Greșeli de marketig

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Philip Morris este cea mai mare companie multinationala de bunuri de larg consum, fabricand si comercializand o mare varietate de marci de calitate in industria tutunului, alimentara, a bauturilor racoritoare si a dulciurilor. In anul 1992, compania ocupa locul 7 mondial in privinta vanzarilor si a incasarilor si locul 1 in privinta profitului, ambele raportate la top 500 al celor mai mari companii americane, conform Fortune Magazine. La nivel mondial, firmele din grupul Philip Morris au un numar de 161.000 de angajati in mai mult de 170 de tari si teritorii. Printre aceste firme, regasim:

- Kraft General Foods, Inc. - cea mai mare firma agro-alimentara din lume (cafea, branzeturi si produse semipreparate in Statele Unite);

- Philip Morris International, Inc. - cel mai mare exportator american de tigarete;

- Miller Brewing Company - cea mai mare firma producatoare de bere la nivel mondial;

- Philip Morris Capital Corporation - fondata in 1982, firma se ocupa de activitatile financiare, de planificarea vanzarilor si dezvoltarea funciara in Sudul Californiei si in Colorado;

Philip Morris U.S.A. - cel mai mare producator american de tigarete

Piata mondiala a tigarilor este una extrem de extinsa, insumand un numar de peste un miliard de consumatori (fumatori adulti), adica 16.67% din populatia de pe glob si facilitand vanzarea-cumpararea a unui volum de aproximativ 6000 de miliarde de tigarete. Companiile de tigari inregistreaza anual profituri de miliarde de euro. Cele mai dezvoltate piete la nivel mondial sunt cele din SUA( piata din care se obtine 35% din profit), China si Japonia. Tigarile sunt supuse unei accize specifice in valoare de 65 de euro/ 1000 de tigarete.

Desi volumul de vanzari in cazul produselor din tutun este in scadere in unele tari din cauza interzicerii fumatului in locurile publice (ex: Italia), piata tigarilor ramane una extrem de profitabila cu cresteri in tari ca Romania, Rusia, Germania etc.

Caderea regimului comunist in anul 1989 a facilitat intrarea pe piata din Romania a marilor companii multinationale producatoare de tigari. In ziua de astazi suprematia pe aceasta piata este disputata de jucatori cu renume mondial cum ar fi: British American Tobacco, Philip Morris, Japan Tobacco Inc. , Gallaher. Marcile autohtone de tigari ca Snagov sau Carpati nu au rezistat concurentei puternice si ocupa acum o cota redusa a pietei. In prezent pozitia de lider din domeniul tigarilor in Romania este compania British American Tobacco.

Acest proiect prezinta cele mai mari companii de tutun din lume, Philip Morris si British American Tobbaco. Aceste doua firme au caracteristici specifice, cu asemanari si deosebiri in ceea ce priveste micromediul, macromediul si mediul supranational de marketing.

Am incercat sa analizez greselile de marketing din punctul de vedere a celor 4 P- produs, pret, plasare, promovare.

Romania reprezinta aproape 0,3% din valoarea pietei mondiale de tigarete, care insumeaza 332 miliarde de euro, cu un volum de 5.300 miliarde de tigarete.

Piata tigarilor din Romania este o piata extrem de dinamica si mai ales in ultima perioada cand au avut loc multe schimbari atat din punct de vedere al produselor existente cat si al repozitionarii lor pe segmente de pret. Piata s-a adaptat la puterea de cumparare a consumatorilor. Dinamica preturilor s-a putut observa cand, la un moment dat pretul tigarilor Marlboro era de doua ori mai scump dacat L&M.

Prezenta pe piata a tuturor marilor companii internationale creeaza un context concurential foarte activ. Este sustinut un mediu concurential nediscrimatoriu.

In present pretul de achizitie al tigarilor este identic in Romania indiferent de locul de achizitie (chiosc, magazine de proximitate, supermarket, bar) si este stabilit prin lege. Pretul la tigari se incadreaza intre un minim si un maxim, in functie de tipul de tigari: low category, medium category, premium si supper premium, stabilite de lege.

Razboiul accizelor la tigari a aparut dupa ce Ministerul Finantelor a introdus in proiectul de Cod Fiscal o prevedere conform careia nivelul maxim al pretului de vanzare cu amanuntul stabilit de producatorul sau importatorul de tigari nu va putea fi, incepand din 2006, mai mic de 90% din pretul maxim de vanzare al celei mai bine vandute categorii (asa-numitul Most Popular Category Price). In cazul Romaniei, este vorba despre marca Kent comercializata astazi la un pret de 6.5 lei.

Totusi si aici pot face referire la faptul ca acel calcul al accizei tine

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Greseli de marketig.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
7/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
5 pagini
Imagini extrase:
5 imagini
Nr cuvinte:
1 364 cuvinte
Nr caractere:
7 922 caractere
Marime:
14.76KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
firma, marketing, greseli economice
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Profesorului:
Pop Marcel
Sus!