Gafe Celebre în Marketing

Extras din referat Cum descarc?

Atunci cand perceptiile sunt cele care ridica sau coboara o marca trebuie sa fii foarte atent la ele. Fiecare greseala se vede imediat : produsul nu se vinde iar banii investiti sunt intotdeauna foarte multi si de obicei pierduti. 
- Poate nu credeti dar chiar si marile marci au bifat cateva esecuri. 
Un exemplu celebru este cel al esecului samponului ,,Touch of Yoghurt" lansat de Clariol in 1979. Din pacate dupa cateva intoxicari ale unor cumparatori care au gustat produsul , dorind sa simta la propriu gustul iaurtului , el a fost retras. Banii investiti in imensa publicitate , cateva milioane de dolari, s-au pierdut .
Anul 1990 parea pentru Unilever sortit succesului. Cel putin asa gandeau cei din companie cand au lansat prima formula Persil Power menita sa detroneze Ariel de pe locul de cel mai vandut detergent din lume.
Pentru doua saptamani a reusit. Persil Power nu numai ca facea rufele mai curate dar dupa spalare ele pareau chiar noi datorita unor noi compusi chimici dezvoltati special pentru a da acest efect. 
Din pacate mai aveau si un efect secundar care a distrus toata munca de pana atunci : deteriorau tesaturile. Practic la fiecare spalare distrugeai rufele. Dupa cateva folosiri ale detergentului minune ramaneai fara rufe! 
Unilever a schimbat formula, a introdus alti componenti chimici dar Persil Power nu a ajuns niciodata ceea ce visa sa fie.
Pond's , companie cunoscuta pentru celebra crema de fata cu acelasi nume s-a gandit sa isi extinda brandul si in domeniul pastei de dinti. Nu stiu ce ia facut pe cei de la respectiva firma sa creada ca doua produse unul pentru aplicare externa si altul pentru aplicare interna trebuie sa poarte acelasi nume. Clientii nu au inteles nici ei si pasta de dinti cu nume de crema de fata a intrat in istorie.
Chiar si un nume ca Toyota au facut greseli. Japonezii au reusit performanta de a nu vinde nici un exemplar din modelul Fiera in Puerto Rico din simplul motiv ca in dialectul local numele fiera reprezenta ,,barba urata" in anumite locuri ale corpului!


Fisiere in arhiva (1):

  • Gafe Celebre in Marketing.ppt

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 5 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!