forma unei mânuţe amplasate în centru vitrinei (la înălţimea sa). Aceasta este una dintre intrările în lumea Gumy Gum, complementară intrării laterale rezervate „celor mari”.

Cu toate că este speriat, curiozitatea învinge, iar copilul reuşeşte să intre într-un alt univers. Este fascinat de dansul celor patru personaje (Mickey Mouse, Minnie, Donald, Daisy) şi de cântecelul lor: „Gumy Gum pentru cei mici / Veniţi şi voi copii aici!” Copilul intră în cerc şi în jocul acestora, alegând unul dintre cele patru personaje, pe Minnie. Aceasta îi întinde mâinile încărcate cu gume Gumy Gum Baby. Deşi trebuie să aleagă o singură gumă, copilul trişează, furându-le pe toate şi fuge…

“Ce face mama?”

Îngrijorată se uită în stânga şi în dreapta, sperând să-şi vadă copilaşul. Zărind o vitrină extrem de colorată, intuieşte că acesta s-ar putea afla în interiorul încăperii. Căutând o cale de intrare, observă uşa laterală şi intră.

“Ce urmează?”

Văzând-o, copilul fuge spre dânsa cu gura plină, se împiedică şi din guriţă îi sar gumele pe hainele mamei. Privirea mamei se întunecă, arătându-se foarte nervoasă. Încearcă să-şi deslipească guma şi spre marea sa uimire, o înlătură foarte uşor şi fără urme. Minnie vine în apărarea copilului cântănd: „Toate gumele sunt lipicioase, nu şi a noastră!”

„Care este reacţia mamei?”

Entuziasmată, aceasta întreabă: „Şi pentru noi?...”

Minnie răspunde: „În curând şi pentru voi, Gumy Gum arome noi!”

Am optat pentru un final deschis, cu intenţia de a tatona piaţa, ţinând „în priză” pe viitorii consumatori a celor două sortimente „Gumy Gum”, ce vor fi lansate ulterior.

Pe printul Gumy Gum Baby va fi ataşată o imagine surprinsă într-o secvenţă reprezentativă a spotului TV şi anume: momentul în care copilul trebuie să aleagă unul dintre personajele ce îi va dărui o gumă deosebită prin culoare şi aromă. Motivaţia folosirii acestei imagini este următoarea: odată ce această imagine a fost promovată în spotul TV, reuşind să atragă atenţia şi să stârnească interesul copiilor, le va permite acestora o asociere mai rapidă a printului cu mesajul reclamei. De asemenea, intenţia noastră este să ajutăm copii şi nu numai, să identifice cu uşurinţă imaginea promovată în campania noastră publicitară. Existenţa unor similitudini între spotul TV şi print favorizează procesul de învăţare (învăţarea însemnând experienţă, familiarizarea cu brandul Gumy Gum), copilul fiind „educat” să ne recunoască cu uşurinţă

Preview document

Gumy Gum - Pagina 1
Gumy Gum - Pagina 2
Gumy Gum - Pagina 3
Gumy Gum - Pagina 4
Gumy Gum - Pagina 5

Conținut arhivă zip

Ai nevoie de altceva?