Guerilla Marketing

Extras din referat Cum descarc?

"Un meme este un simbol explicit ce foloseste cuvinte, fapte, sunete, sau desene ce comunica pe deplin o idee. In doua secunde un meme trebuie sa comunice cine esti si de ce ar trebui cineva sa cumpere de la tine in loc sa cumpere de la un concurent. In plus, trebuie sa transmita o reactie emotionala si sa genereze o dorinta. Guerilla este un meme. Cowboy-ul Marlboro este un alt meme. Nu este necesara nicio explicatie. Asta inseamna un meme: sa convingi printr-o imagine, prin cateva cuvinte sau sunete, printr-o actiune sau un simbol. Un meme bun poate propulsa un produs sau un serviciu pe culmea succesului" (Jay Conrad Levinson - Guerilla Creativity)
Termenul "marketing de gherila", dat fiind faptul ca este unul relativ nou intrat in limbajul universal, este inca prea putin familiar, dar in propulsare sigura in Romania. Faptul ca am auzit tot mai des acest termen in jurul meu m-a facut sa aflu mai multe, sa incerc sa-l definesc si, de ce nu? Sa-l aplic. 
In primul rand, marketingul inseamna "absolut tot" ceea ce-ti poate ajuta sa promovezi o afacere din momentul conceperii ei, ca atare, pana in momentul in care produsul sau serviciul oferit este cumparat si, mai mult, pana cand clientul devine dependent de tine si te frecventeaza pe baze regulate. Pe scurt, marketingul este un proces complex, cu multiple implicatii. "Orice tip de afacere are nevoie de marketing, fara exceptie. Fara marketing, nu poti reusi" . Spre exemplu, firme precum Coca-Cola, Procter & Gamble, General Motors au inceput prin a fi mici, simpli intreprinzatori si au folosit la maximum toate tacticile de marketing ca intr-o gherila, cum i-a avantajat mai mult. In zilele noastre insa, aceste firme au ajuns sa practice marketingul cel mai costisitor cu putinta. Asta pentru ca desi sunt consolidate pe piata, fiind adevarate branduri, orice firma poate ajunge vulnerabila sau poate fi intrecuta la un moment dat. Provocarea companiilor in secolul nostru este sa tina pasul. 
Intreprinzatorii secolului XX, in loc de o casa, o slujba si siguranta financiara, cautau avere, siguranta, extindere si putere. Dar acest parcurs a fost caracterizat de "dependenta de munca, de sacrificiu si lacomie" . Intreprinzatorul secolului al XXI-lea va semana mai mult cu un combatant de gherila - unul care prospera in mod netraditional, face lucruri neconventionale daca acelea conventionale nu au sens si stie ca pentru a munci in noul mileniu este nevoie de a regandi natura notiunii de intreprinzator de succes. Asfel, intreprinzatorii din secolul al XXI-lea vor fi motivati de calatoria insasi, deoarece calatoria va fi si scopul. Iar atunci cand scopul este calatoria, poti incepe cu munca ce iti ofera satisfactii, timp liber petrecut in diferite activitati si cat mai putin stres in viata cotidiana. Acesta este modul prin care marketingul de gherila incearca sa isi faca loc in vietile noastre, oferind parca solutia magica la problemele omului de afaceri al zilelor noastre. 
Bill Gates, luptatorul de gherila care valoreaza un miliard de dolari, unul din fondatorii Microsoft, el insusi fiind un om care a incalcat cu success regulile, afirma: "Lucrurile pe care le cunosti, le indragesti si in care vezi ocazii favorabile - esti dator sa iti intemeiezi o afacere pe acestea". In cartea sa "The Way of the Guerilla", Jay Conrad Levinson a facut o harta a luptatorului de gherila, pe a carei "indicatoare rutiere" scrie:
-Invata
-Coopereaza
-Concentreaza-te
-Fii pasionat
-Deleaga pe altcineva sa faca unele lucruri in locul tau
-Impartaseste
-Respecta timpul
-Fii flexibil
-Profita
-Observa
Dupa depasirea unui indicator, luptatorul de gherila continua pe drumul cel bun, cautand un altul, insa acelasi autor sublinieaza importanta semnelor rutiere aditionale:
-Planifica
-Condu


Fisiere in arhiva (1):

  • Guerilla Marketing.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!