Functii Integrate de Marketing pentru Personalul Front-office si Back-office

Extras din referat Cum descarc?

Rezumatul referatului (abstract)
Incepand de anul 2005 consumatorii, au devenit din ce in ce mai exigenti si au inceput sa prefere sa plateasca mai mult daca calitatea serviciilor oferite era mai ridicata.
In cadrul unei banci formarea personalului are doua functii importnate: utilitatea si motivarea. Personalul unei institutii bancare se imparte in doua categorii personalul din front-office adica personalul de contact, personalul din back-office adica personalul de sprijin.
Personalul din front-office este cel care materializeaza produsul oferit, iar personalul din back-office este cel care asigura conditiile efective de desfasurare a activitatilor. Amandoua contribuind la crearea imaginii companiei. Ei contriubuie la tangibilizarea serviciilor si reduc riscul variabilitatii serviciilor.
Cuvinte cheie:
- comunicare eficienta
- personalul de contact
- personalul de sprijin
Inroducere
Faptul ca serviciile bancare sunt intangibile, eterogene si variabile, personalul care presteaza acestea este un factor decisiv in obtinerea satisfactiei consumatorilor. Personalul este cel care presteaza serviciile oferite si are capacitatea de a cunoaste si intelege necesitatile clientilor.
Fara personal nici o hotarare formulata si sustinuta de conducere nu poate fi pusa in practica. De aceea pentru ca angajatii sa se implice in punerea in practica a ideilor, acestea trebuie motivati si formati. 
In cadrul unei banci formarea personalului are doua functii importnate: utilitatea si motivarea.
Personalul unei institutii bancare se imparte in doua categorii: 
- personalul din front-office adica personalul de contact
- personalul din back-office adica personalul de sprijin
Trecere in revista a literaturii de specialitate (literature review)
In cartea lui Vorzsak Almos, Bazele marketingului, ne sunt prezentate functiile marketingului, in parerea catorva personalitati renumite in acest domeniu. 
Dupa parerea lui M.C. Demetrescu marketingul are doua functii majore: atragerea cererii si satisfacerea cererii. 
C. Florescu ne vorbeste despre patru functii ale marketingului: 
- cercetarea de piata si cercetarea generala a necesitatilor
- indrumarea si adaptarea activitatii intreprinderii pentru cerintele pietei
- satisfacerea necesitatilor consumatorilor la un grad ridicat
- maximalizarea profitului
Si Michael Baker ne enumera patru functii al marketingului:
- analiza si prognostizare, adica cercetare de piata
- dezvoltarea si planificarea productiei
- influentarea cererii - prin design, publicitate, etc.
- serviciile - valorificare, etc.
In cursul sau universitar Fekete Ildiko (Bazele marketingului, Resita, 2003) ne prezinta patru functii generale ale marketingului:
- cercetarea pietei si a nevoilor de consum - prin realizarea acesteia se urmareste obtinerea de informati referitoare la pietele prezente, ca si cele potentiale, la ansamblul nevoilor de consum, la motivatia acestora, la comportamentul consumatorilor. Aceasta functie este esentiala pentru ca tocmai la piata se face adaptarea firmei si intr-un anumit fel ea precede celelalte functii ale marketingului si le pregateste conditiile de realizare. De asemenea, acesta functie are un rol permanent, avand in vedere dinamica acestora, schimbarile lor de la un moment la altul.
- cercetarea adaptabilitatii firmei la cerintele si dinamica pietei - acesta presupune adaptarea firmei la conditiile externe aflate in continua schimbare, fructificarea oportunitatilor (adica influentarea mediului prin contracararea sau stimularea unor tendinte in evolutia acestuia), dezvoltarea cererii pentru anumite produse si servicii. Acesta functie se realizeaza prin innoirea cu frecventa ridicata a ofertei de marfuri, perfectionarea formelor de distributie, (urmarind reducerea cheltuielilor deoarece aceasta influenteaza nivelul preturilor), diversificarea actiunilor promotionale.
- satisfacerea cat mai deplina sau in conditii superioare a necesitatilor de consum - aceasta functie se materializeaza printr-un ansamblu de masuri vizand producerea numai a acelor produse (servicii) care sunt necesare pentru consum, distribuirea lor in conditii optime, asigurarea unor posibilitati largi de alegere corespunzator tuturor gusturilor si preferintelor, largirea gamei serviciilor comerciale, informarea consumatorilor asupra modalitatilor rationale de utilizare a produselor.
- cresterea eficientei activitatii economice, maximizarea profitului - realizarea acestei functii implica o judicioasa alocare a resurselor, optimizarea structurilor productiei in deplina concordanta cu obiectivele firmei si, bineinteles, optimizarea desfasurarii tuturor proceselor economice (productie, transport, depozitare, comercializare) care alcatuiesc fluxul complet productie-consum al produselor (serviciilor). Marketingul asigura in aceste cazuri informatiile necesare, criteriile de evaluare si de obtinere, promovarea tehnicilor de rationalizare a activitatilor precum si alte elemente. Scopul tuturor acestor actiuni este de a obtine profituri maxime cu eforturi cat mai mici (cheltuieli minime).


Fisiere in arhiva (1):

  • Functii Integrate de Marketing pentru Personalul Front-office si Back-office.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!