Funcția de coordonare

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 4383
Mărime: 20.38KB (arhivat)
Publicat de: Valter Apostol
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Coordonarea este functia managementului stiintific a carei importanta a sporit considerabil in etapa actuala, ca rezultat nemijlocit al cresterii dimensiunilor întreprinderilor si complexitatii activitatii economice.

În esenta functia de coordonare are ca obiect sincronizarea actiunilor tuturor subdiviziunilor unei întreprinderi, precum si a salariatilor acesteia, în vederea realizarii obiectivelor stabilite. Rezulta astfel ca asigurarea eficientei functiei de coordonare este determinate nemijlocit de rationalitatea alcatuirii structurii organizatorice a organizatiei de stabilirea unor legaturi judicioase între compartimentele acesteia, de repartizarea cât mai echilibrata a atributiilor în cadrul colectivului de conducere, dar si a colectivelor subordonatilor.

Concluzionând, se poate considera ca realizarea functiei de coordonare este conditionata de existenta unui sistem judicios de comunicatii, atât pe verticala- între diferite niveluri ierarhice de conducere si între conducatori si subordonati, cât si pe orizontala- între conducatori si între executantii aflati la aceleasi niveluri ierarhice, precum si în diagonala, între cadre de conducere care se afla la diferite niveluri ierarhice, dar actioneaza în diferite activitati, iar elementul cel mai important al coordonarii este resursa umana.

În general, coordonarea reprezinta un proces prin care un manager creeaza si mentine armonia între activitatile, oamenii si compartimentele de munca pe care le are în subordine, în conditiile impulsurilor factorilor endogeni si exogeni, care determina schimbari semnificative, pentru a realiza obiectivele propuse în conditii de performante superioare.

Functia de coordonare decurge din necesitatea de a face ca toate eforturile, toate activitatile care se desfasoara în diferite locuri si nivele ierarhice dintr-o unitate economica sa fie îndreptate spre realizarea obiectivelor prestabilite.

Exercitarea functiei de coordonare de catre un manager presupune din partea acestuia un efort de cunoastere privind: structura personalului din subordine, pozitia acestuia în organizarea unitatii, sarcinile si atributiile fiecarui post existent în structura organizatorica. De asemenea, activitatea de coordonare se desfasoara în conditii normale numai daca fiecare subordonat îsi cunoaste precis câmpul sau de actiune, domeniu în care îsi exercita atributiile si responsabilitatile circumscrise postului pe care-l ocupa.

Manifestarea functiei de coordonare nu poate fi conceputa fara existenta unui sistem de comunicatii adecvat, a unui ansamblu de legaturi informationale la scara întregii unitati economice si a fiecarui compartiment din cadrul acestuia.

Importanta existentei unui sistem de comunicatii într-o unitate economica, pentru exercitarea functiei de coordonare, rezulta din faptul ca, pe aceasta cale, managerul îsi întelege mai bine colaboratorii si se face înteles de acestia. Exercitarea functiei de coordonare într-un climat favorabil de munca asigura managerului un plus de competenta în acest domeniu.

În exercitarea functiei de coordonare, managerului i se cere sa respecte anumite cerinte cum ar fi: echilibrarea sarcinilor între subordonati; asigurarea cresterii nivelului de competenta a subordonatilor; practicarea unor metode de management si procedee de lucru adaptate diferitelor categorii de personal; aplicarea delegarii de autoritate si responsabilitate.

Manifestarea în practica a acestei functii reclama parcurgerea urmatoarelor etape:

Preview document

Funcția de coordonare - Pagina 1
Funcția de coordonare - Pagina 2
Funcția de coordonare - Pagina 3
Funcția de coordonare - Pagina 4
Funcția de coordonare - Pagina 5
Funcția de coordonare - Pagina 6
Funcția de coordonare - Pagina 7
Funcția de coordonare - Pagina 8
Funcția de coordonare - Pagina 9
Funcția de coordonare - Pagina 10
Funcția de coordonare - Pagina 11
Funcția de coordonare - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Functia de Coordonare.doc

Alții au mai descărcat și

Cercetări de Marketing

ARGUMENT Am ales tema „Cercetări de marketing” deoarece reprezintă un element important in caracterizarea gradului de dezvoltare a...

Lansarea unui nou produs pe piața din România - Șampon pentru bebeluși

Partea I: Piața 1. Introducere Facem parte din departamentul de marketing al firmei Picolino. Firma noastră decide să lanseze în România un nou...

Analiza pieței de înghețată

Capitolul I Produsul 1.1 Scurt istoric al înghețatei la nivel național și mondial Înghețata este un desert înghețat ce a fost creat în Imperiul...

Strategia de branding a Parisului

1. Scurtă prezentare Parisul este cel mai mare oraș al țării franceze cu o suprafață de 105 km2 și este în aceleași rând și capitala acestuia. Se...

Marketingul micilor afaceri - analiza comparativă Avon și Oriflame

AVON Istoria companiei Avon a început în anul 1880 când David McConnell, comis-voiajor,a început să își vândă cărțile împreună cu mici sticluțe de...

Tehnici de evidențiere a cheltuielilor și stabilirea prețurilor produselor hoteliere și de restaurație

Argument Redactarea acestei lucrări definește tehnica de evidențiere a cheltuielilor și stabilirea preturilor produselor hoteliere și de...

Analiza comparativă a demersurilor publicitare McDonalds și KFC

Capitolul I. Caracterizarea pieței mărcilor McDonalds și KFC pe piața produsului de fast-food 1.1 Caracteristica general Românii duc o viață din...

Analiza mixului de marketing Iacobs

1. Strategia de piață orientată spre consumator 1.1. Segmentare În perioada 1- 6 noiembrie 2003 s-a realizat un studiu de piață, pe un eșantion...

Te-ar putea interesa și

Evaluarea și Proiectarea Posturilor la SC Kaufland

INTRODUCERE Managementul, ca ştiinţă, a luat fiinţă destul de recent prin eforturile depuse de un mare număr de specialişti din întreaga lume, ca...

Regia autonomă - teren de manifestare a managementului

Folosit initial în tarile anglo-saxone, conceptul de management a cunoscut o rapida dezvoltare pe toate meridianele globului. Pentru a putea...

Organizații publice vs organizații private

„Managementul este cea mai noua dintre stiinte si cea mai veche dintre arte” Capitolul I 1.1. Definirea organizatiilor Organizatiile sunt...

Servicii Publice Locale

Cap. I Evolutia si dezvoltarea conceptului de management public Aparitia si dezvoltarea notiunii de management public corespunde unei evolutii...

Funcțiile managementului

1. Evolutia managementului ca stiinta Ce este managementul? 1.1 Managementul ca proces Urmãreşte atingerea unor obiective (scopuri) utilizând...

Managementul Firmelor

1.Functiile managemenrului firmei Esenta managementului o reprezinta functiile sau atributele,dupa cum a rezultat din definitie.Cunoasterea si...

Funcția de coordonare

Cap.I Funcţiile managementului 1.1. Concept Esenţa procesului de conducere o reprezintă funcţiile (atributele) conducerii. Prin funcţiile...

Referat Management

1. Introducere – conceptul de functie a managementului Managementul unei unitati economice graviteaza in jurul unor activitati pe care trebuie sa...

Ai nevoie de altceva?