Cuprins
- 1. Analiza 1
- 2. Obiective 3
- 3. Strategie 3
- 4. Program operaţional 3
- 4.1. Activităţi 3
- 4.2. Durată 3
- 4.3. Resurse necesare 3
- 4.4. Responsabili 3
- 5. Plan de implementare 4
- 6. Monitorizare şi evaluare 5
Extras din referat
1. Analiza
Formula AS, săptamânal, format tabloid, 24 de pagini pe hârtie de ziar. Lansată în 1991, Formula AS e una dintre „istoriile de succes“ ale presei româneşti a anilor ‘90. Condusă de Sânziana Pop, autoarea unui splendid roman de tinereţe, “Serenada la trompetă”, cunoscută mai apoi, în anii ‘70-’80, ca unul dintre cei mai valoroşi „reporteri literari“şi autori de interviuri cu scriitori de la noi, si de Toma Roman, redactor- şef, eseist specializat în sociologia culturii şi în analiza politică, revista profită de aceste înclinaţii către comunicare şi pragmatism ale unor intelectuali care fac cu program o publicaţie „de consum“. Pe de o parte, Formula AS e scrisă bine, profesionist, fără acel aer diletantistic de care suferă majoritatea „concurenţei“ de pe piaţa românească; pe de altă parte, reţeta amestecă atent tot ce intră în raza aşa-numitului „larg consum“: de la politică la interviuri cu „VIP-uri“şi de la reţete pentru gospodine la muzica adolescenţilor. Cronica politică a săptămânii, susţinută multă vreme de către Toma Roman, a fost preluată de Dan Pavel. O rubrică glumeaţă despre realitatea romanească de zi cu zi susţine N.C. Munteanu. Rubrica de „Cultură “ merge pe evenimente de interes larg (festivaluri, filme etc.) şi pe dimensiunea biografică (cum îşi trăiesc artiştii viaţa, „Monologuri cu scriitori“ etc. Pagini de recomandări medicale, fotomodele, pop-rock, zodiac s.a.m.d. Nu trebuie uitat marele merit al Formulei AS de a fi găzduit timp de mai mulţi ani o rubrică săptămânalaă de articole semnate de Mircea Nedelciu.
Formula AS este distribuită naţional, având ca tiraj mediu în ianuarie - decembrie 2007 - 200.000 / ediţie şi o audienţă de 1,9 milioane cititori / săptămână. Cu un preţ de copertă foarte scăzut, publicaţia a sugrumat aşa-numita piaţă a revistelor de femei mass market sau low market.
Revista Formula AS, liderul audienţei de ani buni pe piaţa saptămânalelor, nu este nici pe departe un mare vânzător de spaţii publicitare. În ultimele două luni, audienţa sa a crescut pas cu pas: cu 5,4% în octombrie faţă de septembrie şi cu 6,6% în noiembrie faţă de luna precedentă. În clasamentul primelor zece săptămânale cu cea mai mare audienţă se află trei ghiduri TV: TVmania, ProTV Magazin şi Acasă Magazin. Succesul acestora se datorează preferinţei românilor pentru singura distracţie ieftină şi la îndemână: televizorul. Cele trei ghiduri TV exploatează la maximum acest comportament.
ANALIZA SWOT
PUNCTE TARI PUNCTE SLABE
- brand recunoscut
- diversitate de informaţii acordate cititorilor
- aspect comercial plăcut
- informaţii noi tot timpul, pe gustul publicului target
- distribuitori stabili
- preţ de achiziţie ce permite o marjă comercială decentă
-existenţa unui sistem de livrare la domiciliu - mărirea tirajului necesită un capital iniţial şi capital pentru susţinerea rulajului
- posibilităţile de control a unităţilor din teritoriu este limitată
OPORTUNITĂŢI AMENINŢĂRI
- avantajul "primului sosit" (prezenţa în piaţă din anul 1991)
- numărul persoanelor interesate de informaţii din domeniile tratate de Formula AS este în continuă creştere
-repoziţionare de la segmentul economic la segmentul main-stream
- dezvoltarea internetului, a conexiunilor de mare
viteză, ce creşte posibilităţile de informare
Brandul se poziţioneză în segmentul economic, preţul fiind de 2,5 lei/revistă.
Formula AS a apelat de-a lungul timpului la mai multe tehnici de promovare, în prezent având un club Formula As, un forum de discuţii şi Fundaţia ”Formula AS” unde banii donaţi de cititori sunt pentru persoane cu probleme grave de sănătate.
MICROMEDIU:
1. Concurenţa:
- Directă este dată de producătorii aceluiaşi tip de produse( Felicia)
- Indirectă este dată de produse ce satisfac aceeaşi nevoie (TVmania, ProTV Magazin şi Acasă Magazin)
- Internă sau externă şi se raportează la piaţa vizată şi definite din punct de vedere geografic, respectiv segmentele ţintă de piaţă (Cosmopolitan)
Preview document
Conținut arhivă zip
- Formula AS.doc