Greșeli de marketing

Previzualizare referat:

Extras din referat:

De-a lungul timpului, cei care foloseau marketing-ul in viata de zi cu zi, au gasit necesar sa ii dea acestuia o definitie cuprinzatoare care sa exprime cat mai bine ceea ce acest termen desemna. Astfel, in 1985, Asociatia Americana de Marketing a adoptat urmatoarea definitie: "Marketingul este procesul de planificare si de executare a conceptului (produsului), a pretului, a promovarii, a distributiei (locului) pentru idei bunuri si servicii, pentru a crea schimburi care satisfac obiectivele individuale si organizationale."( D.Newsom, J. VanSlyke Turk, D. Kruckeberg, Totul despre relatiile publice, Ed. Polirom, Bucuresti 2003, pg. 25) Bineinteles, de-a lungul anilor au fost formulate mai multe definitii care demonstrau versatilitatea acestui domeniu si importanta lui tot mai mare in viata de zi cu zi.

Societatea contemporana indreptata inspre consum s-a preocupat indelung de gasirea unor idei inovatoare care sa sporeasca cererea pentru un anumit produs sau pentru o anumita marca. In aceste conditii este evident de ce stiinta marketing-ului nu numai ca s-a dezvoltat in sine, ci a ajuns chiar sa coopteze in folosul sau si alte stiinte precum sociologia, psihologia, economia si chiar stiintele umane. Cercetarile de piata si interpretarea lor in directii psiho-sociale, au devenit unelte de nelipsit din cadrul oricarei analize de consum.

Pentru a putea supravietui in conditiile impuse de concurenta economica din zilele noastre, trebuie sa stim cu precizie cine sunt cumparatorii nostri, ce isi doresc ei, cum putem sa le atragem atentia si cum putem sa le intretinem dorinta de a cumpara. La toate aceste intrebari specialistii cauta sa dea raspunsuri cat mai prompte si cat mai reale pentru ca mai apoi intrega strategie de marketing se va baza pe rezultatele obtinute in urma acestor raspunsuri. Este important de retinut faptul ca intreaga piata de consum este orientata, sau cel putin asa ar trebui sa fie, inspre satisfacerea doleantelor cumparatorilor. Acest lucru se realizeaza daca produsul oferit este unul de calitate si mai ales daca raportul calitate-pret este unul potrivit, dar mai mult decat atat, pentru a putea ajunge la satisfacerea clintilor si in casele lor, ei trebuie sa ne cunosca. Problema brand-ului si a vizibilitatii unei marci este pe alocuri la fel de importanta ca si calitatea serviciilor pe care aceasta le ofera. Bineinteles ca toate aceste elemente cum ar fi calitatea, pretul si vizibilitatea, sunt interconectate , in masura in care niciuna dintre ele nu ar putea exista fara cealalta. Problema impunerii si mentinerii pe piata a unui brand este deosebit de importanta si aceasta sarcina cade in seama specialistilor de marketing.

Vizibilitatea unui produs si capacitatea lui de a se face recunoscut, este deosebit de importanta mai ales in ceea ce priveste aspectul concurential al pietei actuale. Cu cat un produs sau un serviciu este mai usor de recunoscut datorita unor aspecte particulare definitorii cu atat sansele ca acel produs sa fie cumparat este mai mare. De aceea una din greselile cele mai constante de marketing, vizeaza aspectul promovarii sau mai degraba al nepromovarii unei imagini distincte , definitorii si recognoscibile care sa defineasca produsul.

Dupa cum am amintit, departamentul de marketing are datoria sa creeze un element , grafic, care poate sa fie incepand de la o imagine si ajungand chiar si pana la un logo si care sa poata sa fie usor recunoscut. Prin aceasta se doreste intarirea, sau chiar crearea unui brand care sa aiba anumite elemente definitorii, imagini sau expresii placute, amuzante sau socante care sunt usor de memorat si care ne atrag atentia cu usurinta. In cazul in care aceasta sarcina nu este efectuata in mod corespunzator, daca produsul sau serviciul comercializat, nu este unic pe piata

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Greseli de marketing.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
4 pagini
Imagini extrase:
4 imagini
Nr cuvinte:
1 354 cuvinte
Nr caractere:
7 303 caractere
Marime:
9.54KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
marketing, erori, dezvoltare
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!