Niciun eveniment nu pune la incercare mai puternic o organizatie decat o criza neprevazuta. Inevitabil chiar si cea mai responsabila, sau profitabila companie va trece ocazional prin situatii de urgenta care solicita aplicarea unor strategii in gestionarea eficienta a situatiilor de criza.
Termenul de criza, in viata economica, politica, sociala, militara, a relatiilor internationale si nu in ultimul rand a celor mediatice, este definit de dictionar ca fiind: manifestare violenta a contradictiilor; moment periculos si decisiv; tulburare; faza primejdioasa si hotaratoare in viata sociala, constand intr-o manifestare violenta a contradictiilor economice, politice si sociale; evolutia acestor contradictii fiind fie spre o atenuare temporara sau partiala, fie spre agravare si spre o structurare radicala
In literatura de specialitate, descrierea situatiei de criza este oferita de Patrick Lagadec, in viziunea caruia criza reprezinta ,,o situatie in care organizatia se confrunta cu probleme critice, este supusa unor presiuni externe puternice, dupa presiuni interne, se trezeste proiectata brutal si pentru o lunga perioada de timp pe scena, in fata publicului".
Gestionarea situatiilor de criza reprezinta, ca o apreciere generala, o activitate extrem de complexa ce implica atat capacitatea de anticipare a crizelor, realizarea unor scenarii de tinere sub control a variabilelor si rezolvarea situatiilor (relatiilor) liniare si minimizarea (unde este posibil eliminarea) relatiilor non-liniare, cat si un raspuns rapid la aparitia crizei; o disciplina ferma in respectarea solutiei adoptate, atat din partea echipei de RP, cat si a oficialilor organizatiei.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.