Gestiunea Situatiei de Criza in Sistemul Public

Extras din referat Cum descarc?

Studiu de caz I
"NESS Romania implementeaza in administratie solutii de management al crizelor"
NESS Romania este parte a corporatiei NESS Technologies, important furnizor international de solutii informatice cu sucursale in 15 tari din Europa, America de Nord si Asia - Pacific. NESS este o companie cotata la NASDAQ, avand peste 5.700 angajati si un portofoliu de peste 500 clienti in intreaga lume. Dedicata ideii de a oferi clientilor sai cele mai bune produse si servicii in conditiile garantarii independentei tehnologice, NESS a incheiat parteneriate strategice cu furnizori de top din domeniul IT (Microsoft, SAP, Documentum, IBM, HP, Fujitsu-Siemens, Symantec, Cisco, BEA Systems). NESS Romania (fosta Radix Company) este un furnizor de solutii cu o bogata experienta pe piata romaneasca. Prin intrarea in familia NESS, si-a intarit acest avantaj prin accesul la know-how-ul si portofoliul de solutii al corporatiei, integrand resursele locale si cele globale. Portofoliul de clienti din domeniul Public (administratie, aparare, sanatate) include pe plan international nume ca: Lockheed Martin, Ministerele Apararii si Justitiei din Israel, Municipalitatea din Tel Aviv, iar pe plan national: Senatul Romaniei, Ministerul Afacerilor Externe, PMB, primarii judetene, Administratia Nationala Apele Romane, Autoritatea Rutiera Romana, ANSPCP.
NESS propune o solutie informatica ce se adreseaza sectorului public: Sistemul Integrat pentru Managementul Situatiilor de Criza. De ce un asemenea sistem? 
- Fiecare organizatie din administratie - presedentie, guvern, administratie publica, entitati subordonate acestora, are sub directa sa autoritate un anumit domeniu de competenta. Toate aceste organizatii au insa un important numitor comun: sistemele lor sunt destinate sa gestioneze situatia societatii civile in conditii normale, dar si in situatii de criza, de eficacitatea sistemului administrativ depinzand vieti omenesti. Evenimentele de acest tip cer o gestionare simultana pe scara larga, din partea tuturor sistemelor guvernamentale si ale administratiei, in conditii de maxima compatibilitate, coordonare, viteza si eficienta. Prin urmare, este necesar ca toate entitatile implicate in managementul crizei sa beneficieze de o imagine unica, integrata a situatiei, bazata pe informatii furnizate in timp real de diferite institutii.
Asemenea sisteme sunt deja utilizate pe scara larga in lume, in special in domeniul militar si al fortelor de securitate. Este important ca ele sa patrunda si in domeniul civil / guvernamental, data fiind probabilitatea producerii unor astfel de evenimente cu efecte grave asupra populatiei.
Avem in vedere situatii de criza de natura diversa: calamitati, catastrofe aeriene, feroviare, atacuri teroriste. Producerea oricarui eveniment de acest tip, destul de frecventa pe plan mondial in ultima perioada, este din pacate posibila si in cazul Romaniei.
Sa analizam de exemplu urmatorul scenariu de cosmar: Un cutremur de 8 grade pe scara Richter cu epicentrul in zona Vrancea afecteaza sudul tarii si in special capitala. Acest dezastru pe scara larga cauzeaza numeroase victime: peste 5.000 morti, aproximativ 35.000 raniti, mii de disparuti, pagube materiale importante: numeroase cladiri distruse, peste 200.000 oameni ramasi fara locuinta, infrastructura este grav afectata: alimentare cu apa, electricitate si gaze intrerupte, strazi si cai ferate intrerupte, cateva poduri distruse, comunicatiile afectate etc. Conditiile unei ierni aspre, problemele de trafic si comunicatiile complica si mai mult lucrurile.
Gestionarea unei asemenea crize presupune o actiune imediata si bine coordonata din partea a numeroase entitati: primarii, ministere cu unitatile din subordine. Fiecare din acesti actori are atributii specifice: actiuni de salvare, refacerea infrastructurii pentru asigurarea accesului echipelor de interventie, prevenirea incidentelor si jafurilor, refacerea alimentarii cu apa, electricitate si gaze, asigurare de adapost, apa si hrana, servicii medicale. Sistemul permite identificarea si inlaturarea deficientelor in asigurarea resurselor vitale, obtinerea de rapoarte la zi privind numarul ranitilor si starea acestora, identificarea suportului necesar din partea armatei, masuri de prevenire a epidemiilor, o politica coerenta de primire a ajutoarelor si suport in localizarea cetatenilor straini afectati. Actorii mentionati nu sunt nici pe departe singurii, iar actiunile necesare sunt mult mai numeroase decat cele mentionate, prin urmare complexitatea gestionarii unei asemenea situatii de criza este una deosebita.
Accesul la Sistemul Integrat pentru Managementul Situatiilor de Criza ofera in timp real o imagine unica, integrata a situatiei curente a tuturor participantilor la gestionarea crizei. Reprezentarea cuprinde date, diagrame, harti, texte. Aceasta imagine ofera bazele analizei operative a situatiei, permite intelegerea corecta a cauzelor, obtinerea unor concluzii corecte si luarea deciziilor optime. Actiunile derulate sunt monitorizate si controlate, sistemul asigurand coordonarea acestora. Eficienta si rapiditatea acestor actiuni salveaza vieti si inlatura eficient urmarile catastrofei.
Studiu de caz II
Gestiunea crizei JetBlue
JetBlue este un brand puternic, infiintat de un lider carismatic David Neeleman. Compania JetBlue este pozitionata drept o companie aeriana ce practica tarife scazute. Dupa ce a cunoscut culmile succesului, brandul JetBlue a revenit cu picioarele pe pamant. 
Cunoscut initial drept favorit atat in randul calatorilor, cat si in randul analistilor de pe piata bursiera, JetBlue a decazut brusc din gratiile acestora.


Fisiere in arhiva (1):

  • Gestiunea Situatiei de Criza in Sistemul Public.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!