1. Capitoul I. Introducere 1.1. Ce este ceramica? 2. Capitolul II. Cine sunt cumparatorii? 2.1.Descrierea pietei pe categorii de consumatori si nonconsumatori 2.2. Principalele criterii si variabile de segmentare a pietei 2.3. Avantajele cautate de consumatori 2.4. Descrierea pietei tinta 3. Capitolul III. Cine sunt concurentii? 3.1. Firmele care vand acelasi tip de produs si produsele concurente 4. Capitolul IV. Tendintele pietei ghivecelor de ceramica din Romania pentru urmatorii 2-3 ani
"Produsele ceramice sunt cele mai vechi si mai elocvente documente ale istoriei. Aratati-ne olaria pe care un popor a produs-o si vom putea spune, in general, ce fel de popor era si la ce nivel de cultura se afla." Gottfried Semper Capitoul I. Introducere In cadrul acestui proiect va vom face o scurta descriere a produsului intitulat: ghicevce din ceramica cat si utilitatea acestuia. Apoi vom realiza o segmentare a pietei, segmentare ce se va face dupa urmatoarele criterii: scopul cumpararii bunului, caracteristicile urmarite, avantajele cautate de cumparatori dar si o analiza ce ne diferentiaza de principalii concurenti si tendintele pentru anii urmatori. 1.1 Ce este ceramica? ,,Ceramica" este o denumire generica pentru obiectele realizate din materiale ce devin rigide prin incalzire. Argila lipicioasa se scoate din pamant si trebuie curatata de impuritati - de pilda, de pietre - inainte de utilizare. Ghivecele din ceramica, obtinute prin prelucrare manuala, disponibile in multiple variante, de la tonurile calde de pamant ars la nuantele tari ale curcubeului, simple sau cu modele in relief, cu forme dintre cele mai diverse, acestea ofera plantelor o buna aerisire si prezinta avantajul unui aspect placut. Dezavantajul ar fi ca acestea sunt casabile si se curata mai greu. Teracota, fiind destul de poroasa, se va usca repede, ceea ce nu e bine pentru plante. Capitolul II. Cine sunt cumparatorii? 2.1. Descrierea pietei pe categorii de consumatori si nonconsumatori Consumatori: Cei care cumpara ghivecele de ceramica sunt in special cei care au venituri medii si mari, majoritatea sunt gospodinele si institutiile publice sau private. Nonconsumatorii relativi: Majoritatea femeilor, dar si institutiile. Nonconsumatorii absoluti: Persoanele care nu isi pot permite sa le achizitioneze cat si cei care nu iubesc florile.